شناسه خبر : 76294
شنبه 21 تير 1399 , 07:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مادر شهیدان شکاری

سعید اوحدی در این دیدار با بیان اینکه خداوند به مادران شهدا عزت و عظمت داده است، گفت: وجود مادران شهدا باعث برکت کشور است و خدمت به خانواده معظم شهدا، یک افتخار بزرگ برای خادمان این عزیزان محسوب می‌شود.
وی دنیا را محل گذر توصیف کرد و اظهار داشت: شهدا بین دنیای فانی و آخرت، زندگی ابدی در جهان آخرت را انتخاب و با فدا کردن جان خود در راه دفاع از ارزش‌های الهی، خود را ماندگار کردند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تفاوت دو واژه فراموشی و غفلت، تصریح کرد: گاه فراموشی در عالمی که رنج و مشقت‌های آن بی‌پایان است، نعمت محسوب می‌شود اما اگر این فراموشی تبدیل به غفلت شود باعث خسران انسان خواهد شد زیرا غفلت به معنای نادیده گرفتن آگاهانه امور دنیوی و اخروی انسان‌ها است.
وی غفلت از خدمت و رسیدگی به شهدا را گناهی بزرگ دانست و بیان کرد: خانواده ایثارگران به ویژه مادران شهدا باعث خیر و برکت هستند و غفلت از این عزیزان، موجب از بین رفتن برکت در زندگی می‌شود.
معاون رییس جمهور حضور در جمع خانواده شهدا را درس زندگی برای مسئولان عنوان کرد و گفت: خانواده شهدا هیچ نیازی به مسئولین ندارند، بلکه این خادمان شهدا هستند که به خانواده ایثارگران گرانقدر نیاز دارند، زیرا ایشان از عزیزترین نزدیکان خود گذشتند و مایه امنیت و آرامش ملت ایران شدند.
اوحدی شهدا را عامل حفظ کشور دانست و اظهار کرد: شهدا نه تنها واسطه خیر در این عالم هستند که در آخرت نیز خداوند به واسطه شهدا، خانواده این عزیزان را عاقبت به خیر می‌کند. دعای مادران شهدا برای مسئولین و خادمان شهدا، موجب عفو الهی خواهد شد و به همین جهت خدمت به خانواده شهدا افتخاری برای مسئولین و کارکنان بنیاد است.
همچنین در این دیدار، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور طی تماس تلفنی با مادر شهیدان شکاری، ضمن ابلاغ سلام رییس جمهور، گفت: گفت‌وگو و دیدار با مادران شهدا باعث سعادت است و این گفت‌وگو باعث خیر و برکت است و هفته‌های کاری آینده من را ساخت.
حسن شکاری در تاریخ ۲۶ تیر ماه سال ۱۳۵۹ و در درگیری با اشرار در استان سیستان و بلوچستان به فیض شهادت نائل آمد. محمد شکاری نیز در تاریخ ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۱ توسط منافقین در تهران ترور شد. همچنین علی شکاری در اول شهریور سال ۱۳۶۷، پس از پایان جنگ تحمیلی در درگیری با اشرار در منطقه بوکان به شهادت رسید. گفتنی است داماد و برادر این مادر شهید نیز در دوران دفاع مقدس به فیض شهادت نائل آمدند.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi