شناسه خبر : 75875
پنجشنبه 05 تير 1399 , 09:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پخش مستند «او یک معلم بود» از رسانه ملی

با محوریت شخصیت فرهنگی شهید بهشتی؛
فیلم مستند «او یک معلم بود» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید مصطفی موسوی تبار با محوریت شخصیت فرهنگی شهید بهشتی و نقش او در تدوین کتب درسی پیش از انقلاب اسلامی، به مناسبت هفته قوه قضائیه برای اولین بار از رسانه ملی پخش خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، تاکنون فیلم‌های مستند زیادی درباره وجود شخصیت سیاسی آیت‌الله شهید سیدمحمد بهشتی ساخته شده اما در مستند «او یک معلم بود» برای اولین بار شخصیت فرهنگی این شهید بزرگوار و نقش او در شکل‌گیری فرهنگی انقلاب اسلامی و دوران حضور او در آموزش و پرورش به عنوان معلم مورد بررسی قرار گرفته است.

ایده ساخت این مستند که از مرحله تحقیق و پژوهش تا آماده نمایش شدن حدود یکسال به طول انجامیده، در خصوص نقش برخی روحانیون اثرگذار در تدوین کتب درسی گرفته شده و در نهایت با این حقیقت مواجه می‌شویم که شهید بهشتی در متن بسیاری از این اتفاقات بوده است اما هیچگاه تمایلی نداشته معرفی شود.

در بخش دیگری از این مستند 42 دقیقه‌ای، به سابقه فرهنگی شهید بهشتی به عنوان یک معلم در دوران پیش از انقلاب و حضور به عنوان مدیر در مدرسه دین و دانش قم، معلم زبان انگلیسی در مدرسه حکیم نظامی قم و انتقال به تهران و حضور در مدرسه کمال به عنوان دبیر زبان انگلیسی پرداخته شده و برای اولین بار دلیل سفر ایشان به کشور آلمان و اقامت در شهر هامبورگ و فعالیت در مرکز اسلامی این شهر بیان می‌شود.

فیلم مستند «او یک معلم بود» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید مصطفی موسوی تبار تولید شده در خانه مستند انقلاب و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که به مناسبت هفته قوه قضائیه برای اولین بار طی روزهای جمعه 19 و شبکه ساعت 15 از شبکه مستند سیما روی آنتن خواهد رفت.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi