شناسه خبر : 76145
شنبه 14 تير 1399 , 12:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

واکنش عراقی‌ها به توهین آل سعود به آیت‌الله سیستانی

اقدام توهین آمیز روزنامه سعودی الشرق‌الاوسط در انتشار کاریکاتوری توهین آمیز از آیت‌الله سیستانی با واکنش تند مقامات عراقی مواجه شد.

واکنش عراقی‌ها به توهین آل سعود به آیت‌الله سیستانی

روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» چاپ لندن روز جمعه اقدام به انتشار کاریکاتوری موهن از آیت‌الله سیستانی کرد که با واکنش‌های گسترده‌ای در عراق مواجه شد.
«هادی العامری» رئیس ائتلاف پارلمانی الفتح بی احترامی این روزنامه سعودی به مرجع عالی شیعیان عراق را محکوم کرد.

«احمد الاسدی» یکی از نمایندگان پارلمان عراق نیز این اقدام روزنامه سعودی را بیانگر آن دانست که اقدام علیه مراجع همچنان موضع حاکم بر تفکر عربستان سعودی است.

«نصر الشِمَرّی» سخنگوی رسمی جنبش نجباء نیز در پیامی در توئیتر با اشاره به اینکه مواضع ضد شیعی آل‌سعود و دیگر مزدوران آمریکا و اسرائیل پدیده عجیبی نیست، گفت:
«سعودی‌ها همان کسانی هستند که خون پاک مسلمانان را به ناحق ریخته‌اند.»

وی در ادامه این پیام توئیتری نوشت: «اما توهین و تعرض آنها به مرجعیت دلیل واضحی بر احساس تلخ شکست در برابر اقدامات حکیمانه و مستحکم مرجعیت دینی است که همه دسیسه‌های تکفیری آنان را به شکست کشاند.»

«علی الاسدی» رییس شورای سیاسی جنبش نجباء دلیل اصلی توهین روزنامه سعودی الشرق الاوسط به مرجعیت دینی را فتوای مهم مرجعیت که به ایجاد الحشدالشعبی منجر شد، برشمرد.

الاسدی با تاکید بر محاکمه این روزنامه و بستن دفتر آن در عراق تصریح کرد که این فتوا رویاهای تکفیری‌ها و حامیان آمریکایی و صهیونیستی آن را ناکام گذاشت و خاک و ناموس عراق را حفظ کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi