شناسه خبر : 75321
شنبه 17 خرداد 1399 , 13:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماینده جانباز اردبیل خبرداد:

مجلس نظارت خود بر اجرای قوانین را تشدید خواهد کرد

نماینده ایثارگر مجلس یازدهم خواستار تشدید نظارت در اجرای قوانین و به کارگیری مکانیسم خاصی برای اختصاص اعتبارات مورد نیاز جامعه ایثارگری از سوی مجلس و دولت شد...

فاش نیوز - نماینده ایثارگر مجلس یازدهم خواستار تشدید نظارت در اجرای قوانین و به کارگیری مکانیسم خاصی برای اختصاص اعتبارات مورد نیاز جامعه ایثارگری از سوی مجلس و دولت شد.

سید کاظم موسوی، نماینده اردبیل که جانباز شیمیایی دوران جنگ تحمیلی است و کپسول اکسیژن خود را همواره به همراه دارد، در حاشیه ی جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هرچه که داریم از شهدا، ایثارگران و خانواده‌های جانبازان است و همیشه باید قدردان آنها باشیم، به خبرنگار پارلمانی فاش نیوز گفت:

با توجه به وضعیت معیشتی، مطالبات و مشکلات ایثارگران، موضوعی که باید آن را در اینجا عنوان کنم این است که در جامعه نسبت به ایثارگران تصورات خلاف واقعی وجود دارد؛ متاسفانه برخی از افراد مغرض با رواج این شایعه که اینها خوردند، بردند و ... اذهان عمومی جامعه را مشوش کرده‌اند؛ در حالی که واقعیت امر اینگونه نیست و ما شرمنده ی خانواده ی شهدا، جانبازان و فرزندان ایثارگران هستیم.

حجت الاسلام موسوی، با تاکید بر بکارگیری قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و لزوم اجرای کامل مواد آن به عنوان مکانیزم مورد قبول در دولت و مجلس تصریح کرد: پس از تشکیل کمیسیون در مجلس یازدهم، قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را به اتفاق سایر دوستان بهارستانی پیگیری خواهیم کرد و در فراکسیون ایثارگران به عنوان عضو، اجرای کامل آن را دنبال خواهیم کرد. هرچقدر به عزیزان ایثارگر کمک کنیم حتی ذره‌ای از ایثارگری‌های آنها را نمی توانیم پاسخ داده باشیم.

منتخب مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه ایثارگری با تورم قانون مواجهه هستیم و بعد نظارتی مجلس باید تقویت و فعال شود اظهار داشت:

اینکه ما در مجلس بنشینیم و کاری برای ایثارگران انجام ندهیم، جز شرمندگی چیز دیگری نصیب ما نخواهد کرد. بنابر این باید با یک مکانیسم خاصی در اختصاص اعتبارات مورد نیاز به این خانواده های قهرمان که در دوران سختی ایثار و فداکاری خود را نشان داده‌اند، در مجلس یازدهم اقدام کنیم تا نیازهای جامعه ایثارگری را برطرف کنیم.

جانباز شیمیایی دوران دفاع مقدس، کمبود اعتبارات که در برخی از موارد از سوی دولتمردان عنوان می شود را مورد انتقاد قرار داد و خاطرنشان کرد: برای اینکه افراد جامعه ایثارگری تامین شوند، دولت و مجلس باید با یک مکانیسم خاصی ردیف های اعتبارات مورد نیاز خانواده بزرگ ایثارگران را در بودجه ی سنواتی لحاظ و منابع آن را تامین کنند.

 نماینده منتخب استان اردبیل در مجلس یازدهم در پایان، بی توجهی به تخصیص اعتبارات به جامعه ایثارگری را تاسف بار خواند و یادآور شد: متاسفانه وقتی چیزی برای دولت صرف ندارد، می‌گوید بودجه نداریم، تخصیص برای ما مشکل است؛ که به نظر بنده این کار حرکت خوبی از سوی دولت یازدهم نیست؛ چرا که با توجه به پول‌هایی که در کشور جابه‌جا می‌شود، بروز مفاسد اقتصادی، رانت‌ها و اختلاس ها در کشور، آیا جامعه ی ایثارگری تاکنون چیزی فراتر از حق و حقوق خود خواسته است؟

اینستاگرام
اولین اقدام قابل تحسین مجلس خلع ید بیمه و بانک دی در امر درمان ایثارگران میباشد که باید با تخصیص اعتبارات بموقع و سپردن امر به یک شرکت بیمه گر معتبر ئ ترجیحا دولتی درمان ایثارگران سر و سامان یابد .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi