شناسه خبر : 76124
شنبه 14 تير 1399 , 09:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۴ نفتکش دیگر ایرانی در راه ونزوئلا

آمریکا باز هم تهدید کرد!

عده‌ای از دادستان‌های فدرال آمریکا شکوائیه‌ای تنظیم کرده‌اند تا محموله سوخت چهار نفتکش ایران را که در حال حرکت به سمت ونزوئلا هستند، مصادره کنند.

آمریکا بعد از ناکامی ماه گذشته‌ در جلوگیری از ارسال محموله سوخت ۵ نفتکش ایران به ونزوئلا تلاش تازه‌‌ای را برای ممانعت از تجارت قانونی این دو کشور آغاز کرده است.
به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز گزارش داد چند دادستان‌ فدرال شکوائیه‌ای برای توقیف محموله سوخت ۴ نفتکش ایران که در حال حرکت به سوی ونزوئلا هستند، تنظیم کرده‌اند.
رویترز این اقدام را جدیدترین اقدام از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای افزایش فشار اقتصادی بر ایران و ونزوئلا به عنوان دو دشمن آمریکا تعبیر کرده است.
تحریم‌های آمریکا به کمبود سوخت در ونزوئلا منجر شده است. با این وجود، مقام‌های آمریکایی در محافل خصوصی می‌گویند شکست دولت آمریکا در براندازی نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا به عاملی برای سرخوردگی ترام‍پ منجر شده است.
دادستان‌های فدرال با تنظیم این شکوائیه به دنبال جلوگیری از تحویل محموله سوخت چهار نفتکش تحت پرچم لیبری هستند که در حال انتقال سوخت ایران به ونزوئلا است.
دادستان‌های آمریکایی علاوه‌بر این خواستار جلوگیری از انتقال پول ناشی از فروش این محموله‌ها به ایران شده‌اند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا حدود ۱۰ روز پیش پنج ناخدای نفتکش‌های مورد استفاده برای انتقال بنزین ایران به ونزوئلا را در فهرست تحریم قرار داد.
در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته این ۵ فرد به دلیل «مرتبط بودن با خطوط کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران» در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند.
ایران از ماه آوریل ۵ نفتکش که مجموعا حدود 1/5 میلیون بشکه بنزین حمل می‌کردند به ونزوئلا که به شدت به سوخت نیازمند است، ارسال کرد.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi