شناسه خبر : 76008
دوشنبه 09 تير 1399 , 10:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خشم ائتلاف سعودی از آنچه که در جنوب استان مأرب می‌گذرد

قدرت‌نمایی رزمندگان یمنی با دست‌های خالی + عکس

مزدوران سعودی با وجود پشتیبانی گسترده هوایی در جنوب استان مارب نه تنها به پیروزی دست نیافته اند بلکه از توقف پیشروی رزمندگان یمنی که در میدان نبرد دست خالی هستند، عاجز مانده اند و همین مسئله خشم ائتل

در روزهای گذشته نیروهای یمنی و برخی از قبایل پس از خاموش کردن آتش فتنه «یاسر العواضی» در شمال استان البیضاء، عملیات را علیه نیروهای ائتلاف سعودی ادامه دادند و توانستند بخش مهم و راهبردی «الردمان» را به طور کامل پاکسازی کنند.

«یاسر العواضی» از شیوخ و سیاستمداران وابسته به حزب اصلاح که پیش‌تر با سعودی ها وارد ائتلاف شده بود با جذب عناصر مسلح برخی قبایل برای ناامن کردن شمال استان البیضاء حملاتی را علیه رزمندگان انصارالله ترتیب داد اما با واکنش قاطع مواجه و ناکام ماند.

رزمندگان یمنی پس از تامین امنیت بخش «الردمان» در شمال استان البیضاء، درگیری ها را به جنوب استان مارب کشاندند و موفق شدند چند منطقه دیگر را هم از اشغال نیروهای ائتلاف سعودی خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

اعلام الحربی

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، عملیات نیروهای یمنی در جنوب استان مارب متوقف نشده و دور جدیدی از حملات علیه نیروهای ائتلاف برای تامین امنیت مناطق تازه آزاد شده و پاکسازی سایر مناطق اشغالی ترتیب داده شده است.

این منبع میدانی که تحولات را در استان مارب از نزدیک دنبال می کند به جزئیات عملیات جدید اشاره کرد و گفت: رزمندگان یمنی حملات را از مناطق «سوق قانیه، القفره، غول احمد و...» در شمال استان البیضاء و جنوب استان مارب آغاز کردند.

این منبع میدانی با بیان این که رزمندگان یمنی عملیات را علیه نیروهای ائتلاف سعودی در جنوب بخش های «ماهلیه و العبدیه» در جنوب استان مارب انجام دادند، افزود: نیروهای یمنی پس از درگیری های سنگین موفق شدند در این محورها پیشروی کنند.

بخش های استان «مارب»

به گفته این منبع میدانی، در جریان این عملیات کوه «خرفان» و مناطق «کریف، الذارع و عقبه الرخیم» از اشغال نیروهای ائتلاف سعودی خارج و رزمندگان یمنی در حال تثبت مواضع در این نقاط تازه آزاد شده در جنوب استان مارب هستند.

با پاکسازی های صورت گرفته در محور جنوب استان مارب، بخش «الردمان» در شمال استان البیضاء به طور کامل امن شده و از سویی دیگر نیز فقط ۵ درصد از بخش «السوادیه ۱» در شمال البیضاء آلوده به نیروهای ائتلاف سعودی است.

به گزارش مشرق، جنگنده های ائتلاف سعودی برای جلوگیری از پیشروی رزمندگان یمنی حداقل ۱۵ مرتبه مناطق جنوبی استان مارب و شمال استان البیضاء را هدف حملات سنگین قرار دادند که وضعت میدانی تغییر کند.

با وجود حملات هوایی سنگین ائتلاف، عناصر مزدور باز هم نتوانستند موازنه قدرت را در میدان نبرد تغییر دهند و رزمندگان یمنی با دست های خالی به پیشروی ها ادامه دادند و همین مسئله خشم ائتلاف سعودی را به شدت برانکیخته است.

به گفته منابع میدانی، دهها تن از نیروهای ائتلاف سعودی در جریان درگیری ها جبهه جنوب استان مارب (بخش ها ماهله و العبدیه) کشته و زخمی شدند؛ در این درگیری ها «عبدالله محمد نکیر» یکی از مقامات نیروهای منصور هادی مجروح شد.

اعلام الحربی

به نظر می رسد، مقصدی بعدی رزمندگان یمنی در جنوب استان مارب مناطق «معبا شجب، مجزع و...» است؛ در صورتی که این مناطق آزاد شوند، شمال استان البیضاء امن تر و راه برای نفوذ بیشتر در جنوب استان مارب باز می شود و همچنین امنیت بخش هایی از جاده «مارب - سه راه عفار» تامین خواهد شد.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، در حال حاضر مناطق شمالی بخش های «ناطع و نعمان» در شمال استان البیضاء و نزدیکی مرزهای مشترک با استان مارب همچنان آلوده هستند و درگیری در این دو محور گزارش نشده است.

منبع: مشرق
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi