شناسه خبر : 76263
چهارشنبه 18 تير 1399 , 16:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گمنامی کاشفان پیکرهای شهدا به روایت رهبر معظم انقلاب

هشت سال دفاع مقدس صحنه حضور رزمندگان اسلام در مقابل دشمن بعثی بود که با تمام قوا به مرز‌های ایران اسلامی حمله کردند و در این راه هزاران زن و مرد در راه دفاع از کشور جان خود را از دست دادند. در این میان پیکر‌های شهدای زیادی از رزمندگانی که به جبهه‌های نبرد عزیمت کردند تا در حماسه دفاع حضور پیدا کنند در خاک عراق مدفون شدند، چه بسیار خانواده‌هایی که فرزندان و عزیزان خود را سال‌هاست در گوشه‌ای از خاک ایران اسلامی و عراق به امانت گذاشته‌اند و چشم‌انتظار روزی هستند که بار دیگر عزیز خود را در آغوش بگیرند.

گمنامی کاشفان شهدا به روایت رهبر انقلاب+ فیلم

پس از دفاع مقدس کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح، مسوول کشف پیکر‌های شهدا در مناطق عملیاتی ایران و عراق شد تا به کشف پیکرهای هزار شهیدی که به نام شهدای مفقودالاثر شهرت یافته‌اند، بپردازند.

در حالی که ۹۰ درصد پیکر‌های شهدا کشف و به ایران منتقل شده است کار تفحص مابقی پیکرها همچنان در مناطق عملیاتی عراق و ایران ادامه دارد و نیرو‌های کمیته و جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در تلاش برای یافتن بقایای پیکرهای شهدا هستند و دراین مسیر گرمای سوزان تابستان و سرمای طاقت‌فرسای زمستان مانع انجام کار آن‌ها نشده است.

بخشی از فرایند کشف پیکر‌های شهدا، اطلاع‌رسانی خبر کشف پیکر شهید به خانواده وی است که این اتفاق پس از تطبیق DNA شهید با اعضای خانواده طی مراسمی به آنان اطلاع داده می‎شود.

بخشی از فرایند تفحص پیکر‌های شهدا و سختی کار جست‌وجوگران پیکرهای شهدا در قالب کلیپی از سوی کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح منتشر شده است.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi