شناسه خبر : 75188
دوشنبه 12 خرداد 1399 , 10:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طلبه‌ همه‌فن‌‌حریف چطور به جنگ بیکاری رفت!

طلبه‌ همه‌فن‌ حریف چطور به جنگ بیکاری رفت؟ از برق‌کاری و زنبورداری تا کارآفرینی با چوب

موضوع کارآفرینی و اشتغالزایی به‌ویژه در شهرهای کوچک و مناطق روستایی طی سالهای اخیر رونق خوبی گرفته و هر روز می‌شنویم که در گوشه و کنار این کشور پهناور، برخی جوانان این مروز و بوم در اوضاع وخیم بیکاری، خودشان دست به کار شده و نه‌تنها بیکاری‌شان را علاج، بلکه برای دیگران هم شغلی دست‌وپا می‌کنند.

در سالی هم که به‌عنوان جهش تولید نام گرفته است، برخی اقشار فارغ از اینکه چه لباسی یا شغلی دارند، اقدام به کارآفرینی و اشتغال‌زایی به‌ویژه در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری در روستاها می‌کنند، که در این بین اقشار طلبه و روحانی هم به‌وفور یافت می‌شود.

در یک نمونه تازه، طلبه جوان بابلی که در حوزه علمیه در بخش رسیدگی به امور طلاب مشغول است، در اوقات فراغت خود دست به کارآفرینی در بخش‌های مختلف زده است.

رضا عزیز سماکوش که ساکن روستای گرجی‌آباد بابل هست، در رسته‌های شغلی زیادی از کارهای ساختمانی مثل برق‌کاری، لوله‌کشی ساختمان و تأسیسات، و جوشکاری گرفته، تا ساخت حرفه‌ای انواع دکورهای زیبای چوبی را در کارگاه کوچک خود انجام می‌دهد که به‌گفته خودش روزانه چندین سفارش کار از اقصی نقاط کشور برای محصولات خود دریافت می‌کند.

وی همچنین در این کارگاه، برخی نوجوانان روستا را آموزش رایگان می‌دهد تا بتوانند حرفه‌آموزی کنند.

این روحانی جوان بابلی علاوه بر این، در کارهای باغبانی و صیفی‌جات هم دستی بر آتش دارد، ضمن اینکه اقدام به زنبورداری هم می‌کند، تا نشان دهد اگر اراده‌ای برای کار کردن باشد، زمینه آن به‌ویژه در مناطق روستایی فراهم است و می‌توان با بهره‌گیری از اراده و توان حرفه‌ای به جنگ با مشکلات اقتصادی رفت.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi