شناسه خبر : 76087
پنجشنبه 12 تير 1399 , 11:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سینما باید به شهدای سلامت ادای احترام کند

سینما باید مانند شهدای دفاع‌مقدس، به شهدای سلامت ادای احترام کند

عضو انجمن علمی بهداشت محیط ایران با تأکید بر ضرورت تولید آثار نمایشی با محوریت کرونا و مدافعان سلامت گفت: صداوسیما و سینما به عنوان دو رکن مهم در فرهنگ‌سازی باید به صورت جدی به این عرصه وارد شوند و ایثارگری‌های کادر درمان و پزشکی را در قالب نمایش، مستند و یا فیلم داستانی منعکس کنند

محمدرضا محبوب‌فر در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به ایثارگری‌های کادر درمان و پزشکی کشور در مواجه با بیماری کرونا، گفت: موفقیت‌های حاصل‌شده مرهون تلاش شبانه‌روزی و رشادت‌‎های کادر درمانی کشور است.

وی افزود: در ابتدای بروز این بیماری در کشور، علی‌رغم اینکه تجهیزات پزشکی حتی برای محافظت فردی به قدر کافی در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور وجود نداشت اما کادر درمان جبهه را ترک نکردند و تا پای جان به مبارزه با این بیماری ادامه دادند.

محبوب‌فر ادامه داد: جهاد جامعه پزشکی و درمانی در حوزه سلامت اجتماع سبب شد کشور رتبه اول در شمار بهبودیافتگان بیماری کرونا را داشته باشد و این در حالی محقق شد که همزمان تحریم‌های ظالمانه نیز ایران را محاصره کرده است. در این میان، محققان و پژوهشگران علوم‌پزشکی نیز توانسته‌اند اطلاعات و دستاوردهای خوبی را کسب کنند که همین عامل سبب عملکرد بهتر در روند مواجه با کووید ۱۹ شد.

عضو انجمن جامعه‌شناسی ایران در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام‌معظم‌رهبری در لزوم تکریم شهدای خدمت و تقدیر از خانواده‌های آنان، اظهار داشت: این افراد در خط‌مقدم مبارزه قرار دارند و سربازان و فرماندهان سلامت کشور هستند؛ بنابراین باید آنان را مانند شهداء جنگ‌تحمیلی و ایثارگران دوران دفاع‌مقدس مورد تکریم قرار داد.

وی یادآور شد: فعالیت فرهنگی با محوریت ایثار و فداکاری در حوزه سلامت، امری ضروری برای نهادینه شدن فرهنگ ازخودگذشتگی در بین آحاد جامعه است. در این بین، هنرمندان و خاصه سینماگران می‌توانند و باید این حوزه را همچون جنگ‌تحمیلی و انقلاب به عنوان یک حوزه فعالیتی در اولویت قرار دهند.

محبوب‌فر تصریح کرد: قرار گرفتن نام شهدای خدمت و پرداختن به ایثارگری‌های این افراد در کنار نام رزمندگان و جهادگران دوران انقلاب و دفاع‌مقدس در موضوعات مختلف ازجمله جشنواره‌های سینمایی، امری است که سبب نهادینه‌شدن فرهنگ ایثار خواهد شد. علاوه بر آن، ادای احترام به خانواده‌های شهدای خدمت در کنار شهدای جنگ‌تحمیلی نیز یکی از مواردی است که باید در این برنامه‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

عضو انجمن علمی بهداشت محیط ایران با تأکید بر ضرورت تولید آثار نمایشی با محوریت کرونا و مدافعان سلامت، خاطرنشان کرد: صداوسیما و سینما به عنوان دو رکن مهم در فرهنگ‌سازی باید به صورت جدی به این عرصه وارد شوند و ایثارگری‌های کادر درمان و پزشکی را در قالب نمایش، مستند و یا فیلم داستانی منعکس کنند تا جامعه بومی بیش از گذشته خود را با مفاهیمی مانند فداکاری و ایثار مأنوس ببیند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi