شناسه خبر : 75782
دوشنبه 02 تير 1399 , 10:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خاطرات تنها مادر شهید ژاپنی دفاع مقدس منتشر شد

کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» جدیدترین کتاب حمید حسام خاطرات کونیکو یامامورا (سبا بابایی) مادر تنها شهید ژاپنی در ایران که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است، رونمایی شد.

خاطرات تنها مادر شهید ژاپنی دفاع مقدس منتشر شد/ حسام: خاطرات یامامورا جذاب است

حمید حسام نویسنده مطرح کشورمان در مراسم رونمایی از کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» اظهار داشت: خاطرات کونیکو یامامورا «سبا بابایی» دربرگیرنده مجموعه‌ای از اتفاقات شگفت‌انگیز و بی‌بدیل است. شاید ۸۰ سال زندگی را به سادگی نمی‌توان در یک کتاب ۲۶۵ صفحه‌ای نوشت، اما وقتی به دو ساحت کتاب نگاه می‌کنیم، برای کسانی که علاقه‌مندان موضوع هجرت‌اند، جذاب است. از طرفی جذابیت بیشتر این کتاب هجرت معنایی است که راوی از ژاپن به ایران و با ورود به دین اسلام، آن را برمی‌انگیزد.

خاطرات تنها مادر شهید ژاپنی دفاع مقدس منتشر شد/ حسام: خاطرات یامامورا جذاب است

وی به نکات جذاب کتاب «مسافر سرزمین آفتاب» اشاره کرد و عنوان کرد: در شناسنامه هیچ کسی غیر از خانم یامامورا نام مادر شهید ژاپنی نوشته نشده است و هیچ شخص ژاپنی غیر از ایشان کارت بسیج مستضعفین ندارد، همین چند موضوع و مصداق کافی است که بدانیم ما با یک موضوع بسیار جذب در کتاب مهاجر سرزمین آفتاب روبرو هستیم.

یامامورا: وظیفه داریم اهمیت استقلال و فرهنگ تمدنی ایران را به جوانان بگوییم

در ادامه این مراسم «کونیکو یامامورا» (سبا بابایی) مادر شهید ژاپنی در سخنانی گفت: بنده کونیکو اهل ژاپن هستم که غریب نیم قرن پیش به ایران آمدم و از آن زمان در ایران زندگی می‌کنم و یک ایرانی شدم و خیلی خوشحال هستم که با اسلام آشنا شدم. در ژاپن و در جایی که من بودیم کسی نبود ما را به اسلام آشنا کند، من از همسرم آقای بابایی متشکرم که من را با اسلام آشنا کرد و هرقدر بیشتر آشنا شدم، بیشتر علاقه‌مند شدم که به پاسخ این سوالات که چرا به این دنیا آمده‌ایم و دنیای آخرت چگونه است، رسیدم.

مادر تنها شهید ژاپنی دفاع مقدس تصریح کرد: بعد از هجرت به ایران که مربوط به دوران قبل از انقلاب بود اتفاقات عجیبی رخ داد، کم کم که ایران رنگ انقلاب شد اطراف و محیط همه انقلابی و پیرو امام خمینی (ره) شدند؛ چراکه قدر اسلام و مسلمان را باید مسلمانان بدانند.

خاطرات تنها مادر شهید ژاپنی دفاع مقدس منتشر شد/ حسام: خاطرات یامامورا جذاب است

وی با طرح این سوال که چرا انقلاب شد و جنگ کردیم، گفت: سوالات زیادی وجود دارد که من دلم برای نسل سوم‌های انقلاب و جوانان ایران می‌سوزد که از پاسخ آن بی‌اطلاع است. ما وظیفه داریم از این موضوعات برای جوانان بگویم و بفهمانیم که استقلال کشور و فرهنگ تمدنی چقدر مهم است و قدر آن را بدانند.

یامامورا ضمن اشاره به تلاش حمید حسام برای تدوین خاطرات او اظهار داشت: هیچ وقت فکر نمی‌کردم زندگی من به‌صورت کتاب منتشر شود که آقای حمید حسام زحمت آن را کشید. خیلی از خانم‌های جوان اگر این کتاب را بخوانند تفاوت زندگی من با خود را متوجه می‌شوند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi