شناسه خبر : 76039
چهارشنبه 11 تير 1399 , 08:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیدار رییس بنیاد شهید با دختران فرهیخته شهدا

 

دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با دختران فرهیخته شهدا/استفاده از ظرفیت‌های علمی فرزندان شهدا ضروری است

 

 سعید اوحدی روز دوشنبه ۹ تیرماه به مناسبت هفته کرامت و روز دختر در دیدار با جمعی از دختران فرهیخته شهدا در سالن جلسات ساختمان مرکزی بنیاد با اشاره به جایگاه زنان نزد خداوند متعال، اهل بیت (ع) و دین اسلام گفت: نقش زنان در تعالی و عظمت اسلام و دستیابی به اهداف والای پیامبر گرامی اسلام بی‌بدیل و غیرقابل انکار است؛ حضرت خدیجه (س)، حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و دیگر زنان نامدار تاریخ اگر نبودند اهداف والای اسلام و اهل بیت (ع) محقق نمی‌شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با یادآوری خاطرات دوران اسارت افزود: همه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به ویژه خانواده شهدای مدافع حرم، زینبیون و فاطمیون بسیار مظلوم هستند، بنابراین بر عهده گرفتن مسئولیت و تعهد سازمانی مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران بسیار دشوار است، خداوند در قرآن کریم با این مضمون می‌فرمایند که «به مال یتیم نزدیک نشوید مگر اینکه به بهترین شکل پاسخگو باشید» بنابراین این جایگاه بسیار باعظمت بوده و باید در مقابل آن امانت‌دار خوبی باشیم.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند که خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران چشم و چراغ این ملت هستند، رهبر معظم انقلاب نیز بیان داشتند که اگر به دنبال حفظ نظام هستید وصیت‌نامه شهدا را مطالعه و ترویج کنید، رییس جمهوری نیز بارها تأکید کرد که هر چه نظام جمهوری اسلامی ایران دارد مرهون خون شهدا است و این اعتقادات پایه نظام اسلامی قرار گرفته است.
معاون رییس جمهور تصریح کرد: باید تشکل‌های ایثارگری را به عنوان یکی از ضرورت‌ها تقویت کرد و در این راستا بنیاد دست نیاز به سمت فرزندان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران دراز می‌کند، قطعاً این تشکل‌ها به دلیل معنویت شهدا، جانبازان و آزادگان قوی‌تر و ماناتر از تشکل‌های دیگر هستند و فرزندان شهدا در این تشکل‌ها می‌توانند سبک زندگی و فرهنگ ایثار و شهادت را بیش از پیش در جامعه گسترش دهند.
وی تأکید کرد: ظرفیت علمی فرزندان شهدا در جامعه امروز بسیار بالا است و باید از آن استفاده کرد به ویژه اینکه جمهوری اسلامی ایران در هیچ دوره‌ای مانند امروز شرایط سخت تحریم اقتصادی و فرهنگی را تجربه نکرده است ولی فرزندان شهدا شرایط و فراز و نشیب‌های زیادی را در زندگی خود گذرانده‌اند و کوله باری از تجربه هستند و می‌توانند در تمامی امور به ویژه انتقال تجربیات به فرزندان شهدای مدافع حرم اثرگذار باشند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: اگر بنیاد شهید و امور ایثارگران بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و عزت فرزندان شهدا و ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های آنها متمرکز شود قطعاً جامعه نیز ارزشی والا برای این قشر بیش از پیش قائل خواهد شد، فرزندان شهدا و ایثارگران باید در جامعه جریان ساز بوده و خیرین را به سمت اقدامات مؤثر هدایت کنند.
اوحدی در پایان سخنان خود با اشاره به تعاملات مناسب بنیاد با سازمان صدا و سیما گفت: فضا در این سازمان برای حضور فرزندان شهدا و ایثارگران مهیا است تا از این طریق این عزیزان بتوانند در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شبکه‌های مختلف به عنوان یک الگو سبک زندگی شهدا را تبلیغ کنند.
در ادامه این نشست نرگس جلیلی مشاور در امور بانوان شاهد و ایثارگر گزارشی از عملکرد این حوزه ارائه کرد و دختران شاهد حاضر، پس از معرفی به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند و در پایان توسط رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از آنها تقدیر شد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi