شناسه خبر : 75598
پنجشنبه 29 خرداد 1399 , 16:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تأکید نماینده مردم مهریز و بافق

تنقیح قوانین، ضروری ترین اقدام مجلس درباره ایثارگران

اجرایی شدن بسیاری از قوانین جامعه ایثارگری تاکنون بر زمین مانده است و وظیفه نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی است که اجرای آنها را پیگیر شوند...

 فاش نیوز -  نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خواستار تنقیح و بروز کردن قوانین ایثارگری در دوره یازدهم مجلس شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمدرضا صباغیان بافقی، نماینده مردم مهریز و بافق، ابرکوه و بها آباد در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه ی جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی و تحریمی کشورمان، ضروری ترین اقدام قوه ی مقننه را تنقیح و روزآمد کردن قوانین ایثارگری دانست و اظهار داشت: من فکر می کنم که در شرایط کنونی کشور ضروری است که در حوزه ی قوانین ایثارگران، مجموعه ی قوانینی که تابحال تصویب شده است تنقیح و بروزرسانی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه مجلس دهم قوانین خوبی را در حیطه ی ایثارگری تصویب کرد اما کمبود اعتبارات در قانون بودجه ی سال 99 اجرای مصوبات ایثارگری را به تأخیر انداخته است یادآور شد: به نظر من اجرایی شدن بسیاری از قوانین جامعه ایثارگری تاکنون بر زمین مانده است و وظیفه نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی است که اجرای آنها را پیگیر شوند.

صباغیان در مورد تغییر مدیریت در بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: این موضوع به فردی که در رأس مدیریت بنیاد قرار گرفته است بستگی تام و کاملی دارد که ایشان(آقای اوحدی) چه برنامه های کوتاه و بلند مدتی برای تمشیت امور جامعه ی ایثارگری در دست اجرا دارد.

نماینده دوره ی نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی در خصوص اولویت های اجرایی بنیاد شهید و امور ایثارگران متذکر شد: به نظر من اجرای همین قوانین ایثارگری موجود هم می تواند به عنوان یکی ار اولویت های مدیریت جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد و معتقدم اگر همین قوانینی که در حوزه ی ایثارگری هست، در صورتی که به طور کامل اجرا شود بسیاری از مشکلات معیشتی، دارویی و اشتغال در جامعه ایثارگری حل و فصل خواهد شد.

عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه در پایان تاکید کرد: متاسفانه در کشور همچنان مشکلات اقتصادی وجود دارد و کمبود بودجه داریم و دچار تحریم هستیم؛ اما با این وجود اگر هر کدام از مدیریت های کشور پیگیر دستگاه های ذیربط خود باشند، مسلما نتیجه ی مطلوبی خواهند گرفت.

نماینده ی مجلس یازدهم تاکید کرد: الحمدالله مجلس انقلابی و کارآمد، که مطالبه ی مردم و مد نظر مقام معظم رهبری است تشکیل شده است، اما باید مراقبت کرد؛ این مجلس در حد شعار و کلام باقی نماند؛ چرا که خطری است که در مجالس و دولت‌های قبل تجربه شده است.

نماینده ی مردم مهریز و بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم در بهارستان ادامه داد: مجلس دو وظیفه ی قانونگذاری و نظارتی بر عهده دارد. اگر نمایندگان این دو وظیفه را به نحو احسن انجام دهند، مجلس یازدهم انقلابی، کارآمد و قوی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در زمینه قانونگذاری با تورم قوانین رو به رو هستیم و متاسفانه مجالس قبلی در تنور این تورم دمیده‌اند؛ اما بایستی تنقیح صورت گیرد، تصریح کرد: در بعد نظارتی، مجالس قبلی، به ویژه مجلس دهم ضعیف عمل کردند، لذا زمانی مجلس یازدهم انقلابی خواهد بود که در زمینه ی نظارت، قوی ظاهر شود؛ چراکه ریشه ی تمامی مشکلات مردم و مشکلات اقتصادی به نبود نظارت منتهی می‌شود. بنابراین مجلس باید وظیفه خود را انجام دهد و در چارچوب قانون عمل کند.

اینستاگرام
نهم/دهم/یازدهم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خوبه که سه دوره در مجلس هستید...یازده بار دیگه هم مجلس باشید...همین آش و همین کاسه//خود شما از دست همکاران بتنگ هستید...چکاری کردید غیر تصویب...ایا تحقیق و تفحصی شده که بیرون از مجلس چه میکنند؟ سه دوره نشد...سی دوره هم که اینجوری طی شه نمیشه......گردن هم انداختن هم حدی داره..مجلس چرا پیگیر نشده......تحریم؟ زمان احمدی نژاد تحریم رو برداشتند تا ترامپ امد..توی این فاصله چه گلی بر سر ملت زدید...پولهای ازاد شده رو برای ملت خرج کردید؟ نه..تحریم برداشته شه//شما بعنوان نماینده ملت...چه قولی به این ملت شریف میدین...اعلام کنید
سلام متاسفانه فساد آنچنان در حکومت رخنه کرده که به نظر می رسد لازم است یک بار دیگر انقلاب شود تا سیستم حاکمیتی نوسازی و از نو ساخته شود زیرا با وضعیت حاضر امکان اصلاح وجود ندارد چنانچه شاعر می گوید:

گر جکم شود که مست گیرند
باید که هر آنچه هست گیرند
در شرایطی که فساد گسترده شده افراد پاکدست نیز روز به روز کمتر شده و بتدریج برای بقا خود مجبور به آلودگی میشود در غیر اینصورت کار کردن با اخلاص در کنار افراد فاسد امکان پذیر نیست یا باید چشم روی هم بگذارد و نبیند چون کسی به مبارزه با فساد اهمیت نمی دهد یعنی آن افرادی که باید مبارزه کنند خیلی وقت پیش چشم روی هم گذاشتند تا آبروی خود را حفظ کنند.
فساد از مدیر فاسد شروع میشود و کم کم به لایه های پایین سرایت میکند تا تبدیل به باند شود در این صورت هیچ نیرویی قادر نخواهد بود با باندهای فساد مبارزه کند مگر اینکه مدیر پاکدست از صدر تا ذیل سیستم را پاکسازی کند و این کار فقط از سپاهیان با ایمان و اخلاص ساخته است.
جناب آقای رییسی از مدیران بالایی شروع کند و از جابجایی در ارگان های کلیدی همچون سازمان بازرسی و دیوان عدالت خودداری نماید و افرادی را در مدیریت قرار بدهد که ایمانی همچون حاج قاسم داشته باشند که وقتی پای جان و خانواده و آبرو به میان آید حق و راستی را برگزیند که البته چنین افرادی بسیار کمیاب هستند.
گوش درد گرفتیم از بس حرف شنیدیم انسان های اهل عمل همان ایثار گرانی بودن که یا شهید شدن یا جانباز یا ازاده همه در حد حرف موندن واقعا اگر مملکت دست ایثار گران بود جز عمل و رضایت مردم شاهد چیزی دیگری نبودیم چون اهل عمل بودن و لی معمولا کسانی که زیاد حرف میزنن مورد توجه قرار میگیرند
وای برشما
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi