شناسه خبر : 76009
دوشنبه 09 تير 1399 , 11:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خبرهایی از آزمایش تسلیحات جدید سپاه

مسئول سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: در حوزه توپخانه، یک کار مشترکی را در دقت‌افزایی راکت‌های ۱۲۲ با سازمان تحقیقات هوافضا انجام دادیم که تست میدانی آن هفته گذشته با موفقیت انجام شد و راکت‌های ۱۲۲میلی‌متری آرش نقطه‌زن شدند و دنبال آن هستیم تا نمونه‌های تولید محدود آن را نیز بسازیم و در صورت موفقیت برای تولید انبوه تحویل وزارت دفاع دهیم.

نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی روزهای اخیر، چند دستاورد جدید خود در حوزه‌های مختلف زرهی، انفرادی، راداری و... را به نمایش درآورد که تمامی این محصولات در سازمان جهاد خودکفایی این نیرو طراحی و ساخته شده و برخی از آنها برای تولید، تحویل صنعت نیز شده‌اند.

سردار علی کوهستانی، مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه، درباره اقدامات و دستاوردهای این سازمان در یک سال اخیر گفت: با کمک و هدایت فرماندهی نیروی زمینی سپاه توانسته‌ایم استعداد نیروی انسانی نخبه در سازمان جهاد خودکفایی (بدون احتساب مراکز وابسته) را به دو برابر افزایش دهیم که این موضوع توان خوبی را به این سازمان اضافه کرده است.

وی افزود: اتفاق خوب دیگری که افتاده و به‌عنوان یک افتخار در کارنامه کاری نزسا ثبت شده، ایجاد مجتمع صنایع دانش‌بنیان امام حسین(ع) است که در استان اصفهان با زیرساخت‌های بسیار مناسب در اختیار سازمان قرار گرفته است.

مسئول جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: ما از طریق مرکز رشد علم و فناوری، یک‌سری هسته‌های رشد را شناسایی و سازماندهی می‌کنیم و زیرپروژه‌های خودمان را به آنها می‌دهیم که تبدیل به واحدهای فناور می‌شوند و پس از مدتی به شرکت‌های دانش‌بنیان ارتقا می‌یابند.

سردار کوهستانی اظهار داشت: هم‌اکنون چندین گروه در این مجتمع مستقر هستند و نیروهایی که در این مجتمع فعالیت می‌کنند فوق‌العاده‌اند. تاکنون هر مسئله‌ای که به این عزیزان ارائه شده است توانسته‌اند حل کنند و به‌عبارتی، «نه» در کار این برادران نیست.

وی ادامه داد: نیروهای این مجتمع با حضور در مناطق عملیاتی، از نزدیک با نیازها و مشکلات یگان‌های عملیاتی آشنا می‌شوند وسپس برای حل آنها برنامه‌ریزی می‌کنند.

کوهستانی با اشاره به همکاری سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزسا با دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) این نیرو عنوان کرد: در این همکاری دانشگاه امیرالمؤمنین نیروی تیم‌های علمی ــ عملیاتی را متناظر با تیم‌های تحقیقاتی ما ایجاد می‌کند و تیم‌های دانش‌بنیان ما محصولاتی را که می‌سازند به تیم‌های متناطر خود در این دانشکده ارائه می‌دهند تا ایرادات آن احصا شود. این فرآیند تا جایی پیش می‌رود که محصولی متناسب با نیاز رده عملیاتی طراحی و تولید شود.

وی تصریح کرد: این امر موجب می‌شود محصولی که به دست کاربر می‌رسد، کمترین مشکل را داشته باشد.

مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزسا همچنین با اشاره به گسترش ظرفیت‌های تحقیقاتی و تولیدی این سازمان خاطرنشان کرد: در بازدیدی که سرلشکر سلامی از قرارگاه قدس داشتند، بنا به پیشنهاد ما و موافقت فرمانده کل سپاه مقرر شد ۲ مؤسسه شهید کریمی و شهید زین‌الدین که بیش از ۹۰ درصد فعالیت‌های آنان در حوزه رزم زمینی است به ظرفیت سازمان تحقیقات اضافه شود که به‌لطف خداوند، آذرماه سال گذشته این دو مؤسسه هم به ظرفیت سازمان اضافه شد.

وی گفت: این دو مجموعه از چنان توانمندی‌ای برخوردار هستند که می‌توانند ابزار زیرساختی مورد نیازشان را هم خودشان بسازند.

سردار کوهستانی اضافه کرد: در مؤسسه شهید کریمی کار تعمیر، اورهال و بهینه‌سازی سلاح‌های از کالیبر ۵.۵۶ تا توپخانه ۱۳۰میلی‌متری در حال انجام است. در مؤسسه شهید زین‌الدین هم مباحث مربوط به زرهی و ماشین‌آلات مهندسی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این مؤسسه کارهایی مانند ارتقای نفربرهای بی‌ام‌پی۱ به بی‌ام‌پی۲ و ارتقای تانک‌های T-۷۲S در حال انجام است. همچنین در این مؤسسه در حوزه خودحفاظتی و مخابرات دستگاه‌های زرهی و پیشران خودروهای زرهی کارهای خوبی صورت گرفته است.

مسئول سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: در حوزه توپخانه، یک کار مشترکی را در دقت‌افزایی راکت‌های ۱۲۲ با سازمان تحقیقات هوافضا انجام دادیم که تست میدانی آن هفته گذشته با موفقیت انجام شد و راکت‌های ۱۲۲میلی‌متری آرش نقطه‌زن شدند و دنبال آن هستیم تا نمونه‌های تولید محدود آن را نیز بسازیم و در صورت موفقیت برای تولید انبوه تحویل وزارت دفاع دهیم.

وی ادامه داد: همچنین ما به حوزه پهپادهای دست‌پرتاب هم ورود کرده‌ایم البته مشکلی خاص در این حوزه به‌لحاظ دانشی نداریم و تولید محدود هم آغاز شده است.

مسئول سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه درباره فعالیت‌ها و دستاوردهای این سازمان در حوزه جنگ نوین نیز گفت: حوزه جنگ نوین پس از دوران دفاع مقدس قدری مظلوم واقع شد. البته تحقیقات در حوزه ویروس‌شناسی به‌عهده مجموعه‌هایی مانند دانشگاة بقیةالله(عج) است اما ما هم در حوزه پدافند جنگ نوین ورود کرده‌ایم.

کوهستانی خاطرنشان کرد: در این حوزه، نخبگان جوان ما در مبحث شیمی در مجتمع صنایع دانش‌بنیان امام حسین(ع) موفق به تولید یک ماده ضدعفونی‌کننده سطح با ماندگاری ۲۴ ساعت شدند. این ماده توسط دانشگاه بقیةالله هم تست شده و مورد تأیید قرار گرفته است. البته ما هنوز منتظر هستیم تا تأییدیه سازمان غذا و دارو را هم بگیریم و بعد از آن این ماده را عرضه کنیم.

منبع: جماران
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi