شناسه خبر : 76131
شنبه 14 تير 1399 , 10:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انقلابیون یمن:

مواضع حاکمیتی عربستان را هدف قرار می‌دهیم

جنبش انصارالله یمن در تازه‌ترین واکنش خود به تجاوزهای ائتلاف سعودی هشدار داد، مواضع حاکمیتی آل‌سعود طبق روال قبل، جزو اهداف حملات آنها خواهد بود.

عربستان در بیش از پنج سال تجاوز خود به یمن غیرنظامیان زیادی را به شهادت رسانده است و با استفاده از بمب‌های ممنوعه و غیر ممنوعه باعث خلق یک فاجعه انسانی تمام عیار در یمن شده است. اما در مقابل انقلابیون یمن نیز بیکار ننشسته‌اند و با حملات تلافی جویانه همواره بر این اصل که نباید به غیر نظامیان در عربستان آسیبی برسد تاکید داشته‌اند. سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله در همین ارتباط اعلام کرده «نیروهای ما به هدف قرار‌دادن موسسات نظامی و حاکمیتی در عمق عربستان که نوک پیکان تجاوز علیه یمن و ملت آن است، ادامه می‌دهد...هدف‌هایی را تعیین کرده‌ایم که به مردم مظلوم و تحت سلطه حکومت ظالم عربستان آسیبی نرسد... دشمن فقط یک گزینه دارد و آن توقف تجاوز و لغو محاصره است».
این مقام یمنی در ادامه خاطرنشان کرد: «ملت یمن از گرسنگی و قحطی نخواهند مرد. ما گزینه‌های متعددی داریم که هنوز اعلام نکرده‎ایم. ادامه تجاوز و محاصره به معنای ادامه پاسخگویی ماست که به لطف خداوند اقدامات گذشته ما تأییدی بر سخنان امروز به حساب می‌آید». این سخنان پس از آن اعلام شد که تلویزیون دولتی عربستان شامگاه پنجشنبه از آغاز عملیات نظامی جدید علیه انصارالله و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خبر داد.
«محمد البخیتی»، عضو ارشد انصارالله یمن نیز در توئیتر به «ادعاهای بی‌اساس و بی‌سند» ائتلاف سعودی واکنش نشان داد. ائتلاف سعودی روز پنجشنبه مدعی شده بود که چند اتاق عملیات و موشک‌‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را هدف قرار‌داده است و همچون اظهارات بی‌سند پیشین خود بار دیگر ادعا کرده بود که موشکی که ریاض را هدف قرار‌داده است، ساخت ایران است.
محمد البخیتی در واکنش به ادعاهای ائتلاف سعودی نوشت: «مسخره است، در ابتدای تجاوز به خاک یمن افتخار می‌کردند که موشک‌های ما را منهدم کرده‌‌اند. در حالی که موشک‌های ما در انبارها بودند. امروز داد و فریاد می‌کنند که موشک‌ها به عمق خاکشان رسیده است.» البخیتی در ادامه با اقتباس آیه ۴۳ سوره «هود» گفت:«به آنها می‌گوییم، امروز در برابر عذاب خدا هیچ نگهدارنده‌ای نیست».
عربستان و بمب‌های خوشه ای
وزارت حقوق بشر در دولت نجات ملی یمن طی بیانیه‌ای اعلام کرد که هواپیماهای ائتلاف متجاوز سعودی در حملات خود از بمب‌های خوشه‌ای با انفجار شدید استفاده کرده و این مسئله باعث کشته شدن غیرنظامیان در استان صعده (شمال غرب) شده است.
منبع: ایسنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi