شناسه خبر : 75207
دوشنبه 12 خرداد 1399 , 15:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ناآرامی ها در آمریکا وارد ششمین روز خود شد

نمی توانم نفس بکشم!

پس از تظاهرات سراسری در اعتراض به قتل جورج فلوید، سیاه پوست امریکایی، امروز رییس پلیس مینیاپولیس، محل مرگ جورج فلوید، اعلام کرد.

فاش نیوز - پس از تظاهرات سراسری در اعتراض به قتل جورج فلوید، سیاه پوست امریکایی،  امروز رییس پلیس مینیاپولیس، محل مرگ جورج فلوید، اعلام کرد قتل وی اقدامی ضد بشری بوده است.
علاوه بر این در آتلانتا دو پلیس به دلیل رفتارهای افراطی در برخورد با تظاهر کنندگان اخراج شد ه اند.
در مینیاپولیس معترضین به ازادی سه پلیس دیگری که در قتل جورج فلوید مشارکت داشتند معترض اند و خواستار بازداشت آنان به اتهام معاونت در جرم هستند.
همچنین از نظر تظاهر کنندگان مینیاپولیس، جرم پلیسی که با قراردادن زانویش روی گردن جورج فلوید باعث مرگ او شد، چیزی بیش از قتل غیر عمد است.
مرگ جورج فلوید، سیاهپوست آمریکایی، پس از آن روی داد که وی دوشنبه گذشته قصد داشت با ارائه یک اسکناس بیست دلاری تقلبی خرید کند و زمانی که توسط پلیس  بازداشت شده بود بر اثر فشار زانوی پلیس به گردنش، در حالیکه می گفت نمی توانم نفس بکشم، جان باخت.
رییس جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ با اشاره به تطاهرات خشونت آمیز روزهای گذشته در کشورش، گفته است چپ های افراطی قتل جورج فلوید را بهانه کرده اند تا به اقدامات خشونت آمیز متوسل شوند.
وی دیروز اعلام کرد قصد دارد "انتی فا" را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد.
انتی فا یا نیروهای ضد فاشیست چپگرایان افراطی آمریکا هستند که با نگاه آنارشیستی می گویند توسل به اقدامات خشونت آمیز ابزار مشروعی برای پیشبرد اهدافشان است.
با شیوع کرونا چهل میلیون نفر در آمریکا  شغل خود را از دست داده اند.
شمار تلفات کرونا نیز از مرز صدوسه هزار نفر عبور کرده است.
سیاست های یکجانبه گرایانه ترامپ و تعامل اندک وی با جامعه بین المللی، واکنش جهانی مناسب در برابر شیوع فراگیر ویروس کرونا را با دشواری روبه رو کرده و در همه کشورها به مرگ و میرهای گسترده انجامیده است.
واکنش ترامپ بازهم یکجانبه و کاهش کمک های مالی و تنزل تماس ها با سازمان بهداشت جهانی بوده است. اکنون شعار "اول آمریکا"ی ترامپ که به معنای پشت کردن به حداقل سه دهه جهانی‌ سازی است، رنگ و بوی نژاد پرستی گرفته است. جامعه آمریکا دچار دودستگی است و تلفات بالای بیماری کووید ۱۹ در میان سیاهپوستان آمریکا احساس تبعیض را  تشدید کرده است.
سیاست های ترامپ هم در سطح ملی و هم بین المللی ناکارآمد می نماید.
تازه ترین تنش ها در سطح بین الملل مربوط به چگونگی برگزاری نشست سران گروه ۷ است.
ترامپ می گوید بنا به علایق شخصی قصد دارد از روسیه، هند و کره جنوبی نیز برای شرکت در نشست سران گروه ۷ دعوت کند، اقدامی که حداقل تاکنون فرانسه با آن چندان موافق نیست.

حشمت الله رضوی

اینستاگرام
بنی آدم اعضای یک پیکرند * که در آفرینش زیک گوهرند
چو عضوی بدرد آورد روزگار * دگر عضوها را نماند قرار
هر انسان آزاده ای این صحنه ها را ببیند نفسش میگیرد
الهم عجل لولیک الفرج........
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi