شناسه خبر : 75911
شنبه 07 تير 1399 , 11:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دارالشفاء حضرت فاطمه الزهرا(س) بهداری سپاه

اقدام خودجوش و جهادی کارکنان سپاه حضرت ولی عصر(عج) اهواز

پرسنل کلینیک تخصصی دارالشفاء حضرت فاطمه الزهرا(س) سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان در اقدامی خودجوش و جهادی، برای بیماران مراجعه کننده به این درمانگاه ماسک دوختند.

فاش نیوز - پرسنل کلینیک تخصصی دارالشفاء حضرت فاطمه الزهرا(س) سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان در اقدامی خودجوش و جهادی، برای بیماران مراجعه کننده به این درمانگاه ماسک دوختند.

بر پایه این گزارش، خانم جعفری که خود از کادر درمان این مجموعه است درباره این اقدام به فاش نیوز گفت: با افزایش شمار قربانیان مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان، با کمک و مساعدت معاونت محترم بهداشت و درمان سپاه حضرت ولی عصر (عج) و با همت تنی چند از پرسنل درمانگاه، 1500 ماسک از مجموع 4000 ماسکی که به این منظور تدارک دیده شده بود، در سالروز ولادت حضرت معصومه (س) آماده شد و در اختیار بیماران بدون ماسک قرار گرفت.

وی درباره علت برپایی این کارگاه جهادی بیان کرد: برخی از بیماران هزینه ی خرید ماسک ندارند و برخی به این امر توجهی نمی کنند. مردم باید زدن ماسک را جدی تر بگیرند تا زنجیره ی انتقال ویروس کرونا قطع شود. لذا پرسنل درمانگاه در اقدامی عملی برای نشان دادن نگرانی خود از به خطر افتادن جان مراجعین درمانگاه، کارگاه جهادی شفا را برای دوخت ماسک دایر کردند. لازم به ذکر است حتی تعدادی از مدافعان سلامت این کلینیک مبلغی از حقوقشان را برای این امر هدیه کردند.

جعفری در خصوص نحوه ی استریل کردن ماسک ها گفت: از نزدیک با فعالیت چند کارگاه دوخت ماسک آشنا بودم. از گروههای جهادی متعددی کمک فکری گرفتیم و در مجموع هم ماسک ها را با دمای بالا اتو کردیم و بلافاصله در پوشش پرس شده قرار دادیم؛ همچنین ماسک ها را دو روز در اتاق گرم با دمای بالای 50 درجه قرار دادیم؛ حتی یک روز قبل از انتقال ماسک ها به داخل اتاق گرم، دمای اتاق را همچنان در حد استاندارد نگه داشتیم؛ به طوری که در این سه روز مراقب خطر آتش سوزی هم بودیم. 

این کارمند بخش بهداشت و درمان در پایان گفت و گوی خود درباره ی زیبایی های این اقدام همدلانه مدافعان سلامت دارالشفاء چنین گفت: حتی خواهران بازنشسته ای که سال ها قبل مدتی در درمانگاه خدمت می کردند نیز احساس مسئولیت کرده، به یاری آمدند و برای بیماران دارالشفاء حضرت فاطمه الزهرا(س) ماسک دوختند. همچنین با کمک تعدادی از خواهران بسیجی ناحیه امام حسین(ع) هم حدود 500 ماسک آماده شد. پک اهدایی شامل یک ماسک و یک دستکش بود. 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi