شناسه خبر : 75510
شنبه 24 خرداد 1399 , 11:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرماندهی که به لشکر فاطمیون اعتلا بخشید

سردار شهید «سیدمحمدحسن حسینی» که در سوریه با نام جهادی «سید حکیم» شناخته می‌شد، یکی از فرماندهان ارشد و بنیانگذاران لشکر فاطمیون بود که بعنوان فرمانده تیپ حضرت اباالفضل العباس (ع) و همچنین مسئول یگان تخصصی اطلاعات و شناسایی لشکر فاطمیون سال‌ها خدمت کرد.

سابقه جهاد او به زمان تشکیل سپاه محمد رسول‌الله (ص) و جنگ با طالبان بازمی‌گردد که در کنار دیگر فرماندهان فاطمیون از جمله «ابوحامد» به جهاد مشغول بود و با شروع جنگ سوریه و تشکیل لشکر فاطمیون به این نیرو پیوست تا در دفاع از حرم اهل بیت (ع) سهمی داشته باشد.

سید حکیم از زبان فرمانده جبهه مقاومت+ فیلم

او طی چند سال جنگ در سوریه بار‌ها به این کشور رفت و در عملیات‌های مختلفی به سازماندهی نیرو‌ها و فرماندهی پرداخت تا سرانجام در ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ توسط تله انفجاری تروریست‌های تکفیری به آرزوی دیرینه خود رسید و به همرزمان شهیدش پیوست.

به مناسبت سالروز شهادت سید حکیم کلیپی از درباره وی با خاطره‌گویی یکی از فرماندهان جبهه مقاومت و همرزمان شهید منتشر شده است که در ادامه آن را می‎بینید.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi