شناسه خبر : 75791
شنبه 07 تير 1399 , 16:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماینده نیشابور عنوان و تأکید کرد:

استخدام فرزندان ایثارگران اولویت اصلی دولت و بنیاد است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حل مشکل استخدام فرزندان ایثارگران را اولویت اصلی دولت و بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد...

فاش نیوز -  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حل مشکل استخدام فرزندان ایثارگران را اولویت اصلی دولت و بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد.

هاجر چنارانی، نماینده ایثارگر مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی فاش نیوز اظهار داشت: اگر موضوع استخدام فرزندان ایثارگران از سوی دولت به طور کامل اجرایی و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری شود یکی از مشکلات اصلی جامعه ایثارگری برطرف و حل و فصل می شود.

نماینده دوره ی دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشتغال موضوع و چالش بسیار مهمی برای جامعه ایثارگری است تصریح کرد:

اشتغال فرزندان ایثارگران سهم جامانده ی جامعه ایثارگری است. اگر چه بر طبق قانون قرار بود از تمام سهمیه هایی که در دستگاه های دولتی استفاده می شود 27 درصد و به گفته ی برخی تا 30درصد سهم ایثارگران باشد، اما نه تنها این قانون اجرایی نشد بلکه حتی از این مواردی که به صورت قراردادی در ادارات دولتی استخدام و معمولا برای آنها شناسه صادر می شود، سهم ایثارگران مبهم و روشن نیست.

فرزند شهید عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر خانواده های شهدا و جانبازانی در جامعه ایثارگری داریم که خودشان از نظر آرامش جسمی کاملا از بین رفته اند و در کنار آن، معضل بیکاری فرزندانشان بار مضاعفی بر دوش آنها است.

نماینده ی ایثارگر مجلس یازدهم راهکار خروج از این بحران در جامعه را توجه ویژه به ایثارگران و اجرای قانون عنوان کرد و افزود: مجلس و دولت باید دست به دست هم بدهند و همان کاری که احمدی نژاد در مقطعی از دوره ی ریاست جمهوری خود انجام و سهم بزرگی از استخدام را به ایثارگران اختصاص داد، دوباره اجرایی و سهم واقعی ایثارگران از اشتغال به آنها برگردانده شود.

قانون زیاد داریم/ اجرا مشکل دارد

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم با بیان اینکه قانون زیاد داریم اما در اجرای قانون مشکل داریم اضافه کرد: به نظر من به عنوان نماینده ی مردم در دوره ی یازدهم فقط باید بر بعد نظارتی مجلس تکیه و بر اجرای صحیح و صریح قانون نظارت تا قوانین ایثارگری اجرا شود؛ چرا که اگر موضوع استخدام فرزندان به طور کامل اجرا شود، یکی از مشکلات جامعه ی ایثارگران برطرف می شود.

وضع معیشتی جامعه ایثارگری

 نماینده ایثارگر نیشابور در بهارستان در خصوص اولویت های بنیاد شهید و امور ایثارگران در دوران تصدی آقای اوحدی، به چالش وضع معیشتی و درمان جامعه ایثارگری اشاره کرد و متذکر شد: متاسفانه در زمینه ی معیشت و درمان همه ی آحاد جامعه با مشکلات عدیده ای دارند و من این موضوع را قبول دارم ولی باید ببینیم که دولت در این زمینه چه تدبیری دارد؛ ولی به هر حال همین موضوع هزینه های درمان جانبازان و خانواده های شهدا و معیشت است که در جامعه ی ایثارگری بسیار اهمیت دارد. اگر چه

اقای اوحدی قبلا هم که در سازمان حج و زیارت بودند پیگیری خوبی در زمینه ی استیفای حق و حقوق خانواده ی ایثارگران از جمله حادثه منی داشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت خانواده های شهدای منی یادآور شد: تعداد شهدای منی هنوز مشخص نیست و در برخی از خانواده ی این عزیزان کسانی را داریم که پیکرشان هنوز تحویل داده نشده است.

وی ادامه داد: به نظر من باید آقای اوحدی با توجه به تجربه ای که در سازمان حج و زیارت دارد باید مشخص کند که آیا می تواند پیگیر حق و حقوق شهدای منی باشد؛ و بالاخره حق خانواده های داغدارشان را استیفاء کند. قرار بود عربستان به ازای شهدای ما دیه پرداخت کند اما متاسفانه برخلاف قوانین بین المللی به وعده خود عمل نکرده است. بنابر این به نظر من باید به طور جد ورود کنیم و حتی اگر نیاز به دادگاه های بین المللی باشد به آن شکایت کنیم.

 

اینستاگرام
سلام . نماینده محترم شما خبرندارید جانبازانی هم که اسخدام رسمی راه آهن ج.ا . ا بودند برخلاف قوانین ومقررات استخدامی ایثارگران وبه بهانه اصل 44 اخراج کردند حالا توقع دارید فرزندان آنها رااستخدام کنند تا زمانی که این مدیران نمک نشناس حضوردارند ایثارگران آرامشی نخواهند داشت
سلام ، در جنگی بین المللی که بیش از 40 سال درگیر با ابر قدرتهای جهانی بودیم توانستیم با وجود حضور غربگراهای خود فروخته در حاکمیت و توطئه چینی بر علیه امت شیعه که بخوبی میدانیم بوسیله عوامل وحشی و اغتشاش گر سعی داشتند امنیت کشور را مختل کنند خلاصه رهبری قاطعانه و پیروی عاقلانه امت شیعه تمام توطئه ها و اغتشاشات را خنثی کنند که بهترین تعبیر برای مشکلات داخلی انقلاب اسلامی در مقابل غربگراهای خود فروخته همان کج دار و مریز است که بنظر غیر ممکن است اما حقیقت دارد.
مهر تایید الهی بر رهبری معظم انقلاب و تبعیت کامل امت شیعه باعث شد بتوانیم با هر سختی و مشکلی انقلاب اسلامی رو به جلو در امنیت قابل ملاحظه حرکت کند زیرا دشمنان داخلی با نفود در ارکان نظام اسلامی خوشبختانه فقط بدنبال ثروت و قدرت بودند و صدماتی به اقتصاد نظام وارد کردند و علیرغم رسانه های بسیار گسترده نتوانستند در دین و ایمان امت شیعه رخنه و تخریبی انجام دهند زیرا نیت و فکر دیگری نداشتند یا مقابله بخوبی اقدام شده لذا لازم است با اقتدار کسب شده و امنیت عطا شده الهی پس از پاکسازی غربگراهای خودفروخته بسیار مراقب باشیم که آنها به امور دیگری بجز قدرت و ثروت و دین فکر دیگری نکنند.
تورا به هر کسی که می پرستید شعار کافیه عمل کنید چی شد آقای نوروزی نتونستند چند تا امضاء جمع کنند تا بند ذ ماده 87 و ذیل آن را به قانون تبدیل کنند هر روز فقط شعار
باسلام وعرض ادب خدمت خانم چنارانی اگه ایثارگران حامیانی چون شما داشتند که غمی نداشتند نه اینکه الان همه مشکلات ایثارگران که بودجه وریال مربوط است اجرا نمی شود
سلام بزرگترین مشکل در راستای استخدام ایثارگران بویژه فرزندان جانبازان و شهدا این ست که آزمون های استخدام فقط برای رشته های اصلی برگزار میگردد مثال عمران ، حسابداری ، حقوق و پزشکی و غیره در حالیکه بسیاری از فرزندان در رشته هایی فارغ التحصیل شدند که هیچگونه کد رشته در آزمونها ندارند در نتیجه در هیچیک از آزمونها مجوز شرکت ندارند مثال منابع طبیعی ، رشته های علوم پایه نظیر ریاضی فیزیک ، شیمی و غیره در حالیکه طبق قانون رشته تحصیلی ایثارگران نباید ملاک قرار گیرد.
از سوی دیگر استفاده از سهمیه ایثارگران برای پست های مناطق محروم و دور افتاده است که بدون آزمون و با التماس مسئولان آن مناطق نیز کسی حاضر به خدمت در آن مناطق نیست لیکن پستهای مراکز استان و شهرهای برخوردار فاقد سهمیه ایثارگران و از سهمیه آزاد جذب می کنند که بطور غیر مستقیم ظلم بزرگی به سهمیه ایثارگران از استخدام میباشد.
چنانچه دو موضوع یاد شده فوق نظارت شود و از اعمال سلیقه مسئولان جلوگیری گردد بدیهی است اکثریت مشکلات استخدام ایثارگران حل خواهد شد.
سلام : بنده درسال 97بازنشست شده‌ام با توجه به این که دارای مدرک لیسانس ومربی امور تربیتی هستم و 6ماه جبهه و5درصدجانبازی می‌باشم آیا میتوانم تقاضای اعاده به خدمت نمایم ،
باتشکر فراوان
سلام وخسته نباشید
من همسر شهیدم سال 92 شهید بازنشست شدن ومبلغ بازنشستگی را به ما اعلام کردن نصف پول را در طی دو سه سال دادن وحالا بعد از 6 سال نصف دیگرش که عنوان پاداش مرخصی ها می باشد را هنوز پرداخت نکردن میگن سپاه باید پرداخت کنه
جالب این جاس هفتاد میلیون 6سال پیش ارزشش چقدر بود حالا چی اصلا جواب بدهند که ایا پرداخت میشود یانه
حداقل خودتون. را مدیون. خون شهدا نکنیدبه فکر باشید
از شهرکرد مزاحم شدم ممنون
سرکارخانم چنارانی ههههههه
خانم چنارانی امیدواریم عمل گراباشیدوگرنه همه این حرفا راخودمون میدانیم..دومعضل اصلی وواجب راپیگیری.واحراکنید...یکی همین استخدام فرزندان..ودیگری معیشت جانبازان زیربیست و پنح درصد...که بنظرم هفتاددرصد مشکلات میباشند..اجراکنید..تاهم ببینیم هم بفهمیم..وبرایت دعا کنیم.عمل کنید..عمل کنید..حرف زیاد گفته شده..عمل کنید
منتظر استخدام هستیم لیسانس حقوق بیکار فرزند جانباز ۴۵ درصد
سلام من فرزندجانباز۴۵درصدهستم لیسانس تربیت بدنی دارم چرابرای مااستخدامی نیس
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi