شناسه خبر : 75970
دوشنبه 09 تير 1399 , 08:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهادت جانباز ۷۰ درصد بوشهری

جانباز ۷۰ درصد «محمد مصدق» پس از سال ها تحمل رنج و عوارض ناشی از جبهه و جنگ به درجه شهادت نائل آمد.

فاش نیوز - جانباز شهید «محمد مصدق» پس از سال ها تحمل رنج و عوارض ناشی از جبهه و جنگ به درجه شهادت نائل آمد.

گفتنی است  محمد مصدق  فرزند حسینقلی متولد 1336 جانباز 75 درصد ناجا اهل روستای انارستان از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهر می باشد. در سال 1358 به عنوان پاسدار جذب کمیته انقلاب اسلامی شد.

او در عملیات های دب حردان اهواز، دهلاویه، سوسنگرد و فتح شرکت نمود و همچنین در عملیات فتح از ناحیه پا مجروح شد که اهمیت چندانی نداشت و با پانسمانی جزئی به جبهه نبرد بازگشت. پس از این عملیات به دستور دکتر چمران در کناررودخانه کرخه و در دامنه های تپه ی الله اکبر به عنوان دیده بان و آر پی چی زن قرار گرفت. بارها و بارها با دشمن جنگ تن به تن انجام داد. تلفات سنگینی که از دشمن گرفت باعث شد تا در روز پنجم خرداد 1360 محل دیده بانی اش را به شدت مورد آتش توپ خانه قرار بدهند که در نهایت سنگر مورد اصابت یکی از خمپاره های شصت قرار گرفت و جانباز شد.

این جانباز شهید شانه به شانه به همراه دکتر مصطفی چمران در جبهه های حق علیه باطل جنگید و جان خود را فدای امنیت میهن اسلامی کرد و سرانجام در تاریخ چهارم تیر ماه 99  بر اثر جراحات باقی مانده از جنگ تحمیلی به یاران شهیدش پیوست.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

 

پیام تسلیت حجت‌الاسلام تشکری در پی شهادت جانباز 70 درصد «محمد مصدق»

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با صدور پیامی شهادت «محمد مصدق» جانباز سرافراز 70 درصد هشت سال دفاع مقدس را تسلیت گفت.

متن پیام حجت‌الاسلام تشکری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر بدین شرح است:
بسم رب شهدا و صدیقین
((وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ))
یکی  دیگر از خیل عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و فرزند برومند دیگری از فرزندان ملت سربلند ایران اسلامی دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست. شهادت اصلی‌ترین وسیله رسیدن به معبود است که شهدا با عبور از این گذرگاه درخشان برای همیشه جاویدان باقی می‌مانند، عزت و سربلندی را برای ملت شریف ایران به‌جای گذاشته و ثبات و استمرار خط سرخ حسینی (ع) را با خون خود تضمین نمودند و راه شجاعت را به ما آموختند.

شهادت جانباز سرافراز «محمد مصدق» که باوجود 70 درصد جانبازی و پس از سال‌ها تحمل رنج و عوارض ناشی از هشت سال دفاع مقدس درراه حفظ ارزش‌های والای انقلاب اسلامی کوشید و هیچ‌گاه از تلاش برای خدمت و فداکاری برای ملت شهیدپرور ایران بازنایستاد را تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای خانواده محترمشان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.
ابراهیم تشکری

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi