شناسه خبر : 76387
سه شنبه 24 تير 1399 , 10:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

موسوی: ترامپ دنبال یوزپلنگ‌های آمریکایی باشد!

انفجار مهیب در ناو غول‌پیکر آمریکا

یک فروند ناو بزرگ نیروی دریایی آمریکا در بندر «سن دیه‌گو»، به دلایل نامعلومی دچار انفجار و آتش سوزی شد و علاوه ‌بر زخمی شدن 21 نفر‌، تلاش‌ها برای خاموش کردن آتش، بی‌نتیجه ماند و این ناو به تدریج در حال غرق شدن است.

به گفته مقامات ارشد نظامی آمریکا، در پی آتش‌سوزی گسترده و انفجار در عرشه کشتی جنگی «یو‌اس‌اس بونهام ریچارد» در پایگاه نیروی دریایی «سن دیه‌گو» (جنوب غربی آمریکا)، ۲۱ نفر شامل ۱۷ ملوان و چهار غیرنظامی، مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. این ناو تا دیشب همچنان در آتش می‌سوخت و عملیات اطفای حریق نتیجه نداد. خبرگزاری تسنیم گزارش داد که بر اساس برخی منابع آمریکایی، ابتدا در ناو انفجار رخ داده و سپس، آتش سوزی شروع شده است. علت گستردگی آتش سوزی، وجود حدود یک میلیون گالن سوخت و مقادیر قابل توجهی مهمات در عرشه ناو اعلام شد..
به گزارش خبرگزاری فارس، طبق اعلام اداره آتش‌نشانی و امداد سن دیه گو، تیم‌های اطفای آتش و نجات در پی سه هشدار آتش‌سوزی، حدود ساعت هشت و ۵۱ دقیقه صبح به وقت محلی، روی کشتی حاضر شدند. در زمان حادثه حدود ۲۰۰ ملوان و افسر در این کشتی حضور داشتند.
رئیس ‌آتش‌نشانی سن دیه گو به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت که احتمال دارد این کشتی روزها در آتش بسوزد و در آب فرو برود.
 به گفته برخی منابع‌، همزمان با آتش سوزی گسترده در ناو، صدای انفجارهای شدید از آن شنیده می‌شد.
مختصات ناو
ناو چند میلیارد دلاری«یو‌اس‌اس بونهام ریچارد» از نوع کشتی‌های تهاجمی است و با آن می‌توان تجهیزات و نیرو جابه جا کرد. این ناو همچنین، قابلیت برخاستن و فرود بالگرد، استقرار قایق‌های کوچک تر و وسایل نقلیه آبی‌خاکی را دارد و طول آن، 257 متر است. این ناو که1687 سرباز دارد قادر است 40 هزار و 500 نیرو را حمل کند. سرعت آن نیز 44 کیلومتر در ساعت است. این ناو یکی از هشت کشتی تهاجمی دو طبقه در آمریکا است.
به گفته کارشناسان، به دلیل گذشتن ۲۳ سال از عمر این کشتی، آتش می‌تواند برای آن، بسیار مخرب باشد.پایگاه سن دیه گو، دومین پایگاه بزرگ کشتی‌های نظامی نیروی دریایی آمریکاست، که در شهر «سن دیه گو»
ایالت کالیفرنیا قرار دارد.
واکنش طعنه‌آمیز وزارت خارجه ایران
در واکنش به اعلام برخی منابع، مبنی بر اینکه انفجار و آتش سوزی مذکور کار ایران بوده است، «عباس موسوی»، سخنگوی وزارت خارجه، به طعنه گفت: یوزپلنگان آمریکایی مسئولیتش را به عهده نگرفته‌اند؟ آتش گرفتن ناو ارتباطی به ما ندارد، ولی ببینید کار یوزپلنگان آمریکایی نیست؟
در پی وقوع انفجار اخیر در نیروگاه نطنز، شبکه
«بی بی‌سی » فارسی طی خبری که آن را تیتر یک خود در اینترنت کرده بود، مدعی شد که یک گروه موسوم به «یوزپلنگان وطن» طی تماس با این شبکه، اعلام کردند که انفجار کار آنها بوده است.
اما، بعدا که جعلی بودن خبر بر همگان آشکار شد، بی‌بی سی نیز مجبور به عقب‌نشینی خفت بار از این خبر شده بود. اظهارات موسوی در‌باره پلنگ‌های آمریکایی هم اشاره طعنه‌آمیز به این شایعه ‌سازی دستگاه‌های دروغ پراکنی غربی علیه ایران است. در این میان، رسانه‌هایی هم که کوچک‌ترین آتش‌سوزی در ایران را تیتر یک خود می‌کرده‌اند، حالا در برابر سوختن
ناو آمریکایی، به طور دسته‌جمعی سکوت کرده‌اند!
وضعیت سخت نیروی دریایی آمریکا
ناو آمریکایی در شرایطی دچار آتش سوزی شد که هم اکنون تفنگداران آمریکایی در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند و این شرایط خاص را ویروس کرونا عارض آنها کرده است. بر اساس گزارش‌ها، تا کنون صدها نظامی آمریکایی در پادگان‌های این کشور و پایگاه‌های آمریکایی در خارج، از جمله اوکیناوای ژاپن، دچار ویروس کرونا شده‌اند.
چند ماه قبل، فرمانده یک ناو آمریکایی که در ارتباط با شیوع کرونا میان نظامیان تحت فرمان خود حرف زده بود، تحت فشار کاخ سفید، مجبور به استعفاء شده است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi