شناسه خبر : 75400
سه شنبه 20 خرداد 1399 , 09:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حجت‌الاسلام شهیدی نماینده ولی فقیه در بنیاد باقی خواهد ماند

با تغییر مدیریت بنیاد شهید، سعید اوحدی با انتصاب رئیس جمهور به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید آغاز به کار کرده است و حجت‌الاسلام سید محمد علی شهیدی محلاتی فعالیت خود را با عنوان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید ادامه خواهد داد. رئیس جمهور در مراسم قدردانی از خدمات حجت‌الاسلام شهیدی در سمت ریاست بنیاد شهید ضمن تأکید بر این مسئله از فعالیت‌های او قدردانی کرد.

شهریورماه سال 1392 بود که حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی با حکم رهبر معظم انقلاب نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید شد. در بخشی از حکم مقام معظم رهبری آمده بود: « با عنایت به نصب جنابعالی به ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران و اعتماد اینجانب، شما را به عنوان نماینده خود در آن نهاد محترم و مقدّس منصوب می‌کنم. وظیفه‌ مهمّ آن نمایندگی، گذشته از مواردی که در قانون اساسنامه‌ی بنیاد ذکر شده است، رسیدگی به امور معنوی و فرهنگی عزیزان شاهد و ایثارگر است که وارثان شهادت و سرمایه‌گذاران اصلی انقلاب و استقلال کشورند و امیدوارم جنابعالی بتوانید با استفاده از تجربیات و سوابقی که دارید به بهترین وجه این مسئولیت مهمّ را به انجام برسایند.» پیش از حجت‌الاسلام شهیدی، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان به مدت 25 سال نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز گذشته 18 خرداد ماه 1399 در جلسه هیئت دولت پرداخت مطالبات معوقه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و همچنین اجرایی و عملیاتی شدن «قانون جامع ایثارگران» را که از مدت‌ها قبل تصویب اما در اجرا با سختی‌هایی همراه بوده است، از جمله اقدامات مهم دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه بنیاد شهید عنوان کرد. وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنان از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی به عنوان نماینده مقام معظم رهبری بهره‌مند خواهد بود، افزود: مهندس اوحدی امروز مسئولیت این بنیاد را بر عهده گرفته که خود از خانواده معظم شهدا است و سال‌ها نیز در اسارت بوده و از آزادگان سرافراز میهن اسلامی است و به خوبی با جایگاه مهم و ارزشمند این بنیاد و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران آشناست.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi