شناسه خبر : 76016
دوشنبه 09 تير 1399 , 14:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین و ساخت مسکن ایثارگران در البرز

مراسم امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین و ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکن ایثارگران در استان البرز با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار البرز برگزار شد.

امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین و ساخت مسکن ایثارگران در استان البرز

مهندس سعید اوحدی روز دوشنبه ۹ تیرماه در مراسم امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین و ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکن ایثارگران در استان البرز با بیان اینکه همه ما همواره بدهکار جامعه معظم ایثارگری هستیم، افزود: باید تلاش کنیم گوشه‌ای از این دین و بدهی را ادا کنیم.
وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار ایثارگر در کشور فاقد مسکن هستند و تلاش می‌کنیم در فرصت باقی‌مانده تا پایان دولت تدبیر و امید، بخش قابل ‌توجهی از این عزیزان صاحب مسکن شوند. در این مسیر باید از ظرفیت‌های استانی مثل استانداران، نمایندگان ولی‌فقیه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استفاده کنیم.
معاون رییس جمهور با تأکید بر لزوم مطالبه‌گری در خصوص حقوق ایثارگران گفت: این مطالبه در چهارچوب قوانین به‌خصوص قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران انجام می‌شود. البته خود ایثارگران هم چیزی فراتر از قانون نخواسته و نمی‌خواهند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شرایط سخت و دشوار کشور گفت: در حال حاضر کشورمان تحت شدیدترین و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها و فشارها قرار دارد. رمز عبور از بحران‌ها در طول تاریخ انقلاب تأسی به فرهنگ ایثار و شهادت است و ان‌شاء‌الله امروز هم با توکل به همین فرهنگ از مشکلات عبور خواهیم کرد.
اوحدی یکی از دغدغه‌های مهم دولت را موضوع تأمین مسکن دانست و افزود: خوشبختانه در نخستین گام با همکاری و همراهی استانداری البرز زمینه تأمین زمین برای ساخت مسکن برای ۳۰۰۰ نفر از ایثارگران مهیا شد و تلاش می‌کنیم در سایر استان‌ها نیز از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه کارگروه مسکن در بنیاد شهید و امور ایثارگران ایجاد شده است، افزود: کارگروه‌های اشتغال و درمان نیز باید در راستای رسیدگی و برطرف ساختن مشکلات ایثارگران در این حوزه‌ها ایجاد شود.
معاون رییس جمهور ادامه داد: خوشبختانه دکتر روحانی رییس جمهوری محترم دستور پرداخت تمام مطالبات ایثارگران را تا پایان دولت تدبیر و امید صادر کرده‌اند و ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران باید پیگیر اجرای این دستور باشیم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به انجام توافقات لازم جهت امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین برای ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی ایثارگران گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با ۵ نفر از استانداران، این زمین‌ها در ۵ استان کشور به ساخت مسکن ایثارگران تخصیص می‌یابد.
اوحدی همچنین از موافقت دولت با افزایش ۲۰ درصدی سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۳۹۹ خبر داد.
عزیزالله شهبازی استاندار البرز نیز در این مراسم با بیان اینکه استان البرز مهاجرپذیرترین استان در کشور است، افزود: وظیفه ما ادای دین به ایثارگران است. البته با توجه به مساحت کم و مهاجرپذیری با مسائل و محدودیت‌هایی در استان البرز روبرو هستیم، اما تلاش می‌کنیم با توجه به جایگاه والای جامعه ایثارگری این مشکلات سریعاً برطرف شوند.
وی افزود: زمین‌های در نظر گرفته شده برای مسکن ایثارگران در مناطق ماهدشت، سیاه کلاهان و هشتگرد قرار دارند. همچنین بحث ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا در تفاهم‌نامه با بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد تأکید قرار گرفته است.
انتهای پیام/

 

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi