شناسه خبر : 75760
دوشنبه 02 تير 1399 , 08:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا صدای تشنگی مردم بلوچستان به گوش نمی‌رسد؟

 
 
 
 

چرا صدای تشنگی مردم بلوچستان به گوش نمی‌رسد؟

معین‌الدین سعیدی اظهار داشت: درحالی که 81 درصد مردم جنوب سیستان و بلوچستان دسترسی به آب بهداشتی ندارند، از همان آب برکه‌ها با حیوانات شریک می‌شوند و با سهیمه‌ای رقت‌بار سقایی روزانه 15 لیتر آنهم نه به صورت منظم آب‌رسانی می‌شوند چگونه می‌توان از عدالت سخن به میان آورد؟

وی افزود: مرتباً از بحران بی‌آبی غیزانیه خوزستان سخن به میان می‌آید که کار درستی است باید بحران آب در کل کشور مطالبه‌ای جدی باشد، اما چرا از استان و مردم مظلوم من سخنی به میان نمی‌آید که سال‌هاست نصف روستاهایش دسترسی به شبکه آب پایدار ندارند.

نماینده مردم چابهار، دشتیاری، کنارک، نیکشهر و قصرقند تصریح کرد: برمبنای بند الف ماده 36 قانون برنامه ششم، وزارت نیرو موظف است 70درصد نیاز آبی مردم نوار ساحلی جنوب را از طریق آب ‌شیرین‌کن تامین کند اما این حالا رویایی دست نیافتنی شده است؛ سال‌ها سد ساختند و به فکر تامین آب از همان آب دریا نبودند، حالا سد هست ولی شبکه پایین دست نیست و آب بالااستفاده در پشت سد مانده است.

نماینده مردم شهرهای جنوب بلوچستان خاطرنشان کرد: بحران فراگیر بی‌آبی در سیستان و بلوچستان می‌طلبد که شهرهای کلان و برخوردار کشور هرکدام معین شهرهای محروم سیستان و بلوچستان برای محرومیت‌زدایی و تامین آب شرب شوند.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi