شناسه خبر : 75947
یکشنبه 08 تير 1399 , 08:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دومین کنگره بین‌المللی نفس‌های سوخته برگزار شد

 

دومین کنگره بین‌المللی نفس‌های سوخته برگزار شد/قربانیان حقوق بشر آمریکایی تجلیل شدند

 
 

 مهندس سعید اوحدی در این نشست با اشاره به سابقه جنایات آمریکا در ایران تصریح کرد: اعتقاد دارم که ترور شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران وی ترور کور نبود بلکه در اتاق فکر جنگ آمریکا و به دست منافقین طراحی شد و کاملاً هوشمندانه بود. اگر آمریکا بمباران شیمیایی را در سردشت به واسطه عراق انجام داد، به این دلیل بود که متوجه شده بود فریاد امام خمینی(ره) و یارانش برای دفاع از مظلومین دنیا بلند شده است و بهترین استراتژیست های آمریکا این مسئله را متوجه شده بودند. به همین دلیل آزمایشگاهی از پیشرفته‌ترین سلاح‌ها در اختیار رژیم بعث برای بمباران شیمیایی قرار داده بودند.
وی افزود: سال ۱۳۵۹ تجاوز عراق به خرمشهر سبب به خاک و خون کشیده شدن بسیاری از مردم مظلوم در این شهر شد و تاریخ در هیچ دوره‌ای شاهد تجاوزی در این حد نبوده است. از سوی دیگر تسخیر لانه جاسوسی نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و شکست لیبرال دموکراسی غربی بود. از آن پس آمریکا استراتژی نفوذ را به سردمداری بنی صدر ادامه داد که پس از افشای خیانت و عزل او، شهید مظلوم بهشتی و یارانش را به شهادت رساند و در ادامه این ترورها در هشتم شهریور ماه نیز شهادت شهید رجایی نخست وزیر را برنامه‌ریزی و اجرا کردند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم توطئه‌چینی‌های دشمنان به برکت حماسه ایثارگران و رزمندگان با سربلندی از تمامی گردنه‌ها عبور کرد که نفس حماسی حضرت امام (ره) و فرماندهی رهبر معظم انقلاب بسیار تأثیرگذار بود.
معاون رییس جمهور تصریح کرد: آمریکا توسط رژیم بعث عراق تا پایان جنگ ۱۸۰۰ تن انواع بمب شیمیایی را در جبهه‌ها و بر روی سر مردم بی‌دفاع سرازیر کرد و در هشتم تیرماه بزرگ‌ترین جنایت ضد بشری را در طول تاریخ انجام داد و امروز در این کنگره این پیام را به قربانیان شیمیایی اعلام می‌کنیم که دل‌های ما از نفس‌های سوخته شما بسیار داغ‌دار است. امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت نفس‌های سوخته شما استوارتر از همیشه است؛ شما عزیزانی که ناجوانمردانه زیر بمباران شیمیایی دشمن گازهای مختلفی را استنشاق کردید و شهدا و جانبازان بسیاری را تقدیم کردید.
وی تأکید کرد: هم اکنون بیش از دو هزار قربانی شیمیایی در شرایط بسیار سخت جسمی در کشورمان حضور دارند که به دلیل تحریم‌های آمریکا، تأمین دارو و امکانات لازم برای آنها بسیار سخت است و در هیچ برهه‌ای از تاریخ این فشار تحریم بر ملت ایران نبوده است. جانبازان شیمیایی حق بسیار بزرگی بر گردن ملت ایران دارند و باید از نظر تجهیزات و امکانات تأمین باشند.
معاون رییس جمهور ادامه داد: استکبار جهانی پس از شیوع ویروس کرونا حتی امکانات و اقلام بهداشتی را در قالب تحریم قرار داد اما ملت ایران مستحکم‌تر از همیشه در مقابل این توطئه‌ها ایستادگی کردند. اگر شهدای ما در فاجعه ایرباس پرپر شدند، امروز به برکت خون آنها اقتداری در جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده است که سامانه ارتش و سپاه پیشرفته‌ترین پهباد آمریکایی را در همان منطقه مورد هدف قرار می‌دهد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در طول جنگ هیچ گاه اقدامات ناجوانمردانه انجام نداده است و حتی در بمباران تأسیسات عراق اقداماتی انجام داد تا خانواده‌های عراقی ساکن در محدوده تأسیسات، آسیبی نبینند که این مسئله حاکی از تمدن نوین اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.
اوحدی با تأکید بر اینکه راه عبور از بحران‌ها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: جنایت‌کاران آمریکایی حتی به مردم خود اعم از سفیدپوست و سیاه‌پوست و یا مهاجران مکزیکی نیز رحم نمی‌کنند و این کشور در شرایط کنونی دچار بحران جدی اجتماعی است. امیدوار هستیم به برکت خون شهدای ایرباس، سردشت، محراب و تمامی شهدای هفت تیر به زودی استکبار جهانی نابود شده و مستضعفین دنیا در اقصی نقاط جهان به پیروزی برسند.
 
بمباران شیمیایی سردشت اوج وحشی‌گری رژیم بعث عراق بود
در این کنگره بین‌المللی پیام تصویری «فرناندو ساریاس» مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی از لاهه هلند و در ادامه پیامی تصویری از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص بمباران شیمیایی سردشت پخش شد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این پیام بمباران شیمیایی سردشت را یکی از ده‌ها حمله شیمیایی رژیم عراق عنوان کرد و اظهار داشت: قربانیان حملات شیمیایی در ایران طیف گسترده‌ای از سربازان و مردم غیرنظامی و عادی بودند و سردشت در حقیقت نقطه اوج وحشی‌گری رژیم صدام در استفاده از سلاح‌های شیمیایی بود.
محمد جواد ظریف با اشاره به بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق به شهرستان سردشت آذربایجان غربی در سال ۱۳۶۷، گفت: در این روز دو جلوه از انسانیت و وحشی‌گری را همزمان می‌بینیم؛ انسانیت و قدرت ایثارگران ایرانی که با وجود تحمل رنج و درد بمباران شیمیایی، هیچ‌گاه از دایره انسانیت خارج نشدند و از سلاح شیمیایی استفاده نکردند و این افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران در تاریخ است.
وی با تصریح بر اینکه ایران هیچ‌گاه در مقابله با ظلم و وحشی‌گری، از اصول انسانی تخطی نمی‌کند، عنوان کرد: سازمان ملل متحد چندین بار در دوران دفاع مقدس اقدام به بازرسی در ایران و عراق کرد و ادعاهای هر دو طرف برای استفاده از سلاح شیمیایی را مورد بررسی قرار داد و در همه این بازرسی‌ها، سازمان ملل به این نتیجه متقن رسید که رژیم بعث عراق از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بمباران شیمیایی سردشت را یکی از ده‌ها حمله شیمیایی رژیم عراق عنوان کرد و اظهار داشت: قربانیان حملات شیمیایی در ایران طیف گسترده‌ای از سربازان و مردم غیرنظامی و عادی بودند و سردشت در حقیقت نقطه اوج وحشی‌گری رژیم صدام در استفاده از سلاح‌های شیمیایی بود.
وی سردشت را نشانه وحشی‌گری رژیم صدام در ایران و حلبچه را نشانه دیگری از وحشی‌گری این رژیم علیه مردم خود دانست و گفت: این افراد وحشی از هیچ قانونی تبعیت نمی‌کردند و برای رسیدن به مقصد از هر روشی استفاده می‌کردند.
ظریف خاطرنشان کرد: رژیم عراق در سال ۱۳۶۳ استفاده از گاز شیمیایی را در جنگ علیه ایران برای نخستین بار مورد استفاده قرار داد و جمهوری اسلامی ایران این واقعیت را به جامعه جهانی و سازمان ملل اعلام کرد، اما متأسفانه کشورهای شورای امنیت سازمان ملل که همه منافع خودشان را در حمایت از رژیم متجاوز می‌دیدند، سکوت کردند. این در حالی بود که سازمان ملل با ارسال چندین گروه بازرسی، اعلام کرد رژیم عراق از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.
وزیر امور خارجه ایران با اشاره به سکوت شورای امنیت در برابر تجاوزات گسترده رژیم بعث عراق، ابراز کرد: حتی وقتی سازمان ملل، عراق را به صورت رسمی آغاز کننده جنگ اعلام کرد، اعضای شورای سازمان ملل حاضر نشدند رفتار عراق را محکوم کنند. نخستین باری که شورای امنیت استفاده عراق از سلاح شیمیایی را محکوم کرد، بعد از جنگ تحمیلی بود و حتی در آن زمان نیز آمریکا تمام تلاش خود را به کار بست که حمله شیمیایی به حلبچه را بر گردن ایران بیاندازد. نکته جالب این است، بسیاری از افراد مانند جان بولتون که در دولت کنونی آمریکا حضور دارند و یا داشتند، آن روزها استفاده عراق از سلاح شیمیایی را مذموم نمی‌دانستند.
وی افزود: سازمان جاسوسی آمریکا، سیا بارها تلاش کرد اسناد حمله عراق به حلبچه را از بین ببرد اما با دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران در آن زمان و تلاش مردم قربانی آن جنایت، جهانیان حقیقت درباره سلاح‌های شیمیایی را متوجه شدند.
در این کنگره معاونین و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران و سخنگوی وزارت امور خارجه حضور داشتند.
 
کنگره ملی تجلیل از قربانیان حقوق بشر آمریکایی برگزار شد
کنگره ملی تجلیل از قربانیان حقوق بشر آمریکایی نیز به‌صورت آنلاین و از طریق ویدئوکنفرانس در سراسر کشور برگزار شد و حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در خصوص توطئه تروریستی هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی و آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان یزد درزمینهٔ شهادت و شخصیت آیت‌الله صدوقی از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی کردند.
افتتاح نمایشگاه مجازی سرچشمه سرخ نیز از دیگر برنامه‌های این کنگره بود که شامل نمایش آثار در رشته‌های مختلف تجسمی، نقاشی، هنر جدید، پوستر، تصویرسازی و تصاویر بمباران شیمیایی سردشت و کاریکاتورهای هنرمند عزیز آقای شجاعی طباطبایی است که این آثار هم‌زمان در گالری‌های مجازی برج میلاد، فرهنگستان هنر، موسسه فرهنگی هنری صبا و سایت نوید شاهد به نمایش گذاشته می‌شود.
در پایان به نمایندگی از همه قربانیان از سرکار خانم «کبری یاوری» همسر شهید «ایرج شهسواری» از خانواده شهدای هفتم تیر، سرکار خانم «فاطمه شکاری» همسر شهید «سید حمید متولیان» از خانواده شهدای سرنگونی هواپیمای ایرباس، سرکار خانم «ویان توحیدی»، جانبازان سرافراز «عبدالخالق یگانه» و «عبدالرحیم رشیدزاده» از خانواده شهدا و ایثارگران سردشت تجلیل شد و همچنین از طریق تماس تصویری از خانواده شهید صدوقی در یزد نیز قدردانی شد.
گفتنی است، از تاریخ ۶ الی ۱۲ تیرماه اوج فتنه‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی علیه مسئولان و مردم ایران است و بنیاد شهید و امور ایثارگران به این مناسبت کنگره ملی قربانیان حقوق بشر آمریکایی را در راستای منویات رهبر معظم انقلاب درزمینهٔ افشای حقوق بشر آمریکایی و تشریح فجایع و اقدامات تروریستی استکبار جهانی برگزار کرد.
۶ تیرماه سوءقصد به رهبر معظم انقلاب در مسجد ابوذر، ۷ تیر انفجار حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، ۸ تیر بمباران شیمیایی سردشت، دهم تیر شهادت آیت‌الله صدوقی و دوازدهم تیرماه سقوط هواپیمایی ایرباس جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی در خلیج‌فارس ازجمله این اقدامات بود که سبب شد رهبر معظم انقلاب این مقطع زمانی را با عنوان هفته افشای حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری کنند، در ادامه این ترورها، ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سال گذشته دولت آمریکا را به نماد آشکار تمامی تروریست‌های دولتی در افکار جهان تبدیل کرد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
سلام بی زحمت از آقاییانی که درهمان کنگره حضور داشتن پرسیده شود چرا حق وحقوق جانبازان شیمیایی از طریق قانون بین المللی اجرا وعمل نمی شود ؟یا اینکه درسالها گذشته تصویب شدزیربیستوپنج درصدها از مزایای واز امتیاز ات بالای25/ برخوردار باشند اجرا نمی شود؟دروغ وفریبکاری تا کی و تا در چه زمانی؟باشعار نه با عمل باید ثابت کنید که بفکر جانبازان و ایثارگران هستید.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi