شناسه خبر : 76385
سه شنبه 24 تير 1399 , 10:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حمله بزرگ انقلابیون یمن به ۳ استان عربستان

انقلابیون یمن در جدیدترین عملیات پهپادی و موشکی به عمق خاک عربستان، آشیانه جنگنده‌ها، خوابگاه خلبانان و سامانه‌های پاتریوت در «خمیس مشیط» را در هم کوبیدند.

ائتلاف سعودی در جدیدترین جنایت خود، به استان حجه حمله کرد و 11 زن و کودک یمنی را به شهادت رساند. این مسئله باعث خشم انقلابیون یمن شد و آنها خیلی زود انتقام این جنایت را از آل‌سعود گرفتند و عملیات گسترده‌ای را در عمق خاک عربستان انجام دادند.
یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، در بیانیه‌ای جزئیات عملیات نظامی گسترده نیروهای مسلح این کشور به عمق عربستان را تشریح کرد. او درباره این عملیات گفت، پهپاد‌های ما به تعدادی از تأسیسات نظامی عربستان در جیزان، نجران و عسیر حمله کردند. این عملیات در چارچوب پاسخ به جنایات دشمنان در استان «حجه» و محاصره مستمر یمن صورت گرفت. سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن افزود، در این عملیات آشیانه جنگنده‌ها، خوابگاه خلبانان و سامانه‌های پاتریوت در خمیس مشیط مورد هدف قرار گرفته‌اند.
سریع اضافه کرد:« موشک‌های بالستیک ما نیز شماری از پایگاه‌های نظامی را در جیزان، نجران، عسیر و خمیس مشیط در ابها در هم کوبیدند. این عملیات با تعدادی از موشک‌های نقطه‌زن که هنوز از آنها رونمایی نشده است و نیز با تعداد زیادی از پهپاد‌ها انجام شد.»
او افزود، تأسیسات عظیم نفتی در منطقه صنعتی جیزان هم هدف حمله قرار گرفت و به لطف الهی حمله نیز دقیق بود. سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در ادامه اعلام کرد:« پادگان «تداوین»در مأرب نیز هنگام نشست شماری از فرماندهان نظامی سعودی به همراه مزدوران آنان، هدف حمله قرار گرفت و این عملیات به کشته یا زخمی شدن ده‌ها نفر انجامید.» یحیی سریع تأکید کرد، در صورتی که متجاوزان، به تجاوزگری خود و محاصره یمن پایان ندهند، نیروهای مسلح یمن هرگز در وارد کردن ضربات دردناک به آنها درنگ نخواهند کرد.
عربستان نیز به روال همیشگی خود، ادعا کرد که این حمله را خنثی کرده است. ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی، مدعی شد که نیروهای ائتلاف موفق به رهگیری و انهدام دو فروند موشک بالستیک شلیک شده توسط انصارالله یمن به سمت مواضعی در عربستان شدند. المالکی همچنین ادعا کرد که ائتلاف متجاوز عربی شش فروند پهپاد حامل بمب که از صنعا به سمت عربستان به پرواز درآمده بودند را رهگیری و منهدم
کرده است.
خبر دیگر اینکه، صدها تن در اعتراض به برنامه فروش سلاح توسط انگلیس به امارات و عربستان، در مقابل سفارت امارات در لندن دست به تجمع زده و خواستار پایان یافتن این انتقال سلاح شدند. این اعتراض با عنوان «توقف ائتلاف جنگ»، چند روز پس از آن برگزار شد که دولت انگلیس تصمیم گرفت به مسلح کردن ائتلاف تحت رهبری عربستان در یمن ادامه دهد. انگلیس یکی از تامین کنندگان اصلی سلاح برای عربستان است. در پنج سال گذشته، کمپانی اسلحه ‌سازی انگلیس به عربستان ۱۵ میلیارد پوند سلاح فروخته است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi