شناسه خبر : 75729
یکشنبه 01 تير 1399 , 09:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خانواده‌های شهدای مدافع حرم از سرمایه‌های کشور هستند

 

خانواده‌های شهدای مدافع حرم از سرمایه‌های کشور هستندسعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (شنبه) با حضور در منزل مادر شهید مدافع حرم «جواد الله‌کرم» با خانواده معظم این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی که همراه خانواده خود به دیدار این مادر شهید رفته بود با تجلیل از ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهدای مدافع حرم اظهار داشت: خانواده‌های شهدای مدافع حرم از سرمایه‌های کشور هستند و پدران و مادران این شهدا باید به تربیت این چنین فرزندانی افتخار کنند.

اوحدی افزود: اینجا بیت‌الشهداست و افتخار بزرگی برای من و خانواده‌ام است که در این خانه حضور پیدا کرده‌ایم. جسم مادی شهدای ما توان نگهداری از روح بلندشان را نداشت و از این جهان مادی رفتند با این تفاوت که اغلب هم زمان و هم مکان عروج عاشقانه‌شان را می‌دانستند و گاه تعیین می‌کردند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دیدار به بیان خاطراتی از رشادت‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس و دوران اسارت پرداخت.

مادر شهید الله کرم نیز در این دیدار گفت: ما چون قرآن می‌خوانیم باید به دستورات آن هم عمل کنیم. جواد هر وقت برای رفتن آماده می‌شد از من می‌خواست دعا کنم کارش را به خوبی و درستی انجام دهد. ما فرزندانمان را فدای انقلاب اسلامی کردیم و عمرمان را نیز فدای این انقلاب خواهیم کرد.

جواد الله‌کرم شهید مدافع حرم متولد دوم تیر ماه سال ۱۳۶۰ و اهل محله مهرآباد تهران بود. وی از رزمندگان سلحشور و فرماندهان رشید مقاومت بود که برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) داوطلبانه به سوریه اعزام شد. او سه بار در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ در سوریه مجروح شد و در نهایت در جریان حمله نیرو‌های تکفیری به خان‌طومان در جنوب غرب حلب در اردیبهشت سال ۱۳۹۵به شهادت رسید و پیکر مطهر وی در منطقه ماند و سرانجام پس از چهار سال دوری از وطن طی عملیات تفحص شهدای مدافع حرم در منطقه خان‌طومان کشف و پس از شناسایی هویت در ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ به کشور بازگشت.

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید الله‌کرم روز چهارشنبه ۲۸ خرداد مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) با حضور پرشور و گسترده مردم انقلابی و شهیدپرور تهران در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری تهران برگزار و پیکر مطهر این شهید در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi