شناسه خبر : 75816
سه شنبه 03 تير 1399 , 09:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

واشنگتن‌پست:

انتخابات آمریکا زمان انتقام ایران از ترامپ است

یک روزنامه آمریکایی می‌گوید: دونالد ترامپ که زمانی قلدری می‌کرد، اکنون در انتخابات، گروگان ایران شده است.
واشنگتن‌پست نوشت: انتخابات آمریکا گروگان‌بازی قدرت ترامپ با ایران شده است. جمهوری اسلامی قصد دارد سرنوشتی را که چهار دهه پیش برای «جیمی کارتر» نوشت، این بار برای ترامپ تکرار کند و شانس انتخاباتی او را کاهش دهد.
سوء‌مدیریت در اوج دوران همه‌گیری کووید-19 و یک اقتصاد ضربه‌خورده از کرونا، تظاهرات سراسری در اعتراض به نژادپرستی و افت محبوبیت انتخاباتی برای زمین خوردن «ترامپ» کم بود، حالا بحران سیاست خارجی هم به همه اینها اضافه شده است و شانس انتخاباتی «ترامپ» را در محاق از بین رفتن قرار داده است.
اشتباه نکنید، جو بایدن و طرفدارانش نیستند که شانس انتخاباتی ترامپ را زمین می‌زنند؛ این دو تا از دشمنان آمریکایند که همیشه ایام به‌دنبال فرصتی برای انتقام گرفتن از آمریکا بودند و حالا این فرصت به دستشان افتاده است.
ایران و کره‌شمالی سه سال است تحت «فشار حداکثری» ترامپ هستند. حالا این سیاست ظاهرا به اهداف خود نرسیده است و گردونه شانس به سمت دشمنان آمریکا چرخیده است.
یقینا مهمترین عامل باخت انتخاباتی قابل پیش‌بینی و شگفتی اکتبر؛ چیزی نیست جز ایران. رهبر ایران، کینه نسبت به آمریکا دارد و بی‌نهایت از ترامپ متنفر است. ترامپ بدون تعقل، از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و تحریم‌های روزافزون ایران را حتی با وجود کرونا برگرداند.
همه کارشناسان مسائل ایران اتفاق نظر دارند که فشار حداکثری، دستاورد چشمگیری نداشته است. «مایکل سینگ» مدیر ارشد امور خاورمیانه در «شورای امنیت ملی آمریکا» در دولت «جورج بوش» می‌گوید: «فشار حداکثری ما منافع آمریکا را برآورده نکرده است. «فشار حداکثری نه منجر به مذاکره مستقیم ایران و آمریکا شد. نه جلوی تهاجمات و ماجراجویی‌های ایران در منطقه را گرفت. نه ثبات سیاسی ایران را
برهم زد.»
در عوض همه اینها؛ فشار حداکثری یک بهانه قوی به دست رهبر ایران، سپرده است تا برای ترامپ هم همان سرنوشتی را رقم بزند که سال‌ها پیش ایران برای «جیمی کارتر» نوشت. کارتر موفق نشد گروگان‌های آمریکایی در بند در ایران را آزاد کند و در انتخابات باخت و بیشتر از یک دوره نتوانست رئیس‌جمهور باشد.
«رئول مارگ گرشت» کارشناس مسائل ایران در «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» متعلق به محافظه‌کاران آمریکا اخیرا در مقاله‌ای در «واشنگتن‌پست» نوشت: «رهبر عالی ایران، شانس انتخاباتی ترامپ را نشانه گرفته است و همین چندی پیش با اعزام پنج فروند کشتی حامل بنزین به ونزوئلا نشان داد که در عزم خود جدی است یقیناً این همه هدف رهبر ایران نیست و او تصمیم دارد تا ماه نوامبر ضربات کاری‌تری به ترامپ وارد کند.»
آمریکا ژانویه امسال «قاسم سلیمانی» دست راست نظامی رهبر ایران را ترور کرد تا  ایران را مهار کند اما ایران اصلا خود را نباخت. از آن موقع تا به امروز گروه‌های تحت امر ایران بیش از 20 بار به نیروهای آمریکایی در عراق حمله کرده‌اند.
ترامپ پاسخ هیچکدام از این حملات را نداده است چون خودش هم بارها گفته است که دلش نمی‌خواهد یک رویارویی تصاعدی دیگری در خاورمیانه به راه بیفتد. چون در آن صورت عده‌ای از دوستان آمریکا با او دشمن خواهند شد. ایران به تلافی تحریم‌ها، راهی را در پیش  گرفته است که ترامپ را در منگنه قرار بدهد و ثابت شود که آمریکا ضعیف است. در هر حالت، آن چیزی که به خطر می‌افتد؛ شانس انتخاباتی رئیس‌جمهور در مسند کار است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi