شناسه خبر : 75177
پنجشنبه 29 خرداد 1399 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جامعه ایثارگری و انتظارات از مجلس یازدهم

بر اساس قانون، از صفر تا صد خدمات درمانی بر عهده ی دولت است؛ اما متاسفانه بی تدبیری و اختلاس ها باعث شده است امکانات درمانی که باید در اختیار جانبازان واقعی قرار بگیرد، به بهانه های واهی، از این قشر نیازمند دریغ شود...

سیدعلی - باتوجه به اینکه بیش ار 3 دهه از پایان دوران دفاع مقدس گذشته است، اما در تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی، آنچنان مدت زمان زیادی نیست که جامعه ی ایثارگری از سوی دولتمردان چنین مورد بی توجهی و بی مهری قرار گیرد.

از زمانی که آلمان هیتلری دنیا را به آتش کشید، بیش از 75 سال می گذرد؛ ولی همان آلمان جنگ افروز هنوز که هنوز است برای بازماندگان و حتی به نوادگان کهنه سربازانش امکانات و امتیازاتی قائل است که حتی صدراعظم از این امکانات و امتیازات ویژه بهره ای نبرده است.

1- اگر مسئولان همچون دهه 60 مسئول باقی می ماندند، در آن دوران وقتی پست و منصبی به فردی پیشنهاد داده می شد، چون تعهد داشت، اگر تخصص اش را نداشت، قبول نمی کرد. از طرفی فقط شعارهای فریبکارانه و بدون عمل، مردم را به جان جانبازان واقعی انداخته است. صد البته چنانچه بخواهیم از بی مهری و بی توجهی به قوانین مصوب مجلس توسط دولت سخن بگوییم، مثنوی هفتاد من کاغذ می شود.

2- اما درباره خانه ملت، که امام (ره)فرمودند: "مجلس در رأس امور است" باید گفت ایشان فرمایشات بسیار گهربار دیگری هم خطاب به مسئولین داشتند و آن اینکه دل بسته ی دنیا نشوید که دلبستگی به دنیا سرآمد هر لغزش و گناه است؛ ولی برخی از به اصطلاح نمایندگان مردم که نمک مردم را خورده و مجیزگوی دولتیان شدند، آن را فراموش کردند. شاید از ترس اینکه در دور بعدی به مجلس راه پیدا نکنند و نتوانند در وزارتخانه ای منصبی دست و پا کنند، از رانت بهره بردند؛ که اگر واقعا نماینده ی مردم بودند، از رویگردانی مردم و آینده ی خود نمی ترسیدند و دولتمردان را ملزم و مکلف به اجرای مصوبات قانونی مجلس می کردند.

شما عزیزان آگاه هستید که 10% وظیفه ی نمایندگان، تصویب لوایح و مصوبات و 90% دیگر پیگیری مجددانه و مکلف کردن دولت است. اما در ادوار گذشته به خصوص در طول دوره ی دهم، مجلس نظارت ضعیفی داشت.

به طور مثال به چند مورد تخلف دولت و مجلس شورای اسلامی که در واقع  باید حق مظلوم را استیفا کند اشاه می شود؛ نقض قانون توسط دولتمردان و چشم پوشی نمایندگان سابق جای تاسف دارد.

1- بر اساس قانون، از صفر تا صد خدمات درمانی بر عهده ی دولت است؛ اما متاسفانه بی تدبیری و اختلاس ها باعث شده است امکانات درمانی که باید در اختیار جانبازان واقعی قرار بگیرد، به بهانه های واهی، از این قشر نیازمند دریغ شود...

2- حسب قانون، سربازان وظیفه و بسیجیان از کار افتاده ی کلی، پس از 30سال سنوات پاداش پایان خدمت و طلب ذخیره مرخصی و صد البته آنهم با 2رتبه بالاتر نسبت به نیروهای پایور پرداخت می شد.

چنانچه به دوران دفاع مقدس نیم نگاهی بیندازیم، حتی آخرین فردی که جانباز شده، سه دهه از عمرش را پشت سر گذاشته است؛ اما دریغ از پرداخت حتی یک ریال به ایثارگران. حتی قرار شد حق و حقوق جانبازان70% (که روزی نیست در همین سایت وزین فاش نیوز اسامی آنهایی که آسمانی می شوند منتشر نشود) را درسال1398پرداخت کنند اما آنقدر بی رحم و فریفته دنیا شده اند که حتی به جانبازان 70%هم رحم نکردند.

3- طبق مصوبه مجلس هر 10سال یکدستگاه خودرو ساخت داخل با قیمت تمام شده و باشرایط مندرج به جانبازان70 % واگذار شود که از آخرین واگذاری تاکنون دو دهه گذشته است و آقای روحانی هدیه دولت احمدی نژاد را به نفع خود مصادره کرده است.

اگر جناب فریدون نیم نگاهی به مصوبه هئیت وزیران دولت نهم انداخته بود مشاهده می کرد که در آن قید شده است "هدیه دولت نهم به جانبازان70%" که البته عزیزان فاش نیوزی خود بهتر می دانند که همان هدیه هم اما و اگرهایی داشت و اصل قضیه بنام ما اما بکام خودشون و از ما بهتران تمام شد چرا که نه توان مالی اش را نداشتند و بعد هم بند و تبصرهای پی در پی به آن اضافه شد که خروجی اش این شد.

متاسفانه بیش از90%جانبازان مجبور شدند هدیه خود را با اندک مبلغی (بین دو الی سه میلیون) به از ما بهترون واگذار کنند. البته اگر جناب روحانی چنانچه همان هدیه را هم لحاظ کند بیش از10سال از آن زمان گذشته است.

4- طبق قوانین مصوب مجلس 25%سهمیه استخدامی ادرات دولتی متعلق به فرزندان شهدا ، جانبازان است که اگر عملی می شد همه فرزندان جامعه هدف استخدام می شدند اما این عدد حتی به15%هم  نرسید و بسیار مسائل که به مشکل تبدیل شده است.

آیا واقعا زیبنده نظام اسلامی است که این چنین با فرزندان شهدای والامقام، جانبازان فداکار و فرزندان شان برخورد شود؟ ای کسانی که برصندلی های مجلس تکیه زده اید آیا می دانید پایه های آن بر روی دست و پاهای بریده شده ایثارگران قرارگرفته است و میز شما که تنها وزنه سنگینی را که از روی آن برمی دارید خودکاری بیش نیست اما پایه هایش برروی خون شهدا  و پاکترین مردان سرزمین مان قرارگرفته است.

در عجبم از جناب آقای روحانی که به هنگامی که با خودروی ضدگلوه و شیشه دودی از حیابان عبور و نظرسنجی می کند که بله مردم شادند و لبخند بر لب دارند آیا چشمان مبارکتان تصاویر شهدا را نمی بیند.

مگر معمار کبیر انقلاب نفرمودندخانواده شهداء چشم و چراغ دولت و مردمند آیا باید اینطور انگشت مبارک تان را در چشم و چراغ ...بکنید؟ مگر بارها و بارها در سخنرانی ها و جلسات خصوصی  رهبر معظم انقلاب نفرمودند "همه ازجنگ فارغ شدند الاّ جانبازان واقعی".

آیا مزد افرادی که هر روز درحال جنگند را اینگونه باید پرداخت چرا باشعارهای فریبنده و ریاکارانه آنها را فریب می دهید؟ آیا با رودر رو قرار دادن مردم (البته بعضی از آنهایی که از نوادگان اهل کوفه هستند و با زخم و زبان و نیش و کنایه دل ایثارگران را خون می کنند سودی خواهید برد.

مورد دیگری که از جانبازان واقعی نام می برم و شما هم بهتر می دانید این است که در دولت تزویر و اختلاس دشمنی با جانبازان واقعی به حد اعلای خود رسیده است.

طبق آمار بنیاد شهید و امور ایثارگران بیش از 570هزارجانباز از 1% الی70 % در کشور وجود دارد که متاسفانه برخی با دادن رشوه و پیدا کردن پارتی برای خود پرونده جانبازی دست و پا کردند که همین امرسبب شده که مردم به جانبازان واقعی هم بدیده شک نگاه کنند.

در پایان از مجلس شورای اسلامی (دوره یازدهم) که به ریاست جناب قالیباف تشکیل شده است و ایشان هم در مناظره های انتخاباتی خود دولت روحانی را دولت 4درصدی عنوان می کرد تقاضا داریم در اسرع وقت به همه جفاهایی که درحق ایثارگران روا شده است خاتمه داده شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi