شناسه خبر : 76113
جمعه 13 تير 1399 , 14:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید «نسیم افغانی» توطئه استکبار جهانی را خنثی کرد

شهید نسیم افغانی ماموریت ویژه و خاصی داشت تا در زمانی که استکبار جهانی و ایادی منطقه‌ای آن دنبال اختلاف افکنی و توطئه سازی مابین دو کشور و ملت دوست و برادر (ایران ـ افغانستان) بودند پیکر مطهرش کشف و تفحص و با بدرقه باشکوه ملت شهیدپرور ایران اسلامی همراه و این توطئه‌های شیطانی خنثی شود.

شهیدنسیم افغانی، توطئه استکبار جهانی را خنثی کرد

سرهنگ مجید جوشقانی معاون روابط عمومی و تبلیغات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس؛ هنگامی‌که اولین گلوله توپ جنگی استکبار جهانی توسط صدام ملعون به سمت ایران اسلامی شلیک شد تا به زعم خودشان، نظام و انقلاب نوپای ایران اسلامی را در هم بشکنند تا بار دیگر بتوانند بر ملت بزرگ و آزادی خواه ایران مستولی شده و منافع خود را دنبال کنند، هرگز تصور نمی‌کردند که پیروان مکتب امام خمینی (ره) همان پیروان فرهنگ عاشورا هستند و راه و مسیر ایشان را ادامه مسیر ابا عبدالله الحسین (ع) دانسته و باور و شعارشان هیهات من الذله است.

مسلما عظیم ترین تحول حاصل از انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل (ره) تبلور عینی ایمان و عشق به خدا بود. در نتیجه ایمان و عشق به خدا، دستاوردی به‌نام خودباوری نصیب ملت ما و روح تازه استقامت، مبارزه با ظلم و بیگانگان در ملت‌های منطقه دمیده شد.

جنگ تحمیلی، جنگ اسلام علیه کفر و استکبار شد و قطعا بزرگترین هنر حضرت امام خمینی (ره) گشودن دوباره باب جهاد و شهادت در راه خدا بود و پیروان راستین مکتب آن رهبر وارسته، عزم خود را برای مبارزه با ظلم و ظالم و دفاع از مظلوم و جهاد در راه اسلام در مقابل جبهه کفر جزم کردند وبا کاروان کربلا همراه گشتند.

اصولا شهید و عاشق شهادت در مسیر الی‌الله حد و مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و نه‌تنها شهدای بزرگوار ایران اسلامی بلکه شهدای غیرایرانی و شهدای اقلیت نیز در لبنان،سوریه و دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) این را به خوبی نشان دادند.

شهدای هشت سال دفاع مقدس محدود به یک استان و یک کشور نبودند و شهید گرانقدر نسیم افغانی به نمایندگی از دو هزار شهید والامقام افغانستانی در ایامی که دنیا نظاره گر برخوردهای سرکوبگرانه پلیس فاشیست نظام تروریست پرور و نژادپرست آمریکاست، آمدن پیکر مطهر این شهید غوغایی برپا کرد که به جهانیان بفهماند هنوز بوی عطر ایثار و شهادت و جانفشانی در راه خدا و مبارزه با ظلم، جاری و ساری است.

شهید نسیم افغانی ماموریت ویژه و خاصی داشت تا در زمانی که استکبار جهانی و ایادی منطقه‌ای آن دنبال اختلاف افکنی و توطئه سازی مابین دو کشور و ملت دوست و برادر (ایران ـ افغانستان) بودند پیکر مطهرش کشف و تفحص و با بدرقه باشکوه ملت شهیدپرور ایران اسلامی همراه و این توطئه‌های شیطانی خنثی شود و این بدن مطهر با فرمان و اذن ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در بارگاه منور و ملکوتی ثامن الحجج امام رضا (ع) تدفین و مرقدش روشنی بخش دل‌ها و دیده‌های زائرین گردد.

گرامی باد یاد و نام همه شهدای والامقام اسلام، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت که؛ ستاره‌های هدایت بشریت و منادی ندای هل من ناصر ینصرنی سرور شهدای عالم،حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستند.

و چه زیبا فرمود: «اِن کل الناس یبحر النجوم ولکن لا یهتدی بها الا من یعرف مجاوریها و منازلها» همانا همه مردم ستاره‌ها را می‌بینند؛ اما نمی‌توانند راه خود را پیدا کنند، مگر کسانی‌که راه‌های حرکت این ستاره‌ها و اهداف آن‌ها را بشناسند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi