شناسه خبر : 76242
سه شنبه 17 تير 1399 , 16:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید حسینعلی حسینایی خزان

گذری بر زندگینامه شهید "حسینعلی حسینایی خزان"

نوید شاهد خراسان جنوبی در آستانه سالگرد شهادت شهید "حسینعلی حسینایی خزان" و برای گرامیداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار، گوشه هایی از زندگینامه وی را منتشر می کند. او در عملیات والفجر 8 آسمانی شد.
 

 شهید حسینعلی حسینایی خزان روز سوم اسفند ماه سال 1336 در خانواده ای مذهبی ساکن روستای خزان از توابع شهرستان درمیان دیده به جهان گشود. دوران طفولیت و کودکی را تحت سرپرستی و تربیت والدینی دلسوز و مهربان و در عین حال زحمتکش، که با دسترنج اندکی از راه کشاورزی، به فرزندان خویش راه و رسم زندگی و بدست آوردن لقمه ای حلال را آموزش می دادند، سپری نمود.

دوران تحصیل و فراگیری قرآن

 حسینعلی دوران ابتدایی را در روستای زادگاهش به صورت شبانه درس خواند. بعد از آن به علت مشکلات مالی و اقتصادی نتوانست به تحصیل ادامه دهد. تا سن ده سالگی به آموختن و خواندن قرآن مشغول شد که در همین سن، پشتوانه مهر و محبت خویش، یعنی مادر خود را از دست داد. از آن پس به کارهای کشاورزی پرداخت تا یار و یاور خانواده اش باشد. ایشان برای تأمین معیشت زندگانی به مشهد عزیمت نمود و همزمان با کار کردن، به صورت شبانه نیز به درس خواندن خویش ادامه داد. در زمان بازگشت به روستای زادگاهش، ازدواج کرد اما متأسفانه همسر ایشان بعد از حدود 6 ماه، به علت بیماری از دنیا رفت. در سال 1358 در شهر مشهد، مجدداً ازدواج کرد که ثمره این ازدواج، 2 فرزند دختر بود.

ورود به میادین نبرد و شهادت

 حسینعلی پس از مدتی وارد سپاه پاسداران مشهد شد و حدود سه سال خدمت صادقانه و حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل را در کارنامه زندگی پر افتخارش به ثبت رسانید. او سرانجام روز یازدهم اسفندماه سال 1364 در یکی از نبردها با دشمن بعثی در منطقه فاو، حین عملیات والفجر8 بر اثر اصابت ترکش به ناحیه قلب و پا، به مقام رفیع شهادت نایل شد. پیکر مطهرش پس از تشییع بر دوش امت حزب الله، در گلزار شهدای روستای خزان به خاک سپرده شد. روحش شاد و یادش گرامی.

منبع : اداره اسناد و انتشارات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی

اینستاگرام
بابابزرگ روحت شاد
نبودت حس میشه اینجا
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi