شناسه خبر : 75946
شنبه 07 تير 1399 , 18:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بایکوت صدای مردم آمریکا در «صدای آمریکا» +عکس

بایکوت صدای مردم آمریکا در «صدای آمریکا»/ ۹۸پست درباره کل اعتراضات آمریکا در مقابل۴۵۳ مطلب ضدایرانی

یک ماه پس از مرگ جرج فلوید، اعتراضات سراسری آمریکا همچنان مهمترین موضوع این کشور به حساب می‌آید، اما بخش فارسی صدای آمریکا تنها ۹۸ مطلب را آن هم به صورت غیرمستقیم به این موضوع اختصاص داده است.

به گزارش مشرق، ۲۵ می (۵ خرداد) خبری در صدر رسانه‌های جهان قرار گرفت؛ پلیس خشن آمریکا زانوی خود را روی گلوی یک سیاه‌پوست گذاشت و در حالی که او فریاد می‌زد نمی‌توانم نفس بکشم، با قساوت تمام وی را به قتل رساند.

پس از این حادثه تلخ، اعتراضات سراسری در ایالت‌های مختلف آمریکا شکل گرفت که در طول همین مدت هم تعداد دیگری از آمریکایی‌ها کشته شدند. بسیاری از رسانه‌های جهان اخبار این اعتراضات را به طور گسترده پوشش دادند، اما در این میان تلویزیون صدای آمریکا رفتار متفاوتی را از خود نشان داد.

به همین منظور پست‌های اینستاگرامی صدای آمریکای فارسی را از زمان قتل جرج فلوید (۲۵ می) ۵ خرداد تا (۲۵ژوئن) ۵ تیرماه مورد بررسی قرار دادیم که نتایج جالب توجهی به دست آمد.

صدای آمریکا در طول این مدت ۱۸۵۷ پست اینستاگرامی منتشر کرد. از این تعداد ۴۶۲مطلب مستقیم مربوط به ایران است که ۴۵۳ مورد از آن‌ها با رویکرد منفی و ناامید کننده داشته است (شامل اخبار منفی و ناامید کننده،  تهدیدهای آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها، کشته‌های کرونا، سیاه‌نمایی و متهم کردن مسولان ایرانی، پوشش گسترده  تجمعات محدود) ۷ پست بدون جهت‌گیری و تنها 2 مطلب را می‌توان مثبت ارزیابی کرد.

نکته جالب توجه آنجا است که این رسانه آمریکایی که افرادی مانند مهدی فلاحتی و مسیح علی‌نژاد در قبال دریافت دلارهای آمریکایی از صبح تا شب علیه ایران در آن برنامه می‌سازند و ایران را به سیاه‌نمایی و سانسور متهم می‌کنند، هیچ تصویری از لحظه قتل جرج فلوید و هیچ فیلمی از اعتراضات آمریکا پخش نکرده است.

در این میان بخش فارسی صدای آمریکا درباره قتل جرج فلوید و اعتراضات سراسری آن که منجر به کشته شدن بیش از ۲۰ نفر دیگر شد، تنها ۹۸ مطلب منتشر کرد. عمده مطالب منتشر شده هم تنها تصاویر هنری و تزئینی از اعتراضات؛ اظهارنظر مسئولان آمریکایی و واکنش ورزشکاران و هنرمندان بود و  خبری از ویژه‌برنامه تحلیل اعتراضات، اخبار فوری، شهروندخبرنگار و صدای مخاطبان وجود نداشت؛ برنامه‌هایی که در بزنگاه‌های ایران، آن‌ها شب و روز آنتن‌شان را با آن پر می‌کنند.

در پی این اعتراضات گسترده، تصاویر و فیلم‌های زیادی از به آتش کشیده شیدن پرچم آمریکا توسط شهروندان این کشور منتشر شد اما صدای آمریکا هیچ کدام از این تصاویر را هم پخش نکرد. مطلب صدای آمریکا از روز پرچم هم جالب توجه بود.

جالب آن که صدای آمریکا به جای آن که صدای آمریکایی‌هایی باشد که از تبعیض به ستوه آمده‌اند، اعتراضات در کشورهای دیگر از جمله کشورهایی اروپایی را به صورت ویژه منتشر می‌کرد.

 

حتی پوشش اخبار اعتراضات هنگ‌کنگ در بعضی روزها از اخبار اعتراضات آمریکا در این رسانه بیشتر بود.

 

بررسی مطالب منتشر شده در رسانه‌های ضدانقلاب در روزهای گذشته نشان می‌دهد که این رسانه‌ها نه تنها نگران آزادی بیان و گردش اطلاعات نیستند بلکه این شعارها را تنها برای ایران می‌خواهند و وقتی نوبت به خودشان می‌رسد، سانسور و تحریف را دستور کار خود قرار می‌دهند.

آن‌ها در این روزها نیز با دلارهایی که از سعودی‌ها و آمریکایی‌ها می‌گیرند یک هدف را بیشتر دنبال نمی‌کنند و آن فشار دادن زانوی خود بر روی گلوی مردم ایران، با کمک تحریم و کرونا است.

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi