شناسه خبر : 75597
دوشنبه 26 خرداد 1399 , 12:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استخدام فرزند آزاده

hamidreza - من پدرم ۹ سال اسارت بوده و ۴۵ درصد جانبازی داره. الان حدود ۵ ماه هست اومدم سرکار و الان شرکتی هستم.

سوالم اینه میتونم رسمی بشم الان یا هنوز خیلی مونده؟ آخه یکی از اقوام که کارمند هست به محض ورود به اداره‌شون رسمی شد به خاطر ایثارگری پدرشون.
 

ج- بر اساس ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگری، کلیه دستگاه‌ها موظفند حداقل ۲۵ درصد از ظرفیت‌های استخدامی خود را به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران اختصاص دهند.

این قانون در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، اما توسط شورای نگهبان رد شد. چندی پیش استفساریه این قانون مجددا در مجلس تایید و به شورای نگهبان ارسال شد اما هنوز از سوی شورای نگهبان پاسخی داده نشده است.

در صورتی که این استفساریه توسط شورای محترم نگهبان تأیید شود، وضعیت استخدامی تمامی مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، اعم از اینکه از طریق سهمیه یا خارج از سهمیه جذب دستگاه‌های مشمول قانون شده باشند، باید حداکثر پس از 3 ماه به رسمی قطعی یا ثابت و یا دائم تبدیل شود.

رییس فراکسیون ایثارگران مچلس شورای اسلامی در خصوص مزیت تصویب استفساریه تبصره 1 بند ذ ماده ۸۷ برنامه ششم توسعه برای جامعه ایثارگری متذکر شد: با اجرای این قانون، نیروهای پیمانی به رسمی قطعی و کارگری غیرثابت به دائم یا ثابت تبدیل وضعیت می شوند و برای تبدیل وضعیت استخدامی، لزومی به شرکت در آزمون استخدامی نیست

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi