شناسه خبر : 75827
سه شنبه 03 تير 1399 , 14:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بابایی‌ترین دختران دنیا

دخترانی که پدران خود را در یک سال گذشته در جبهه مقاومت از دست دادند، امروز اولین روز دختر متفاوت خود را در کنار جای خالی بابا در خانه سپری می‌کنند.

روایت اول

چهار سال از «بابا» فقط اسمش را شنید و عکسش را دید و از داستان‌های مادر برای خودش بابای خوش قد و بالایش را تصویر کرد. حالا می‌گویند پدر بازگشته اما نه با آن قد رعنا و لبخند مهربان بلکه تابوت سبک و سکوت سنگینش. دوست داشت به آغوش کشیده شدن پدر را تجربه کند اما حالا پدر دست‌هایش در کفن پیچیده شده، اما این که دلیل نمی‌شود او به آرزوی خود نرسد. به همین دلیل روی تابوت بابا به خواب می‌رود و تصاویر تلخی را برای یک ملت قاب می‌گیرد. ملتی که شاید هیچ کدامشان به اندازه او درک نمی‌کنند بابایی بودن یک دختر خردسال چه معنایی دارد. دختر فرمانده شهید مدافع حرم، جواد الله کرم است. او که چهار سال پیش در کربلای خان‌طومان به شهادت رسید و پیکرش مفقود شد. پیکر مطهر او 10 خرداد ماه 1399 پیش به کشور بازگشت.

شهدای مدافع حرم , شهدای دفاع مقدس , شهدای ترور , جبهه مقاومت اسلامی ,

روایت دوم

بابا دو سالی بود که با درد و رنج جانبازی از جبهه مدافعان حرم خانه‌نشین شده بود و درد می‌کشید. اما زینب؛ دردانه بابا در این روزها بیشتر با او مأنوس شده و از بابا دلبری می‌کند. بابا دلخوشی‌های روزانه او را ساخته بود. یک روز به او خبر دادند که بابا دیگر درد نمی‌کشد. او برای همیشه رفته است... زینب، صبوری را در این روزها از پدر فرا گرفته بود و با شیرین زبانی‌هایی که از پدر به ارث برده بود را در کنار پدر تصویری به رنگ عشق می‌کشید. حالا وقتی دوزانو کنار تابوت پدر زانو می‌زند تا برای آخرین بار پدر را ببوسد، عروسکش را محکم بغل می‌کند و در نگاه آخر دست کوچکش را روی قلبش گذاشته و رو به پدر می‌گوید: «جات اینجاست...» بزرگ منشی این دردانه هشت ساله، روضه رقیه(س) را برای ملتی تداعی می‌کند و به یاد می‌آورد دخترانِ بابایی شهدا را فراموش نکنیم.

زینب از وارثان خون شهدای فاطمیون است. چند روز قبل از شهادت حاج قاسم سلیمانی بود که خبر آمد ابوزینب بعد از دو سال جانبازی بر اثر مجروحیت زیاد جنگ سوریه به شهادت رسیده است. محمدجعفر حسینی با نام جهادی «ابوزینب» به‌عنوان یکی از رزمندگان افغانستانی فاطمیون شش سال در جبهه‌های دفاع از حرم حضور فعال داشت وهفتم دی‌ماه 1398 به همرزمان شهیدش پیوست.

شهدای مدافع حرم , شهدای دفاع مقدس , شهدای ترور , جبهه مقاومت اسلامی ,

روایت سوم

خبر ترور حاج قاسم سلیمانی جهانی شده است. همه شهر درد سنگین یتیمی را به دوش می‌کشد. اما از همه بیشتر کودکان شهدایی که پیش‌تر خود را با ملاقات‌های این سردار دلگرم می‌کردند و او را جایگزین بابایشان کرده بودند حالا داغدار شده‌اند. این دختران خردسال که آغوش پر مهر حاج قاسم را تجربه کرده بودند حتی بیشتر از زینب جوان سردار، این روزها درد یتیمی را تحمل می‌کنند. آن‌ها دلخوشی بعدِ بابا را هم از دست داده‌اند. انگار رسم زمانه شده که باباهای باغیرت و کم‌نظیر را زودتر آسمانی می‌کند.

دخترک بالای مزار پدر ایستاده و قاب عکس پدرش را در بغل گرفته است اما نمی‌تواند غم بزرگ به خاک سپردن پدر را تاب بیاورد و با صدای بلند در آغوش بستگان اشک می‌ریزد و پدر را صدا می‌کند. پدر او یار حاج قاسم بوده است و حالا با سردار راهی بهشت شده و اما دختر او معصومانه به دلتنگی‌های از این به بعدش فکر می‌کند. تصاویری که بار مسئولیت یک ملت را سنگین‌تر می‌کند. دختر 9 ساله شهید طارمی، محیا نام دارد که بیش از سایرین از فراق پدر رنج می‌کشد. هادی طارمی به همراه 9 نفر دیگر از جمله شهید قاسم سلیمانی در حمله تروریستی آمریکا به کاروان حشد الشعبی در بغداد در بامداد 13 دی‌ماه 1398 به شهادت رسید. او سال‌ها در تیم حفاظتی شهید سپهبد قاسم سلیمانی حضور داشت.

شهدای مدافع حرم , شهدای دفاع مقدس , شهدای ترور , جبهه مقاومت اسلامی ,

دخترانی که پدران خود را در یک سال گذشته در جبهه مقاومت از دست دادند، امروز اولین روز دختر متفاوت خود را در کنار جای خالی بابا در خانه سپری می‌کنند. آن‌ها می‌دانند حالا باید صبر و مقاومت را از پدر بیاموزند. روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر یکی از روزهایی است که «دخترانِ بابایی» شهدا هم تبریک خود را از آن سوی آسمان با نگاه پدر می‌گیرند. و رسالت دیگر مردمان اینست که قاب تصاویر غم زده این دخترکان ایران زمین را تا ابد در گوشه ذهن خود نگه دارند تا مبادا فراموششان شود امنیت این دیار به چه قیمت گزافی به دست آمده است.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi