شناسه خبر : 75854
چهارشنبه 04 تير 1399 , 09:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

علاوه بر ۲ شهر دیگر عربستان

انصار‌الله این بار ۲ مرکز حساس در ریاض را درهم کوبید

انقلابیون یمن در عملیات"موازنه چهارم بازدارندگی" با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای مدرن، وزارت دفاع و اطلاعات عربستان را در ریاض هدف قرار‌دادند. مراکز حساس جیزان و نجران عربستان نیز در این عملیات مورد هدف قرار گرفته‌اند.
انصارالله یمن از ابتدای تجاوز ائتلاف آمریکایی-سعودی به یمن تاکنون، چند عملیات مهم و موثر تحت عنوان "موازنه بازدارندگی" انجام داده است. مهم‌ترین این عملیات‌ها حمله به دو پالایشگاه حیاتی شرکت آرامکوی عربستان یعنی "البقیق" و "الخریص" بود که ضربه‌ای راهبردی به امنیت و اقتصاد این رژیم وارد کرد. در ادامه نیز استان‌های جیزان، نجران و عسیر بارها مورد هدف موشک‌ها و پهپادهای انقلابیون یمن قرار گرفتند و حتی کاخ الیمامه به عنوان کاخ پادشاهی عربستان نیز هدف قرار گرفت. تشدید محاصره ظالمانه یمن توسط عربستان و افزایش شمار حملات به یمن در شرایط شیوع ویروس کرونا باعث شده تا انقلابیون یمن دیروز چهارمین عملیات موازنه بازدارنده را نیز انجام دهند.
«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز درباره این عملیات مهم اعلام کرد:«به یاری و توفیق الهی، عملیات تهاجمی بزرگ "موازنه بازدارندگی چهارم" را علیه پایتخت دشمن سعودی انجام دادیم.» وی تأکید کرد که این عملیات با تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک و موشک‌های بالدار قدس و ذوالفقار و هواپیماهای بدون سرنشین در عمق خاک عربستان انجام شده است. سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه مهم خود تأکید کرد عملیات بازدارندگی چهارم، وزارت دفاع و اطلاعات عربستان و پایگاه هوایی ملک سلمان و برخی مواضع نظامی در ریاض، جیزان و نجران را هدف قرار‌داد. سریع با بیان جزئیات بیبشتری از این عملیات بزرگ تأکید کرد عملیات مذکور در واکنش به ادامه محاصره ظالمانه و تجاوز وحشیانه ضد ملت بزرگ یمن صورت گرفته است.‎ سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه این بیانیه درباره پیامدهای ادامه تجاوز و اقدامات جنایتکارانه و محاصره مجرمانه ضد ملت یمن هشدار داد و بر «حق مشروع و ثابت ملت یمن بر اساس تکالیف دینی و اخلاقی و انسانی و ملی در دفاع از یمن و ملت پایدار و قهرمان آن» تأکید کرد. این بیانیه همچنین وعده انجام عملیات نظامی شدیدتر و قوی‌تر تا زمان رفع محاصره و توقف تجاوز ضد یمن و تحقق آزادی و استقلال برای ملت یمن را داده است.
مجتهد: بن سلمان! سر عقل بیا
مجتهد، شاهزاده افشاگر مسائل مربوط به خاندان آل‌سعود در واکنش به این عملیات موشکی و پهپادی در توئیتی نوشت:« محمد بن سلمان تا دیروز می‌گفت می‌توانیم حوثی‌ها (انصارالله) را ظرف چند روز نابود کنیم. اما امروز صدای انفجار در شمال ریاض شنیده شد. این صدای خطا‌های محمد بن سلمان است. آیا او سر عقل خواهد آمد؟»
واکنش آل‌سعود
رژیم سعودی در واکنش به این عملیات، طبق معمول مدعی شد همه موشک‌های انقلابیون یمن را سرنگون کرده است. خبرگزاری رسمی عربستان بامداد دیروز مدعی شد ۳ موشک بالستیک و ۸ پهپاد یمنی‌ها را در آسمان این کشور سرنگون کرده است. این در حالی است که شبکه خبری العالم به نقل از فعالان سعودی از شنیده شدن صدای انفجارهای شدید در شمال ریاض، پایتخت عربستان خبر داد.
در همین حال خبرها و تصاویر و ویدیوهای زیادی در فضای مجازی منتشر شده که نمی‌توان آنها را قویا تایید یا تکذیب کرد. به عنوان مثال منابع غیر رسمی از زخمی شدن چند نیروی اطلاعاتی عربستان در حملات انصارالله یمن خبر دادند. سعودی‌ها وقتی تابستان گذشته، «آرامکو» هدف گسترده حملات انقلابیون یمنی قرار گرفت نیز ابتدا آن را از اساس تکذیب کردند اما پس از انتشار تصاویر آن در شبکه‌های مجازی، مجبور به اعتراف شدند.
واکنش آمریکا
به دنبال این عملیات، سفارت آمریکا در عربستان که میلیاردها دلار از آل‌سعود می‌گیرد تا امنیت آن را در چنین حملاتی تامین کند، گزارش رسانه‌ها مبنی بر حملات «موشکی و یا پهپادی» به ساختمانی در ریاض را تایید کرد و به شهروندان خود هشدار داد تا اقدامات احتیاطی را در پیش بگیرند. در بیانیه‌ای که سفارت آمریکا دیروز در این خصوص منتشر کرده، آمده: «اگر مردم صدای انفجاری را شنیدند باید پناه بگیرند، اگر در ساختمانی زندگی می‌کنند باید به پایین‌ترین قسمت آنکه دور از پنجره است بروند و اگر در بیرون از ساختمان هستند سریعا باید در جایی امن پناه بگیرند». به نوشته جروزالم پست، این بیانیه سفارت آمریکا «بی‌سابقه» به نظر می‌رسد و تاییدی بر این موضوع است که حملات یمنی‌ها در حال آشکار شدن و ادامه یافتن است و نگرانی‌هایی از موج گسترده حملات یمنی‌ها وجود دارد.
پیشروی جدید انصارالله یمن
اما در ادامه پیشروی‌های انصارالله در داخل یمن، یک منبع امنیتی یمنی، دیروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «اسپوتنیک» از پیشروی انقلابیون در منطقه استراتژیک «الکساره» در جبهه صراوح خبر داد. به گزارش این منبع امنیتی، به دنبال حمله موشکی-توپخانه‌ای انصارالله، سرتیپ ستاد «ناجی بن علی حنشل» رئیس‌عملیات منطقه نظامی «۳» نیروهای دولت مستعفی به همراه سه تن از همراهانش از پای در آمده‌‌اند و همچنین هفت تن دیگر مجروح شده‌اند. به گفته منبع یادشده، با سیطره انصارالله بر منطقه استراتژیک شمال «جبل هیلان» (کوه هیلان) مشرف بر شهر مأرب که تنها چند کیلومتر از جاده «مأرب به صنعا» فاصله دارد، نیروهای انصارالله موفق شدند راه‌ ارسال تدارکات نیروهای دولت مستعفی از شهر مأرب به مناطق «الجدعان»، «مجزر» و «انحاء» در «نهم» (شرق صنعاء) را قطع کنند.

اینستاگرام
انشاالله که چندتاازین موشکها هم همین روزها به ابوظبی بخورد..چون این کشورحاشیه خلیج فارس پایش راازگلیمش درازترکرده..که احتیاج به تنبیه دارد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi