شناسه خبر : 75587
دوشنبه 26 خرداد 1399 , 09:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی

 

مأموریت و اهداف پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانیسرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی در نشست هم‌اندیشی با مسئولان ۲۳ پژوهشگاه اظهار داشت: مرجعیت علمی، مشارکت در نظریه‌پردازی و انجام پژوهش‌های سطح راهبردی برای تبیین واقعیت‌ها و رفع شبهات و ابهامات راهبردی در خصوص ابعاد مختلف هشت سال دفاع مقدس، نقش‌آفرینی در جبهه مقاومت، مقابله با تهدیدات امنیتی مسلحانه و غیرمسلحانه و احصای دستاورد‌ها و تجارب راهبردی حاصل در حوزه‌های مختلف دفاعی امنیتی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی در سطح ملی و نیرو‌های مسلح ازجمله مأموریت‌های این پژوهشگاه است که توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح به تصویب رسیده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس تهیه و تدوین دایرةالمعارف دفاعی امنیتی انقلاب اسلامی را از مأموریت‌های این پژوهشگاه عنوان کرد و افزود: ساماندهی مرکز دایرةالمعارف دفاعی و امنیتی انقلاب اسلامی و ایجاد بانک اطلاعاتی و به‌روزرسانی تارنمای دایرةالمعارف، مدخل‌یابی در حوزه‌های دفاعی و امنیتی و جبهه مقاومت (حدود شش هزار مدخل) و تهیه و تدوین جلد اول دایرةالمعارف ملی دفاعی و امنیتی انقلاب اسلامی ازجمله اقداماتی است که در مرکز دایرةالمعارف پژوهشگاه پیگیری و اجرا می‌شود.

این فرمانده عالی دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ایجاد ظرفیت لازم برای برای استفاده از توانمندی‌ها و تجارب فرماندهان و اساتید دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در حوزه دفاعی و امنیتی و علوم انسانی، جلب مشارکت و همکاری با مراکز علمی و پژوهشی داخل کشور به منظور رشد و ارتقای سطح فعالیت­‌ها و تهیه و تدوین متون پژوهشی، راه‌اندازی شبکه جامع پژوهشگران دفاع مقدس و تهیه محتوای دوره دکتری پژوهش‌محور مطالعات راهبردی دفاع مقدس و سایر حوزه­‌های مرتبط با مأموریت پژوهشگاه از اهداف پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.

سرلشکر صفوی در تشریح ارکان پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: هیئت امنای پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و با حضور فرمانده کل ارتش، فرمانده سپاه، وزیر دفاع، فرمانده ناجا، وزیر علوم و برخی از معاونین ستادکل تشکیل شده است و این پژوهشگاه به لحاظ سلسله مراتب به صورت مستقیم زیر نظر رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح فعالیت می‌کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد: این پژوهشگاه برای تحقق اهداف و مأموریت‌های خود چهار پژوهشکده به نام‌های پژوهشکده دفاع مقدس، پژوهشکده جبهه مقاومت، پژوهشکده امنیت داخلی (امنیتی غیرمسلحانه)، پژوهشکده جنگ‌های نامنظم و توسعه پدافند داخلی (امنیتی مسلحانه) و مرکز دایرةالمعارف دفاعی و امنیتی انقلاب اسلامی را ایجاد کرده و بیش از ۴۵ عنوان پژوهشی در این پژوهشگاه در حال تحقیق و پژوهش است.

وی برگزاری همایش بین المللی مطالبات حقوقی - بین المللی دفاع مقدس را از دیگر برنامه این پژوهشگاه در سال ۱۳۹۹ معرفی کرد و گفت: همایش بین المللی مطالبات حقوقی - بین المللی دفاع مقدس به همت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی و با مشارکت وزارت امور خارجه، قوه قضائیه، دانشگاه‌ها و مراکز علمی، سازمان‌های کشوری و لشکری، در تاریخ پنجم و ششم اسفندماه ۱۳۹۹ در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنان خود هدف از برگزاری این نشست هم اندیشی را بسترسازی برای تعاملات سازنده پژوهشی بین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و سایر مؤسسات علمی و پژوهشی عنوان کرد و افزود: بهره‌گیری از تجارب و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی و آشنایی با فعالیت‌های پژوهشی مؤسسات علمی و پژوهشگاه‌ها، برقراری تعامل، همکاری و مشارکت راهبردی و تبیین آموزه‌ها و معارف والای انقلاب اسلامی و انعقاد تفاهم نامه همکاری و احصای تجارب علمی و پژوهشی در سطح راهبردی از اهداف برگزاری این نشست هم‌اندیشی است.

در ادامه این نشست مسئولان پژوهشگاه‌ها و مؤسسات علمی و پژوهشی نقطه‌نظرات خود را پیرامون همکاری‌های علمی، انجام پروژه‌های مشترک و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی بیان کردند.

بنا بر این گزارش، این نشست هم‌اندیشی با حضور مسئولان ۲۳ پژوهشگاه، پژوهشکده و معاونت‌های پژوهشی دانشگاه‌های بزرگ تهران برگزار شد.

سرلشکر صفوی از آذرماه ۱۳۹۸ با موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی و با حفظ سمت دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا به ریاست پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی منصوب شده است.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
به این سردار بزرگ و سردار رضایی و دیگران خبر دهید رزمندگان تحت امر شما ، ساتا 750 ت صدقه به جانبازان معسر میده آیا این انصافه ؟؟؟؟؟؟ نگذارید ما عبرت آیندگان شویم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi