شناسه خبر : 76094
پنجشنبه 12 تير 1399 , 12:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانبازان شیمیایی در قرنطینه کامل هستند؟

به گفته مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران جانبازان قرنطینه نیستند، اما با توجه به مشکلات حاد ریوی، دارای برخی محدودیت‌های ترددی هستند.

خبرگزاری میزان – شیوع ویروس کرونا در کشور،  مسئولان را مجبور به ایجاد برخی محدودیت‌های ترددی کرد. این محدودیت‌ها در ماه‌های گذشته به حدی بود که حتی خارج شدن از خانه برای کار‌های غیرضروری ممنوع بود.

از این محدودیت‌ها به عنوان «قرنطینه» یاد می‌شود و همین مسئله باعث شد بار دیگر با انتشار چند عکس، توجهات در شبکه‌های اجتماعی به سوی جانبازانی جلب شود که بر اثر مصدومیت شیمیایی، بیش از ۳۰ سال است که در قرنطینه هستند.

اما از مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران پرسیدیم آیا واقعا جانبازان شیمیایی در قرنطینه هستند؟

سعید عطاری در گفت‌وگو با میزان گفت: برخی از جانبازان شیمیایی مشکلات ریوی حاد دارند، بنابراین نفس کشیدن آن‌ها سخت است و از دستگاه‌های تنفسی و کپسول‌های اکسیژن کمک می‌گیرند.

وی افزود: قرنطینه بودن این جانبازان، به معنای حبس بودن آن‌ها در خانه نیست و تنها به این دلیل این لفظ به کار می‌رود که این افراد دارای محدودیت‌ها و مشکلاتی برای جابه جایی کپسول‌های اکسیژن هستند.

مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: حرکت دائم با این کپسول‌ها سخت است بنابراین محدودیت حرکتی برای جانبازان ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: البته کپسول‌های پرتابل اکسیژن که کوچک‌تر هستند در اختیار این عزیزان قرار می‌گیرد، اما باز هم حرکت با آن‌ها به راحتی نیست.

این مقام مسئول در بنیاد شهید با اشاره به وضعیت آب و هوایی کشور بیان کرد: آلودگی هوا یکی دیگر اعواملی است که باعث ایجاد محدودیت برای این افراد می‌شود. به طوریکه برخی از جانبازان برای تنفس راحت‌تر مجبور به اقامت در شهر‌های شمالی که هوا رطوبت دارد، می‌شوند، اما قرنطینه نیستند.

عطاری اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا، توصیه می‌کنیم جانبازان شدید شیمیایی اصلا از خانه خارج نشوند.

اینستاگرام
سلام بابا برای جانبازان شیمیایی بخشنامه بدهید فعلا سر کار نروند به چه کسی باید بگویم جناب آقای اوحدی فکری کنید نمونه جهاد کشاورزی جانباز حاد باید سر کار حاضر شود درست سخت نمی گیرند ولی .......
سلام یک سوال دارم ربطی به این قرطینه نداره بنده با کپسول اکسژین تنفس میکنم در خانه همیشه این کپسول بالای سرم هست اروقتی انفجار کپسول در بیمارستان سینا اطهر شد خودم و زن بچه ام ترسیدیم مبادا خطری داشته باشد آیا درست است یا ما ترسو هستیم چطور احتیاط کنیم متشگرم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi