شناسه خبر : 75569
دوشنبه 26 خرداد 1399 , 08:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اسطوره مقاومت در عراق چه کسی بود؟

فرمانده شهید «علی کاظم الأسدی» از پیشروان مبارزه و مقاومت در برابر اشغالگران آمریکایی از همان نخستین روزهای اشغال عراق بود

 

اسطوره مقاومت در عراق چه کسی بود؟

فرمانده شهید «علی کاظم الأسدی» در سال 1970 میلادی در بغداد متولد و در 12 اوت سال 2014 میلادی در الیوسفیه به شهادت رسید. او عضو گردان المختار بود. در شهر مقدس کاظمین در خانواده‌ای متدین چشم به جهان گشود و والدینش در تربیت این شهید بسیار نیکو عمل کردند. با پدر رزمنده‌اش حاج کاظم الاسدی بسیار همنشینی داشت و به همراه ایشان در مساجد و حسینیه‌ها حضور می‌یافت تا از طریق شرکت در این مجالس، ثبات و فداکاری حسینی را یاد بگیرد.

از اخلاقی عالی برخوردار بود و به اسلام ناب محمدی از همان زمان نوجوانی پایبندی داشت. نسبت به کمک به ایتام و فقرا چنان اهتمامی داشت که به خانواده‌اش فشار وارد می‌کرد و برای کمک به برادران نیازمند خود از دیگران مساعدت می‌گرفت. چندین عملیات علیه رژیم بعث انجام داد که از جمله برجسته‌ترین آن‌ها می‌توان هدف قرار دادن فرمانده قطری حزب بعث را نام برد. شهید علی کاظم الأسدی به برادران رزمنده خود در هورها کمک می‌رساند و در این زمینه دایی مرحوم و رزمنده‌اش به نام «حاج عامر أبوالنشا» او را همراهی می‌کرد.

از پیشروان مبارزه و مقاومت در برابر اشغالگران آمریکایی از همان نخستین روزهای اشغال عراق بود. او علیه اشغالگران فعالیت‌هایی می‌کرد و در این راستا نیز ده‌ها نفر از اشغالگران را به هلاکت رسانده بود. از مهم‌ترین و برجسته‌ترین عملیات‌های جهادی او که علیه اشغالگران آمریکایی انجام شد، حمله با 25 موشک به یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکایی‌ها بود که خسارت‌های سنگین و هنگفتی به آن‌ها وارد کرد. این عملیات چند روز قبل از عقب نشینی نظامیان آمریکایی از عراق در سال 2011 میلادی صورت گرفت.

شهید علی کاظم الأسدی بارها برای حضور در دوره‌های رزمی عراق را ترک کرد و اولین کسی بود که موشک أشتر را تولید کرد. در آن زمان بُرد این موشک به 75 متر می‌رسید اما بعدها توسط برادران رزمنده بهینه‌سازی پیشرفته شد و با ورود به نبرد علیه اشغالگران آمریکایی، توازن قوی را به نفع نیروهای رزمنده تغییر داد. او همچنین رزمندگان دفاع کننده از مستضعفان در روستاهای دیالی از جمله منطقه السلام(العنبکیه) را در سال 2006 میلادی تا 2008 میلادی در برابر تروریسم تکفیری القاعده فرماندهی می‌کرد. شهید الأسدی به همراه برادرانش اسطوره دفاع منطقه را در شرایط واقعا سخت آن روز رقم زدند. از ویژگی‌های برجسته این شهید، پیشدستی او برای یاری رسانی به مستضعفان و رزمندگان و ایثار و فداکاری بود.

زمانی که ندای دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها را شنید، با کاروان رزمندگان به سوریه رفت تا مقام حضرت و پیرامون آن را پاکسازی کند. سپس همراه دیگر رزمندگان به غوطه شرقی رفت تا امنیت مرقد حضرت زینب سلام الله علیها را از حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها تامین کند. پس از اشغال موصل از نخستین افرادی بود که به ندای وطن و مقدسات لبیک گفته و به جبهه سبع البور پیوست. بعد از آن برای دفاع از روستاها به منطقه الیوسفیه رفت تا کار پاکسازی اراضی این منطقه را به کمک دیگر رزمندگان همراهش انجام دهد. سرانجام در ساعت 11 شب 12 اوت سال 2014 میلادی ندای الهی را لبیک گفت و زمانی که برخی یگان‌های تحت محاصره از او کمک خواستند، برای نجات آن‌ها شتافت تا اینکه خودش نیز به شهادت رسید.

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi