شناسه خبر : 75257
چهارشنبه 14 خرداد 1399 , 11:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

امام خمینی (ره) اعتقادی به سازش نداشت

«عبدالله گنجی» گفت: امام خمینی (ره) معتقد به «ایستادگی» بودند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مانند کوه مقابل فشارها می‌ایستادند؛ بنابراین ایشان با اتکا بر تفکر وحیانی خود، اعتقادی به سازش نداشتند و معتقد بودند که یا پیروز می‌شویم، یا شهید می‌شویم که هر دو صورت در مکتب ما، یعنی پیروزی.

امام خمینی (ره) با اتکا بر تفکر وحیانی، اعتقادی به سازش نداشت
  «عبدالله گنجی» مدیر مسئول روزنامه جوان در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با اشاره به نقش سیره امام خمینی (ره) در رفع مشکلات کنونی کشور، اظهار داشت: ما امروز دچار مشکلاتی هستیم که بی‌شک ریشه آن «استقلال‌طلبی» و «عزت‌خواهی» ماست؛ این «استقلال‌طلبی» و «عزت‌خواهی» همان چیزی است که امام خمینی (ره) برای دست‌یابی ملت به آن، انقلاب کردند.

وی با بیان این‌که یکی از آرمان‌های امام خمینی (ره)، رسیدن به مرز «خودکفایی» است، افزود: ایشان معتقد بودند که ما باید از دنیای کفر فاصله بگیریم؛ بنابراین شرط استقلال‌طلبی، خودکفایی است.

 گنجی با تأکید بر این‌که امروز سیره امام خمینی (ره) برای رفع مشکلات کشور، دو بُعد «سَلبی» و «ایجابی» دارد، تصریح کرد: «خودباوری» بُعد «ایجابی» سیره امام راحل است و ایشان فرمودند «خدا لعنت کند دست‌هایی را که خودباوری را در جوانان ما می‌کشند» که البته منظور ایشان اساتید غرب‌زده بود؛ این درحالی است که امروز خودباوری در میدان مقابله با کرونا، آن‌هم در شرایط تحریم، تأثیر مثبت خود را نشان داده است.  

 وی در تشریح بُعد «سَلبی» اندیشه امام خمینی (ره)، گفت: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران معتقد به «ایستادگی» بودند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، ایشان مانند کوه مقابل فشارها می‌ایستادند؛ بنابراین امام خمینی (ره) با اتکا بر تفکر وحیانی خود، اعتقادی به سازش نداشتند و معتقد بودند که یا پیروز می‌شویم، یا شهید می‌شویم که هر دو صورت در مکتب ما، یعنی پیروزی؛ بنابراین سازش نکردن، آن‌هم با وجود مشکلات و همچنین خودباوری، خوداتکایی و تکیه بر ظرفیت‌های بومی، سیره امام خمینی (ره) برای رفع مشکلات کنونی کشور است.

 مدیر مسئول روزنامه جوان با تأکید بر این‌که اندیشه امام خمینی (ره) با جهانی شدن در تضاد نیست، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب جهانی است و ما «امت‌گرا» هستیم؛ اما با تعریفی که تفکر غربی از جهانی شدن ارائه داده که نتیجه آن می‌شود کدخدامحوری و سلسله‌مراتب هرمی، مخالف است؛ در واقع ما از نظام سلطه جهانی بیزاریم، نه از تعاملات جهانی.

 وی به موضوع «صدور انقلاب اسلامی» به دیگر کشورها نیز اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی یک تفکر جهان‌شمول با روش الهام‌بخشی است؛ براین اساس، مستضعفان جهان ابتدا از انقلاب اسلامی ایران الهام می‌گرفتند تا این‌که از یک دوران به بعد، جنبه‌های ارادی ما نیز تأثیرگذار شد و کشورهای دیگر، از ما کمک خواستند؛ بنابراین چنانچه ما در کشورهایی نیز حضور پیدا کردیم، بنا بر درخواست دولت آن کشورها بوده است، نه مانند آمریکا که خود را به سوریه، عراق یا افغانستان تحمیل کرده است.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi