شناسه خبر : 75847
چهارشنبه 04 تير 1399 , 08:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خاکسپاری شهید نسیم افغانی در حرم رضوی به دستور رهبر معظم انقلاب

 
 
 
 

خاکسپاری شهید نسیم افغانی در حرم رضوی به دستور رهبر معظم انقلاب

سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: خانواده شهید نسیم افغانی اعم از  پدر، مادر، برادران و خواهران او سال‌ها قبل در حمله هوایی رژیم اشغالگر شوروی سابق به افغانستان همگی به شهادت رسیدند و شهید خانواده‌ای ندارد. خوشبختانه امروز به امر مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا مقرر شد پیکر مطهر شهید در حرم امام هشتم، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) خاکسپاری شود تا نشانه‌ای باشد از حق‌شناسی ملت ایران اسلامی از مردم مجاهد و مقاوم افغانستان.

وی افزود: همچنین مقرر شد کلاه و دیگر وسایل شهید به عنوان سندی ارزشمند در غرفه ویژه‌ای که در آینده نزدیک در موزه دفاع مقدس تهران به نام شهدای مظلوم افغانستان اعم از شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس ایجاد خواهد شد، نگهداری شود.

سردار باقرزاده صبح امروز نیز در حاشیه ورود پیکر مطهر شهید نسیم افغانی گفت: این شهید عزیز -که خودش آرپی‌جی زن بود- فداکارانه رفته بود تا پیکر یک فرمانده شهیدی را به عقب منتقل کند؛ ولی در آن لحظه تکلیف را در این دید که برود. آنطور که از سردار شهید شوشتری نقل کردند، شهید نسیم افغانی گفته بود: «من پیش‌مرگ شهید آخوندی می‌شوم». نسیم نیامد، نیامد و تا الآن که بازگشت.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
سلام،خوشا به سعادتش. مصداق کامل از شریفه :فضل الله المجاهدین علی القاعدین
اجرا عظیما.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi