شناسه خبر : 76644
دوشنبه 06 مرداد 1399 , 10:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حشدالشعبی عملیات سنگین داعش در شرق عراق را در هم شکست

نیروهای حشدالشعبی حمله سنگین عناصر گروه تروریستی «داعش» به منطقه «العظیم» استان «دیاله» عراق را در هم شکستند.
تکفیری‌های داعش که طی ماه‌های اخیر از طرف آمریکا دوباره سازماندهی و به سلاح‌های مدرن و حتی پهپاد مجهّز شده‌اند، شنبه گذشته عملیات سنگینی را برای اشغال منطقه العظیم، واقع در شمال غرب استان دیاله‌، انجام دادند. این استان در شرق عراق و در مجاورت مرزهای ایران قرار دارد.
در مقابل نیز نیروهای حشد‌الشعبی توانستند، این حمله شدید داعش را در هم بشکنند و تروریست‌ها را متواری بکنند.
«بشیر العنبکی»، فرمانده «تیپ ۲۳ » حشد‌الشعبی در ارتباط با دفع حمله داعش، خاطرنشان کرد: تروریست‌های داعش تلاش می‌کردند تجهیزات و نیروهای حشد را در اطراف منطقه العظیم، به ویژه در دو منطقه «المیتة» و «المرعی» هدف قرار دهند. العنبکی در ادامه، افزود: نیروهای حشد‌الشعبی حمله عناصر تکفیری را دفع کردند. (در این ضد حمله) تعدادی از اعضای داعش به هلاکت رسیدند و بقیه پا به فرار گذاشتند... و به سمت استان صلاح‌الدین‌گریختند.فرمانده تیپ ۲۳ حشد‌الشعبی این را هم گفت که نیروهای حشد در عملیات فوق، هیچ تلفاتی نداشتند.
تاکید بر دفاع از حاکمیت عراق
«برهم صالح» رئیس‌جمهور‌، و «سید عمار حکیم» رهبر «جریان حکمت ملی» عراق، طی دیدار با یکدیگر در بغداد، بر ضرورت حفظ حاکمیت این کشور و دور نگاه داشتن آن از کشمکش‌های بین‌المللی تاکید کردند.
به گزارش فارس، در این دیدار، تازه‌ترین تحولات سیاسی و امنیتی کشور مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت حمایت از دولت فعلی در اجرای برنامه‌های خود و به خصوص برگزاری انتخابات زودهنگام و شفاف و پاسخ به خواسته‌های عراقی‌ها در تحقق اصلاحات مطلوب، تاکید شد.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi