شناسه خبر : 75437
چهارشنبه 21 خرداد 1399 , 09:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ژنرال‌های صهیونیست هشدار دادند

الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی آغاز طوفان است

فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی با هشدار درباره احساس نادرستی که از وضعیت امنیتی در منطقه به صهیونیست‌ها دست داده تاکید کرد که این وضعیت آرامش قبل از طوفان است.
رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی در وضعیت حساسی به سر می‌برد. طرح بنیامین نتیاناهو نخست‌وزیر این رژیم برای الحاق 30 درصد از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی با مخالفت قاطع حتی در درون این رژیم مواجه شده است و مقامات صهیونیستی از پیامدهای این طرح هراس دارند. وضعیت منطقه نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا به گونه‌ای است که برخی از مقامات نظامی این رژیم را نگران کرده که در ورای این آرامش، طوفانی خواهد آمد.
در این راستا، «آویو کوخاوی» رئیس‌ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی هشدار داده، وضعیت امنیتی کنونی که در منطقه برقرار است، آرامش قبل از طوفان است و صهیونیست‌ها نباید به آن دلخوش باشند. پایگاه «تایمز اسرائیل» این اظهارات کوخاوی را اولین نشانه از آغاز جنگ در کابینه جدید تل‌آویو بر سر بودجه نظامی توصیف کرده و به نقل از وی نوشته: «این وضعیت، یک تناقض امنیتی است... تا زمانی که ثبات امنیتی باشد، این احساس گمراه‌کننده نیز هست که تهدیدها از بین رفته‌اند». وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی نباید نیازهای امنیتی را کوچک بشمارد، توضیح داد: «مقابله ارتش اسرائیل با تهدیدها را نباید بدیهی شمرد، زیرا خود به خود انجام نمی‌شوند.» تایمز اسرائیل سپس با اشاره به تاثیری که شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد رژیم صهیونیستی گذاشته، نوشت که کاهش بودجه نظامی تل‌آویو می‌تواند اجرای کامل طرح ارتش موسوم به «مومنتوم» برای نو‌سازی و ایجاد تغییرات ساختاری برای مقابله مؤثرتر با گروه‌های مقاومت در منطقه را به خطر بیاندازد. پیش از این نیز «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرده بود شیوع ویروس کرونا در فلسطین اشغالی مانع تداوم اقدامات خصمانه این رژیم علیه مقاومت نمی‌شود. این در حالی است که یک شبکه صهیونیستی نیز از تصمیم تل‌آویو برای تشکیل کابینه امنیتی جداگانه و کوچکتر برای بررسی اختصاصی مسائل حساس از جمله اشغال کرانه باختری و مسئله ایران خبر داده است.
تاکید بر الحاق کرانه باختری
از سوی دیگر، آویگدور لیبرمن رئیس‌حزب «اسرائیل بیتُنا» و وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست تا به‌جای جنجال بر سر طرح اشغال 30 درصدی کرانه باختری، آن را بی‌سروصدا اجرا کند.! لیبرمن طی پیغامی در صفحه فیسبوک خود با توصیه به نتانیاهو برای اجتناب از جلب توجه و غوغا درباره طرح اشغال، نوشت: «وقتی باید عمل کنید، عمل کنید، حرف نزنید». به نوشته پایگاه «عروتص‌شوع»، وی سپس اشغال کرانه باختری را با اشغال بلندی‌های جولان و تصویب بی‌سروصدای آن در کنست مقایسه کرد. این سیاستمدار صهیونیست در ادامه انتقادات خود از نتانیاهو افزود: «اما نتانیاهو بسیار حرف می‌زند ولی عملش صفر است. اگر او واقعا می‌خواست یهودا و سامریه (کرانه باختری) و دره اردن را الحاق کند، پس چرا اکنون این کار را نمی‌کند؟!».
تداوم اعتراض‌ها
اما در ادامه واکنش‌ها به طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری، محمد اشتیه نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید کرد به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را لغو خواهند کرد. اشتیه در گفت‌وگو با تلویزیون فلسطین گفت که کابینه رژیم صهیونیستی راهبرد روشن و هدفمندی برای نابودی فرصت‌های تشکیل کشور فلسطین دارد. شبکه خبری روسیا الیوم نیز به نقل از این مسئول فلسطینی گزارش داد، نتانیاهو برای جلوگیری از تشکیل کشور فلسطین، از ابزارهایی مانند محاصره نوار غزه، الحاق قدس و طرح‌های الحاق دره‌ها و بحر المیت استفاده کرده است. وی بر این باور است که مقابله با طرح اشغال اراضی فلسطینی به منزله جنگ موجودیتی برای موجودیت سیاسی فلسطین و طرح ملی آن است. نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان ادامه داد، موضع بین‌المللی در قبال مسئله فلسطین تغییر کرده؛ زیرا برای نخستین بار در شورای وزارت خارجه اروپا، تحریم رژیم صهیونیستی، به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرزهای 1967 و اجرای حق بازگشت آوارگان مطرح شده است. اشتیه در پایان خاطر نشان کرد، اگر کابینه رژیم صهیونیستی از اشغال اراضی کرانه باختری دست بر ندارد، «ما نیز راهبرد تازه و مختلفی در پیش خواهیم گرفت و از تشکیلات با ابعاد حقوقی و سیاسی آن به سمت کشور حرکت خواهیم کرد».
در حالی که تشکیلات خود گردان فلسطین از لغو تمام توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی به دنبال طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری خبر داده بود اما یکی از مقامات جنبش فتح اظهارات عجیبی به زبان آورده است. «حسین الشیخ» عضو بلندپایه جنبش فتح فلسطین در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» که به وسیله یک روزنامه‌‌نگار صهیونیست انجام شد، اعلام کرده، تشکیلات خودگردان ابدا اجازه انتفاضه یا اقدامات خشونت‌آمیز علیه صهیونیست‌ها در واکنش به الحاق کرانه باختری را نمی‌دهد: «ما نهیلیست (پوچ گرا) یا احمق نیستیم، ما خواستار آشوب نیستیم، ما عملگرا هستیم. نمی‌خواهیم امور به نقطه بی‌بازگشت برود. هر کسی اقدامی علیه اسرائیل انجام دهد او را بازداشت خواهیم کرد و در زندان‌های تشکیلات خودگردان نگه خواهیم داشت و مانند گذشته و طبق روال معمول به اسرائیل تحویل نخواهیم داد»!
این اظهارات در حالی است که رژیم صهیونیستی به صورت مرتب به مردم بی‌گناه فلسطین ظلم کرده و نظامیان این رژیم هفته گذشته حتی به یک جوان معلول فلسطین نیز رحم نکرده و وی را به
شهادت رساندند.
تسلیت سید حسن نصرالله
خبر دیگر از فلسطین اینکه، به دنبال درگذشت دکتر «رمضان عبدالله شلح» دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی بسیاری از مقامات کشورهای منطقه پیام‌هایی را در تمجید از مقام وی منتشر کردند. در ادامه این روند دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز درگذشت دکتر رمضان عبدالله را تسلیت گفت. پایگاه خبری شبکه «المیادین»، دیروز گزارش داد که «سید حسن نصرالله»، با «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تلفنی صحبت کرد و درگذشت «رمضان عبدالله شلح» دبیرکل سابق این جنبش را تسلیت گفت. در همین ارتباط، پایگاه خبری «العهد» نیز گزارش داده که «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان درگذشت دبیرکل سابق جهاد اسلامی فلسطین را تسلیت گفته و وی را شخصیتی مخلص خواند که در تاریخ زندگی‌اش چیزی جز جهاد و فلسطین وجود نداشته است. پیشتر، حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌ای تاکید کرده بود که با فقدان رمضان عبدالله، یکی از قله‌های بلند مقاومت در دوران معاصر از دست رفت.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi