شناسه خبر : 75862
شنبه 07 تير 1399 , 12:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تیر ماه سختِ آخرین سال دفاع مقدس

۳۰/۴/۶۷ ارتش عراق، عملیات توکلنا علی الله را با هدف انهدام نیروهای ایرانی آغاز کرد و تا ۲۵ کیلومتری خرمشهر پیش آمد و در پنج کیلومتری قرارگاه کربلا مستقر شد.

ماهی که ختم به خیر شد!
روزهای داغ داغ تیرماه سال 1367 در آخرین سال جنگ تحمیلی.

4/4/67 ارتش بعث عراق با سپاه هفتم و گارد ریاست جمهوری خود و با به کار گیری بمب های شیمیایی به جزیره مجنون و جُفیر یورش برد و مناطق آزاد شده در عملیات خیبر و بدر را به تصرف خود درآورد.

12/4/67 ناو جنگی آمریکا مستقر در خلیج فارس با شلیک دو فروند موشک به سوی هواپیمای غیرنظامی جمهوری اسلامی ایران که از بندر عباس عازم دوبی بود 290 نفر انسان بی گناه و غیرنظامی را به کام مرگ فرستاد.

21/4/67 ارتش بعث عراق با سپاه چهارم و گارد ریاست جمهوری خود به استعداد 9 لشگر، به صورت گاز انبری به منطقه شرهانی، عین خوش، منطقه عملیاتی فتح المبین و  فکه حمله کرد و با گرفتن هزاران نفر اسیر از رزمندگان ما مستقر در خط مقدم عقب نشینی کرد. در ادامه این عملیات و در کمتر از پنج ساعت، عراق مجدداً شهر دهلران را به تصرف خود درآورد. وقوع این حادثه با توجه به زمان کم آن و تصرف مقر فرماندهی نیروی زمینی ارتش در منطقه بیشتر به یک فاجعه شبیه بود تا شکست نظامی!

22/4/67 رزمندگان ما از حلبچه عقب نشینی کردند.

25/4/67 منطقه عملیاتی کربلای یک و شهر مهران به تصرف ارتش عراق درآمد.

27/4/67 جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه ای به خاویر پرز دکوئیار، دبیرکل سازمان ملل، رسماً قطع نامه را پذیرفت.

 30/4/67 ارتش عراق، عملیات توکلنا علی الله را با هدف انهدام نیروهای ایرانی آغاز کرد و تا 25 کیلومتری خرمشهر پیش آمد و در پنج کیلومتری قرارگاه کربلا مستقر شد.

30/4/67 پیام امام به فرمانده سپاه که با این پیام یک بار دیگر خمینی همه را به میدان آورد: "فرزندان انقلابی ام، توجه کنید امروز روز حضور گسترده در جبهه هاست. فکر نکنید که دیگر جنگ تمام شده است. خود را مسلح به سلاح ایمان و جهاد کنید. بر دشمن غدار رحم جایز نیست و اینها تمام حرفشان یک فریب است. ما خواستیم به دنیا ثابت کنیم که صدام معتقد به مجامع بین المللی نیست و ما تا قبول قطعنامه از سوی عراق جواب دشمنان اسلام را در جبهه ها خواهیم داد."
31/4/67 دشمن بعثی با گذشتن از مرز از طریق کوشک و سه راه حسینیه، برای تصرف اهواز و خرمشهر با صدها تانک و نفربر حمله خود را آغاز نمود و بدون مقاومت در منطقه، تا نزدیکی اهواز پیشروی کرد و به علت تاریکی هوا به مرز برگشت تا صبح اول مرداد به حمله خود ادامه دهد!

منبع: کانال الوارثین(تخریب لشکر 10)
اینستاگرام
باسلام خداوند تبارک و تعالی حافظ این انقلاب بوده و هست خدا نبخشه منافقان داخلی که بیشترشان ازمسیولین بودند
تیر ماه سختِ آخرین سال دفاع مقدس
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi