شناسه خبر : 76068
چهارشنبه 18 تير 1399 , 09:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هفته حقوق بشر آمریکایی از منظر رهبری معظم

چهل و پنج نکته رهبری در باره حقوق بشر آمریکایی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتی فرمودند: امروز در دنیا کسی نیست که باور کند آمریکا دنبال حقوق بشر و دنبال حقوق ملت‌ها است؛ یا رژیم صهیونیستیِ نسل‌کش و کودک‌کش دنبال اجرای دموکراسی در کشور‌های دنیاست.

در چند سال اخیر، ششم تا دوازدهم تیرماه به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام هفته «حقوق بشر آمریکایی» نامگذاری شده است.
گزیده‌ای از بیانات امام خامنه‌ای درباره ماهیت حقوق بشری آمریکا/ غربی‌ها مظهر نقض حقوق بشر هستند

به همین مناسبت چهل و پنج نکته درخصوص حقوق بشر مورد ادعای غربی‌ها و حامیانشان که توسط حضرت امام خامنه‌ای به مناسبت‌های مختلف عنوان شده برای استفاده علاقه‌مندان ارائه شده است که در ادامه می‌آید. 

1- شوخی زشتی است که بانی بیشترین ترورها و به راه اندازنده‌ی بیشترین کودتاها و تولیدکننده‌ی مهلک ‌‌ترین سلاح‌ها و پشتیبانی ‌‌کننده‌ی خطرناک ‌‌ترین تروریست‌ها، مدّعی رهبری مبارزه‌ی بحقِّ جهانی با تروریسم باشد.

2- آمریکا در همه جنایاتی که امروز در فلسطین اتّفاق می‌افتد، شریک جرم است.

3- الان بیشترین کشته‌های لبنان - آن طور که به ما خبر داده‌اند - کودکان هستند؛ صهیونیست‌های بچه‌کُش! ببینید فاجعه، چقدر آشکار و بیّن است! چقدر گناه، بزرگ است! چقدر حقیقت روشن است!

4- اگر در داخل سرزمین‌های فلسطین اشغالی کوچکترین آبی از آب تکان بخورد، فوراً رئیس جمهور آمریکا از «کاخ سیاه» سر بیرون می‌آورد و حرفی می‌زند، برای این‌که با پیش کرده‌ها و سگ‌های دست‌آموز اسرائیلی خود، هماهنگی کرده باشد.

5- زوال تمدّنها معلول انحراف‌هاست. تمدّنها بعد از آن‌که به اوجی رسیدند، به خاطر ضعف‌ها و خلأها و انحراف‌های خود رو به انحطاط می‌روند.

6- ما نشانه‌ این انحطاط را امروز در تمدّن غربی مشاهده می‌کنیم، که تمدّنِ علم بدون اخلاق، مادیّتِ بدون معنویّت و دین و قدرتِ بدون عدالت است.

7- وقتی که بتدریج تظاهرات اوج می‌گیرد، مردم در همه جا بلند می‌شوند، صدای اعتراض‌ها بلند می‌شود؛ آن دستگاه‌هایی که مدّعی طرفداری از حقوق بشرند، مدّعی اطّلاع‌رسانی ‌‌اند، آن وقت مجبور می‌شوند یک اطّلاعی، آن هم البته ناقص و نه کامل، یکجانبه و نه عادلانه، به سود غاصب (رژیم صهیونیستی) و نه به سود مردم مظلوم بدهند! اینها همه نشانه‌های شکست و انحطاط تمدّن غرب است.

8- امروز در دنیا کسی نیست که باور کند آمریکا دنبال حقوق بشر است، دنبال حقوق ملتها است؛ یا رژیم صهیونیستیِ نسل‌کش و کودک‌کش دنبال اجرای دموکراسی در کشورهای دنیاست.

9- پرونده‌ی آمریکا، پرونده‌ی رژیم صهیونیستی، پرونده‌ی همین چند قدرت که در مقابل جمهوری اسلامی قرار دارند، از لحاظ مسئله‌ی حقوق بشر و طرفداری از حقوق ملتها و حقوق انسانها، پرونده‌ی بسیار سیاهی است. شصت سال نسل‌کشی در فلسطین، نقض حقوق بشر نیست؟

10- چه مصیبتی از این بالاتر که دولت‌های مسلمان که باید در برابر رژیم غاصب و کافر و محارب، از مردم مظلوم غزه حمایت می‌کردند، رفتاری پیشه کنند که مقامات جنایتکار صهیونیست، گستاخانه آن‌ها را هماهنگ و موافق با این فاجعه‌آفرینیِ بزرگ معرفی کنند؟

11- سئوال من از رسانه‌ها و روشنفکران جهان اسلام و به ویژه جهان عرب آن است که تا چه هنگام به مسئولیت رسانه‌یی و روشنفکری خود بی‌تفاوت خواهید ماند؟ آیا سازمان‌های حقوق بشرِ رسوای غرب و شورای باصطلاح امنیت سازمان ملل بیش از این هم ممکن است رسوا شوند؟

12- باید رژیم صهیونیستی به وسیله‌ی دولت‌های مسلمان مجازات شود. سران آن رژیم غاصب باید به جرم این جنایت و نیز محاصره‌ی طولانی مدّت، شخصاً محاکمه و مجازات شوند.

13- به نظر من این مسئولان و سیاستمداران اروپائی و آمریکائی قدری بایستی شرم و حیا را هم برای خودشان وظیفه بدانند.

14- بارها دیده شده است، امروز هم مکرراً دیده می‌شود، که قدرت‌های مستکبر عالم، آن وقتی که پای مسلمانها در میان است، چشم بر روی هر جنایتی که علیه مسلمانها انجام شود، می‌بندند.

15- کشتن مردم مظلوم جرم بزرگی است و فرقی نمی‌کند که این جرم را چه کسی مرتکب شود.

16- قدرت سلطه ‌‌گر و زورگو کارش با تهدید پیش می‌رود و ملت‌های دنیا و خیلی از دولتها متاسفانه در مقابل تهدیدهای اینها کوتاه می ‌‌آیند و اینها را بیشتر بر امورِ خودشان مسلط می‌کنند.

17- تا آن جایی که بنده اطلاع دارم، هیچ دولتی را نمی شناسم که به قدر دولت امریکا ناقض حقوق بشر باشد.

18- نقض حقوق بشر در آمریکا و به ‌‌وسیله ‌‌ی آمریکایی ‌‌ها در دنیا از همه کشورها بیشتر است؛ اما مردم دنیا و همچنین ملت ایران و دولت ایران و نظام اسلامی را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند!

19- کسانی که دم از مقابله و معارضه‌ با استبداد می‌زنند، خودشان مستبدترین مردم دنیا هستند؛ در قضیه‌ فلسطین هم مقصر اصلی برای حل ‌‌نشدن مسئله خاورمیانه، آمریکایی ‌‌ها هستند.

20- شما سگ هاری را که پنجه به کودک و پیر و زن و مرد و نظامی و غیرنظامىِ فلسطینی می‌زند، دارید حمایت و تقویت می‌کنید؛ معلوم است که مسئله خاورمیانه به این ترتیب حل نخواهد شد.

21- امروز جامعه‌ بشری به حدی رسیده است که معنای استبداد بین‌المللی را می‌فهمد و سنگینىِ این بار سیاه و خسارت‌بار را بر دوش خود حس می‌کند.

22- امروز کشته شدنِ جوان، کودک، پیرمرد و پیرزن فلسطینی و غیرمسلح فلسطینی یک کار روزمره شده؛ این چیز عجیبی است؛ این حادثه یی است که واقعاً تاریخی است؛ این در تاریخ خواهد ماند.

23- صبر و استقامت افسانه ‌‌ای ملت فلسطین در تاریخ می‌ماند.

24- دولت‌های آمریکایی دستشان تا مرفق در خون فلسطینی‌ها فرورفته. اگر بنا باشد دادگاهی درباره فلسطینی‌ها حکم بکند، متهم آن دادگاه فقط شارون و صهیونیست‌ها نیستند، بلکه متهم آنها آمریکا و همین بوش و دارودسته بوش و حکومت‌های آمریکا هم هستند؛ اینها هم در همان ردیف اول اتهامند.

25- تجاوز، زورگویی، قتل‌عام، قلدری، نادیده گرفتن حق یک ملت در کشور خود، تشویق کننده‌ی مقاومتهای مردمی و رشد دهنده‌ی احساس گرایش به تروریسم در میان همین ملت‌هاست.

26- دنیایی که چشم را بر این جنایت‌های وقیحانه می‌بندد، نمی‌تواند ادعا کند که طرفدار حقوق بشر است و نمی‌تواند امیدوار باشد که خواهد توانست با تروریسم روبه‌رشد در دنیا مقابله کند؛ اینها مشوق تروریسمند.

27- آمریکا صریحاً خود را در تجاوز به کشورها و ملت ‌‌ها ذیحق می ‌‌شمارد.

28- این رفتارهای عصبی و شرارت‌آمیز، بیش از آنکه برخاسته از قدرت و اعتماد به نفس باشد، ناشی از سراسیمگی و وحشت است.

29- آنان بیداری اسلامی را حس می‌کنند و از فراگیری اندیشه «اسلام سیاسی» و حاکمیت اسلام بشدت احساس خطر می‌کنند.

30- آنان از فکر روزی که امت اسلامی یکپارچه و امیدوار، بپاخیزد به خود می‌لرزند.

31- مهم‌ترین مسئله در مسائل خارجی ما - که به مسئله کنونی کشور ما هم ارتباط مستقیم دارد - فلسطین است.

32- مسئله فلسطین فقط مسئله یک ملت نیست؛ مسئله حاکمیت دیکتاتوری بین‌المللی و حاکمیت زور است.

33- کیست که منظره حمل پُراحساس کودکِ یکی دو ساله‌ای را که کشته شده است، ببیند و بتواند راحت بخوابد؟

34- کیست که محاصره مردم را در خانه‌ها و کوچه‌ها و خیابانها و شهرهایی که متعلّق به آنهاست و زمینی که استخوان اجداد آنها قرنهاست در آن دفن است، ببیند و متأثّر نشود؟

35- آلام مردم فلسطین، آلام و دردها و رنج‌های ماست.

36- امروز فریاد ملت فلسطین بلند است که یاللمسلمین! جواب این فریاد، بر تک تک مسؤولان دولت‌های اسلامی واجب و لازم است؛ خدای متعال آنها را مؤاخذه خواهد کرد.

37- این غدّه سرطانی و شجره خبیثه‌ای که در آن‌جا گنجانده شده است، امروز تهدیدی علیه موجودیّت و هویّت همه کشورها و دولت‌های اسلامی است.

38- کمک به فلسطین باید صورت گیرد؛ چاره‌ای نیست. اگر ما نکنیم، بلاشک کسانی پیدا خواهند شد که این کار را خواهند کرد؛ «فسوف یأتی اللَّه بقوم یحبّهم و یحبّونه»؛ این سنتِ الهی است.

39- ملت‌ها در سایه پیمودن راه خداست که به رفاه و امنیت و آرامش و آگاهی و معرفت می‌رسند. بدبختی مردم دنیا به خاطر پیموده نشدن راه خدا و به خاطر راه طواغیت است.

40- در خبرها می‌گفتند بیست میلیون کودک بی ‌‌پدر و مادر یا شبیه بی ‌‌پدر و مادرِ آواره‌ی بدبخت و نیز صدها میلیون گرسنه در دنیا هست. طاغوتها هستند که انسانها را این‌طور دچار چنین بدبختی‌هایی می‌کنند.

41- دانش بدون معنویّت و اخلاق، بمب اتم می‌شود، به جان بیگناهان می ‌‌افتد؛ اسلحه می‌شود، غیر نظامیان را در لبنان و فلسطین اشغالی و دیگر مناطق عالم هدف قرار می‌دهد؛ مواد کشنده شیمیایی می‌شود، در حلبچه و بقیه نقاط عالم، زن و کودک و مرد جوان و انسان و حیوان را به نابودی می‌کشد!

42- در تاریخ، قضایایی مثل قضایای حمله مغول و هلاکوخان، تعجّب انسان را برمی‌انگیزد که «آیا ممکن است جماعتی این‌قدر قساوت به خرج داده باشند؟!» اما این حوادثِ تاریخی، امروز در مقابل چشم بشر اتّفاق می‌افتد.

43- نظام‌های غربی، تمدّن غربی و مدّعیانِ غربی قادر نیستند اداره دنیا را به دست گیرند. حق ندارند که ادّعای حاکمیت بر حدود شش میلیارد بشر و کشورهای سراسر عالم را بکنند؛ چون نمی‌توانند خودشان را اداره و امنیت خودشان را تأمین کنند و از بزرگترین فجایع بشری جلوگیری نمایند.

44- جلودار این تهاجم همه‌جانبه به اسلام، شیطان بزرگ یعنی دولت ایالات متحده‌ی آمریکا است.

45- صهیونیست‌ها هم که خشن‌ترین مردم دنیا هستند، با حمایت آمریکایی ‌‌ها این حرکت را می‌کنند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
سلام با تشکر از انتشار فرمایشات رهبر معظم انقلاب که امروز پرچمدار اهداف اسلام است میتوان مضمون فرمایشات را در ارتزاق شیطان بزرگ و صهیونیسم و دنباله های آنها در کفر و جنگ و خونریزی ملتهای جهان خلاصه کنیم یعنی ادامه حیات رژیم‌های خونریز را منوط به گسترش کفر و جنگ افروزی بدانیم لذا راه نابودی و مهار آنها کشیدن دندان و چنگال‌های خونریز است و بدنبال آن نابودی کسانی که دندان و چنگال آنها را تیز کرده است . متاسفانه سران کشورهای اسلامی به هشدارها توجه ندارند تا به جنگ با نفس شیطانی و دنیا پرستی برخیزند زیرا همان نفس شیطانی قبل از قیام ملتها آنها را به خواری و ذلتی جهانی کشانده و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و وعده الهی از شاه مخلوع عبرت بگیرند زیرا شیاطین حاکم بر ملتهای مسلمان و مظلوم بزودی بطور کامل از صفحه روزگار محو خواهند شد انشا،الله
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi