شناسه خبر : 76457
شنبه 28 تير 1399 , 09:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کسب ۹ مدال جهانی توسط جانباز ۷۵ درصد

حاج علی امینی جانباز هفتادوپنج درصد دریک دوره مسابقات شنای جهانی به 9 مدال دست یافت.

حاج علی امینی متولد سال 1344 هل خوراسگان  از جانبازان هفتاد درصد هشت سال دفاع مقدس است که در سال 1361 بعد از عملیات محرم جانباز شد.

این جانباز سرافراز بعد از مجروحیت دست از هدف والای خود نکشید و باز عازم جبهه شد که در سال 1364دچار سانحه شیمیایی شد و در طی عمل های جراحی بسیار در اثر تزریق خون آلوده دچار بیماری های عفونی گردید.

حاج علی از سال 1366 به صورت رسمی ورزش را با بسکتبال با ویلچر آغاز کرد و از سال 1368 در رشته تنیس روی میز فعالیت خود را شروع کرد.

امینی که مربی رشته های شنا و تیر اندازی ودارت است در ورزش پینگ پنگ مدال های بسیاری کسب کرده و در پرتاب دیسک نیز صاحب کسب مدال هایی شده است.

حاج علی  که در بیشتر عرصه های ورزشی خوش درخشیده است و جانبازی باعث خانه نشینی او نشده مقام دوم و سوم جهانی را در رشته تیراندازی کسب نموده و در سال 1382 به ورزش شنا مشغول و چندین بار صاحب کسب مدال های جهانی در رشته ورزشی شنا شده است.

وی در مسابقات جهانی شنای اینجوان کره مقام چهارم جهانی را کسب و همچنین موفق به دریافت مدال سرباز شجاع این دوره از مسابقات شده است.

 جانباز امینی در سال 1396 در شنای جانبازان  و معلولان که در کشور آلمان برگزار شد به کسب سه مدال طلا  و سه نقره و سه برنز دست یافت ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که در یک دوره توانست نه مدال را از آن خودسازد.

علی امینی جانباز75% (قطع 3 عضو) استان اصفهان با درخشش فوق‌العاده تاکنون موفق به کسب 5 مدال رنگارنگ در این مسابقات گردیده است، این جانباز پرافتخار کشورمان موفق به کسب 2 مدال طلا در مواد 100 متر پروانه و 100 متر مختلط – 2 نشان نقره در مواد 50 و 200 متر آزاد و یک مدال برنز در 100 متر آزاد شده است.

حاج علی در حال حاضر در دو رشته تیراندازی و شنا عضو تیم ملی است .وی دو عدد از مدالهای طلای خود را تقدیم به حرم حضرت ابالفضل (ع)و حرم امام حسین(ع) کرده است.

 

منبع: موج اصفهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi