شناسه خبر : 75546
یکشنبه 25 خرداد 1399 , 10:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پرداخت معوقات ایثارگران و ابلاغ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران

رئیس پیشین بنیاد شهید گفت: نخستین قدمی که تلاش کردیم در این مسیر برداریم پرداخت معوقات ایثارگران بود که این معوقات برای برخی از این عزیزان از سال ۱۳۷۶ باقی مانده بود و در نهایت با همکاری دولت محترم این معوقات تا سال ۱۳۹۵ با مبلغی معادل پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

مراسم تکریم حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی و معارفه سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی در این مراسم اظهار داشت: بنده به مدت هفت سال در بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌عنوان خادم ایثارگران مشغول به خدمت بودم. نخستین قدمی که تلاش کردیم در این مسیر برداریم پرداخت معوقات ایثارگران بود که این معوقات برای برخی از این عزیزان از سال ۱۳۷۶ باقی مانده بود و در نهایت با همکاری دولت محترم این معوقات تا سال ۱۳۹۵ با مبلغی معادل پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اقدام بعدی پیاده کردن قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بود که سال‌ها بود از تصویب آن می‌گذشت، اما ابلاغ نشده بود. این قانون با دستور رییس جمهور محترم در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد و بر اساس بخشی از قانون دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شد.

حجت‌الاسلام شهیدی با بیان اینکه جزوه اقدامات بنیاد در طول دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۸ تهیه شده است، اظهار داشت: با وجود تمام اقدامات صورت گرفته تصور می‌کنیم که جای کار‌های بیشتری وجود دارد، اما با وجود تنگنا‌هایی که به واسطه تحریم‌ها وجود داشت و مشکلات مالی دولت نتوانستیم برنامه‌های خود را به‌خوبی محقق کنیم با این‌ حال امیدوارم جامعه ایثارگری از بنده راضی باشند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی با توجه به توصیه پزشکان ادامه خدمت برای بنده مقدور نبود، اما خدمت به ایثارگران تمام‌شدنی نیست و آرزو داشتم می‌توانستم بیش از این در خدمت خانواده‌ها باشم، زیرا تمامی هستی ما از این عزیزان است. زمانی که آقای روحانی رییس جمهوری محترم آقای اوحدی را به‌عنوان رییس بنیاد پیشنهاد دادند بسیار خوشحال شدم، زیرا ایشان از خانواده ایثارگران هستند و امیدوارم در این مسیر موفق باشند. بنده نیز همچنان به‌عنوان نماینده ولی فقیه در حد بضاعت در مسیر خدمت به ایثارگران در کنار ایشان خواهم بود.

اینستاگرام
بغیرازوقت گذرانی چکارکردی سالها پرونده من وامثال بنده رو اونجا به به بهانه کمسیون مشترک با وجودمدارک مستند خاک دادی خدا ازتو نگذردنفرین میکنم دایما
باسلام
چجوری میگید که معوقات سال 95 واریز شده در صورتی که یک ریال هم برای ما نیومده
از سال92پرداخت نشده
باسلام مگرجانبازان زیر۲۵٪درجنگ تحمیلی مجروح نشده اند کدوراز کترین رسیدگی نمی شود؛حتی بازنشتگی شاملشان نمی شود؟! این دوراز عدالت است‌.
آقای شهیدی بدون تعارف بدترین دوره بدبختی وفلاکت ایثارگران دوره ریاست شما بوده ۹۹درصد وشایدکل ایثارگران ازعملکرد ومدیریت ضعیف شما شاکی بودند وتا ابد هم هستند هر موقع قابل دانستید من درخدمت شما وعلت نارضایتی این قشر ضعیف راتوضیح دهم
رزمندگان جنگ هشت ساله با عراق انگار ایثارگر نیستند و هیچ بخشنامه ای شامل حالشون نمیشه!من امثال خواستم فرزندم رو تو مدرسه شاهدثبت نام کنم که گفتند جا نداریم (کارمندای آموزش و پرورش و کادری های فعلی سپاه و بسیج) بچه هاشون ثبت نام شد ولی بچه ما رو هم ثبت نام نکردند.لطفا اسم این بخشنامه ها رو نگذارید ایثارگران بفرمائید بخشنامه از ما بهتران
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi