شناسه خبر : 76234
سه شنبه 17 تير 1399 , 09:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مصر، امارات و عربستان

سه کشور خائنی که به طرح الحاق کرانه باختری تن دادند

یک روزنامه صهیونیستی فاش کرده که، عربستان‌، امارات و مصر خیال تل‌آویو را بابت عدم مخالفت با طرح اشغال کرانه باختری راحت کرده‌اند. این سه در ظاهر خود را مخالف این طرح نشان می‌دادند.

طرح اشغال 30 درصد از کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی که قرار بود 11 تیرماه اعلام شود، به دلیل مخالفت‌های گسترده جهانی به تعویق افتاد. این طرح از سوی دیگر باعث اتحاد گروه‌های مقاومت شد و از نوار غزه تا کرانه باختری همه به دنبال تشدید مقاومت در برابر اشغالگران شدند. حتی پیشنهاد مسلح شدن کرانه باختری و آغاز انتفاضه سوم نیز مطرح شد. تقریبا تمام کشورهای دنیا علیه آن موضع گرفتند و سرانجام همین مخالفت‌ها، باعث به تعویق افتادن آن شد.
 اما حالا خبر رسیده که برخی از کشورهای عربی به فلسطین خیانت کرده و با این طرح موافق بوده‌اند! روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نوشته، برخی سران عرب پیام‌های اطمینان‌بخشی به فلسطین اشغالی فرستاده و اعلام کرده‌اند با طرح اشغال اراضی کرانه باختری مشکلی ندارند. بر اساس این گزارش، مصر، عربستان و امارات عدم مخالفت خود با این تصمیم را اعلام کرده‌اند، برعکس اردن که به شدت با آن مخالفت کرده است.
این روزنامه صهیونیستی سپس مدعی شد، مخالفت اردن با طرح اشغال از بیم عکس‌العمل مردم این کشور است. در ادامه این گزارش آمده، بر اساس نامه‌های سران عرب، آنها تنها از عکس‌العمل مردمشان بیم دارند و فقط به محکوم کردن طرح اشغال کفایت می‌کنند.
طرح حماس برای مقابله با طرح الحاق
از سوی دیگر، «موسى ابو مرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس بار دیگر بر لزوم مقاومت برای شکست توطئه‌های رژیم صهیونیستی تأکید کرد. ابومرزوق با بیان اینکه توافقنامه اسلو دیگر هیچ جایی در قاموس ملت فلسطین ندارد، گفت، «تشکیلات خودگردان باید هرگونه مذاکره با اسرائیل یا دولت آمریکا را رد کند».
وی با تأکید بر اینکه رام الله باید رژیم صهیونیستی را مبجور کند که دست از طرح‌های خود برای نابودی آرمان فلسطین بردارد، تصریح کرد، «هرگونه مذاکره یا روند صلح با اسرائیل خطرناک است؛ زیرا به منزله تسلیم و تحویل تمامی برگه‌ها به اسرائیل است... حماس قصد دارد از طریق وحدت ملی واقعی، بار دیگر به برنامه مقاومت، اعتبار ببخشد، همه گروه‌های فلسطینی را در تصمیم‌‌سازی سیاسی مشارکت دهد و طرح ملی جامعی تدوین کند که مقاومت در برابر اشغالگری، قلب آن باشد».
ابومرزوق ضمن هشدار درباره اینکه «طرح اشغال، فقط محدود به اراضی فلسطین نخواهد ماند»، آرمان فلسطین را یک آرمان جامع و متعلق به یک ملت مظلوم دانست که همه باید به آن کمک کنند. وی همچنین خبر داد، طرح اشغال کرانه باختری، عملا موجودیت تشکیلات خودگردان را پایان می‌دهد و کرانه را به هفت قسمت جدا از هم تقسیم خواهد کرد.
حمایت قاطع الازهر از مقاومت
مرکز اسلامی الازهر مصر نیز از توافق بین جنبش‌های حماس و فتح فلسطین برای مقابله با رژیم صهیونیستی استقبال کرد. روزنامه الاهرام مصر به نقل از الازهر گزارش داد که این اقدام حماس و فتح، اقدام مبارکی است و باید منافع عالی ملی را بر منافع فردی ترجیح داد. الازهر با تأکید بر لزوم کنار گذاشتن اختلافات ناچیز بین فتح و حماس، ابراز امیدواری کرد که این توافق، مسیری به سوی آشتی ملی فراگیری باشد که همه گروه‌های فلسطینی را گرد هم جمع کند. الازهر همچنین تأکید کرد که این توافق، نقطه آغاز تازه‌ای برای باز پس‌گیری حقوق از دست رفته فلسطین و اراضی اشغالی آن خواهد بود.
پارلمان کویت
از سوی دیگر، پارلمان کویت نیز با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد طرح صهیونیستی الحاق کرانه باختری به منزله «میخ جدیدی بر تابوت روند صلح و حق عادلانه فلسطینیان برای تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس شریف است». در این بیانیه آمده: «ما با‌اندوه و نگرانی مصوبات و طرح‌های یکجانبه صهیونیستی مربوط به الحاق بخش‌های وسیع و حیاتی اراضی فلسطینی در کرانه باختری را دنبال می‌کنیم طرحی که به پایان دادن به طرح‌های صلح و سازش و فروپاشی اقتصاد و جامعه فلسطینی که از اشغالگری ظالمانه و دیوار نژادپرستانه حایل رنج می‌برند، منجر می‌شود». طبق گزارش خبرگزاری کویت (کونا)، پارلمان کویت دولت‌های عربی و اسلامی و کشورهای آزاده جهان را برای اتخاذ اقدامات قاطع در برابر رژیم صهیونیستی و اجرای اقداماتی در راستای همبستگی و حمایت از پایداری ملت فلسطین و مبارزات آن و کاهش درد و رنج انسانی، اقتصادی و اجتماعی این ملت، فراخواند.
شهادت اسیر 75 ساله فلسطینی
خبر دیگر اینکه، منابع خبری فلسطینی، دیروز از شهادت «سعد الغرابلی» اسیر فلسطینی خبر دادند. به گزارش پایگاه خبری «امد»، مرکز رسیدگی به امور اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی «حنظله» در این خصوص گزارش داد که شهید سعد الغرابلی از اهالی منطقه «الشجاعیه» در شرق شهر غزه بوده که در نتیجه اهمال‌کاری پزشکی از سوی مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است. در این گزارش اشاره شده است که الغرابلی ۲۷ سال از عمر خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی سپری کرده و در سن ۷۵ سالگی به درجه شهادت نائل آمده است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi