شناسه خبر : 75360
دوشنبه 19 خرداد 1399 , 08:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتقاد فرزند شهید شیرودی به عملکرد مشاورین وزرا در امور ایثارگران

 
 
 
 

انتقاد فرزند شهید شیرودی به عملکرد مشاورین وزرا در امور ایثارگران

آناهیتا شیرودی، فرزند سرلشکر شهید خلبان علی اکبر شیرودی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با انتقاد از کارکرد مشاورین وزرا در امور ایثاگران در زوارتخانه‌های مختلف سخن گفت و از کارکرد این مشاورین طی چند سال اخیر در وزارتخانه ورزش و جوانان نیز گلایه کرد و گفت: موضوع امور ایثارگران وزارت ورزش و جوانان به مسئله بغرنجی برای ما ایثارگران این وزارتخانه تبدیل شده است. ما سالیان سال است که با این مسئله دچار مشکلیم. نفراتی که به عنوان مشاور وزیر در امور ایثارگران در این وزارتخانه مشغول فعالیت می‌شوند، عموماً افرادی خارج از وزارتخانه‌اند که با مشکلات ایثارگران این وزارتخانه آشنایی ندارند. این افراد به دلیل آشنا نبودن به مشکلات ایثارگران، فعالیت خود را محدود به مراسم‌های روز شهید و هفته دفاع مقدس و عکس گرفتن با ایثارگران می‌کنند و هدیه‌ای داده و دوباره ایثاگران را تا سال آینده با مشکلاتشان رها می‌کنند.

وی افزود: یکی از مشاورین قبلی ایثارگران وزارت ورزش و جوانان که حتی از افراد ایثارگر هم نبود. کسی که در مسئولیت حوزه ایثارگران قرار می‌گیرد باید از خود این افراد انتخاب شود تا بتواند شرایط آنان را بهتر درک و مشکلاتشان را حل کند. یا مشاور دیگری به جای آنکه مدافع امور ایثارگران باشد، مدافع وزیر و به دنبال حفظ منافع سازمانی خود است.

شیرودی با اشاره به راهکار کارمندان ایثارگر برای حل مشکلاتشان گفت: ما در وزارتخانه شورای مرکزی ایثارگران با حدود 10 عضو از پیشکسوتان ایثارگر وزارتخانه تشکیل دادیم تا پیگیر حل مشکلات ایثارگران باشد و بتوانند خلأ فعالیت‌های مشاور امور ایثارگران را پر کنند. در نظر داشتیم تا این شورا طی جلسه‌ای با وزیر ورزش و جوانان مشکلات خود را مطرح کرده و وزیر را در جریان کاستی‌های موجود قرار دهیم. اما متأسفانه وقتی خبر تشکیل این شورا در اداره پیچید، در مقابل شورا موضع گرفته شد و ما هم با وجود آنکه مدتی است درخواست دیدار با وزیر را داده‌ایم اما این دیدار محقق نشده است.

وی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه برخی از مسئولین برای خانواده شهدا ارج و قربی قائل نیستند. من 20 سال است که سابقه کار در وزارتخانه را دارم و هم اکنون دانشجوی دکترای مدیریتم اما رفتار مناسبی در مقابل درخواست‌های منطقی‌ام صورت نگرفته است. با من که پدرم از شهدای شناخته شده است رفتار مناسبی نمی‌شود چه برسد به خانواده شهدایی که کمتر نامی از شهیدشان به میان آمده است.

فرزند شهید علی اکبر شیرودی با اشاره به عدم نظارت بر فعالیت‌های مشاورین وزرا در امور ایثاگران در ادارات مختلف گفت: ناراحت کننده است که گاهی افرادی که از جنگ هشت ساله ما و مشکلات خانواده شهدا چیزی نمی‌دانند پشت میز ریاست قرار می‌گیرند و ایثارگران را با اقداماتشان آزار می‌دهند. سؤال من این است که واحد نظارتی بر فعالیت امور ایثاگران وزارتخانه‌ها کدام ارگان است؟ ما باید شکایاتمام را از برخوردهای نامناسب به کجا ببریم؟

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
باسلام
صحبتهای خانم شیرودی درست ومنطقی میباشد ماخانواده شهیدی که کمتر اسمی از شهید می برند به کجامشکلاتمان عنوان کنیم امیدوارم شورای مرکزی ایثارگران به مشکلات برادران وخواهران شهید رسیدگی نمایندکس باید به مشکلات رسیدگی کند که خوددربدنه بنیاد شهید باشد که درد درمندی بداند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi