شناسه خبر : 75687
شنبه 31 خرداد 1399 , 09:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مجیدقربانخانی، راه شهادت را از شهدای دفاع مقدس آموخت

 

شهدا برای برقراری امنیت در کشور رفتند/ مجید راه شهادت را از شهدای دفاع مقدس آموخت، آیین رونمایی از اثر کاشی‌کاری ایرانی اسلامی مزار سه شهید گمنام میدان ارگ بازار تهران، عصر امروز برگزار شد.

براساس این گزارش، این مراسم در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) رئیس مذهب شیعه و با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و قرائت دعای توسل توسط حجت‌‌الاسلام محمودزاده آغاز شد.

در ادامه این مراسم که با حضور خانواده شهید مدافع حرم مجید قربان‌خانی، سردار سید مجید هاشمی‌دانا مشاور رئیس بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مدیر عامل خبرگزاری دفاع مقدس، علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جمعی از مسوولین شهرداری تهران برگزار می‌شد، از این اثر هنری رونمای شد.

قدرت شهدا موجب جهانی شدن فرهنگ ایران شدند

غلامرضا حسن‌پور رئیس بسیج اصناف کشور در این مراسم با تشریح روند تدفین شهدای گمنام در بازار تهران گفت: در سال  1393 وقتی برنامه کنگره شهدای اصناف را برگزار می‌کردیم، پیشنهاد شد که در جایگاه واقعه شهدای پانزدهم خرداد سال 1342 بازار تهران، چند شهید گمنام را دفن کنیم.

وی با تاکید بر قدرت شهدا برای جهانی کردن فرهنگ ایرانی و اسلامی گفت: اتفاق تدفین سه شهید گمنام در بازار تهران موجب ادامه این حرکت در سراسر کشور شد به‌گونه‌ای که مرقد شهدای گمنام یزد با ایجاد بنایی کم‌نظیر و فاخر، جهانی شد.

زیبایی کاشی‌کاری‌های معرق به برکت خون شهدا

در ادامه این مراسم علی حسینی معمار بنای سه شهید گمنام بازار تهران در توضیح این اثر فاخر هنری گفت: کاشی‌کاری‌های معرق تاریخ هزار ساله دارند که نمونه‌هایی از آن در تبریز و مسجد جامع یزد وجود دارد.

وی گفت: کاشی معرق یک فعالیت پر زحمت و مشقت است که با رنگ و لعاب طبیعی درست می‌شود و در برابر گرما و سرما مقاومت دارد اما نباید فراموش کنیم که بایستی در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.

این هنرمند کشورمان به مردم تهران توصیه کرد که در نگهداری کاشی‌کاری‌های تهران که در مساجد و مقبره‌های شهدا به‌کار گرفته شده‌اند کوشا باشند و عنوان کرد: شیوع ویروس منحوس کرونا خلق این اثر هنری را مختل کرد و ما برای ایجاد این کار ۱۶ روز به طور شبانه‌روزی فعالیت کردیم تا خدمتی به شهدا انجام داده باشیم. زیبایی و برکت این اثر به برکت خون شهدای گمنام است.

در ادامه از علی حسینی معمار کاشی‌کاری و مجید محمدی مجری پروژه حرم سه شهید گمنام بازار تهران با اهدا لوحی، تقدیر و قدردانی به‌عمل آمد.

مادر شهید مجید قربانخانی: شهدا همگی برای امنیت کشور رفتند

در بخش پایانی این مراسم مادر شهید مجید قربانخانی در سخنانی گفت: مجید تک پسر  و خیلی به خانواده وابسته بود و با اینکه سفرخانه داشت ولی از هرچیزی که داشت گذشت و مدافع حرم شد.

وی درباره چگونگی حضور فرزند خود در سوریه گفت: حضرت زینب (س) دل مجید ما را خرید. ما تمام راه‌ها را جلوی راه پسرمان بستیم تا به سوریه نرود اما حضرت زهرا (س) او را طلبید و شهادت او نیز همانند حضرت زهرا (س) بود چراکه گلوله به پهلوی او اصابت کرده بود.

این مادر شهید تصریح کرد: پیکر فرزند شهید ما بعد از چند سال به کشورمان بازگشت. مجید گفته بود من دوست ندارم برگردم، اما اگر مادرم اصرار کند، برمی‌گردم. من در حرم حضرت امام حسین (ع) از ایشان درخواست کردم تا پیکر مجید را بازگرداند و درست در همان ایام، پیکیر او برگشت.

وی با تاکید براینکه مجید راه شهادت را از شهدا دفاع مقدس یاد گرفت، عنوان کرد: نباید کشورمان را به بیگانه بفروشیم درحالی که شهدا همگی برای امنیت کشور رفتند و ما امروز وظیفه داریم فرزندانمان را برای ظهور امام زمان (عج) آماده کنیم.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi