شناسه خبر : 76659
سه شنبه 07 مرداد 1399 , 09:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همسرم زندگی را دوست داشت

 

همسرم زندگی را دوست داشت/ با رعایت کردن کادر درمان را بیمار نکنیمرقیه کرمی همسر شهید دکتر مهدی وریجی، از شهیدان مدافع سلامت شب گذشته مهمان اولین قسمت از برنامه «فرمول یک» با اجرای سیدعلی ضیا ویژه معرفی چهره‌های برتر مردمی بود.

وی در ابتدا گفت: تقریبا حدود سوم اسفند بود که مبتلا شدن همسرم به کرونا منجر به بستری شدن او در بیمارستان مسیح دانشوری شد. طی پروتکل درمانی که داشت متاسفانه بهبود حاصل نشد؛ در روز‌های آخر به ونتیلاتور وصل شد و هفت یا هشت روز اینتوبه بود و متاسفانه ۲۸ اسفند فوت کرد.

همسر دکتر وریجی در ادامه افزود: همسرم پر از انرژی بود و زندگی را بسیار دوست داشت. در همه حال شاد و پر امید بود. حتی در روز‌هایی که در بیمارستان بستری بود، می‌گفت اصلا نگران نباش، من خوب می‌شوم.

وی که خود پرستار بخش اورژانس بیمارستان مصطفی خمینی است در ادامه تاکید کرد: اوضاع شیوع کرونا اصلا خوب نیست. تعداد مریض‌ها بیشتر می‌شود و باید برای این اوضاع فکری اساسی کرد.

این همسر شهید یادآور شد: قرنطینه کردن خوب است، ولی زندگی یک سری از آدم‌ها با قرنطینه کردن از بین می‌رود. نمی‌توانند دوام بیاورند و برای ادامه حیات نیاز به کار دارند. برخی از مردم وابسته به شغل هستند و وقتی قرنطینه می‌کنند، اول باید فکری اساسی برای این قضیه کنند.

کرمی بیان کرد: وقتی به مراجعین می‌گویم از خانه بیرون نیایید، می‌گویند خانم بیرون نیاییم چه کنیم؟ شب برای خانواده‌مان چه ببریم. می‌خواهم بگویم برای مردم کاری نکرده‌اند. این باعث شده است که مردم خسته شوند و برای امرار معاش مشکل داشته باشند. باید برنامه ریزی داشته باشند و بعد قرنطینه کنند. قرنطینه بهترین راه حل است در صورتی که برای مردم فکر شده باشد.

وی در ادامه درباره مواردی که مردم باید رعایت کنند، تصریح کرد: فاصله اجتماعی را رعایت کنیم. این ویروس ۱۰۰ درصد تنفسی است و از طریق قطرات منتقل می‌شود. عطسه و سرفه‌ها را در فضا رها نکنیم. در محل کار پنجره‌ای باز باشد تا هوای آزاد جریان داشته باشد و مردم تنها برای کار‌های ضروری بیرون بیایند. در چنین شرایطی برای تفریح به مجمتع تجاری و قدم زدن در خیابان نرویم.

در ادامه، پسر دکتر وریجی گفت: قرار شد بعد از اینکه پدرم خوب شد و از بیمارستان مرخص شد، جشن روز پدر بگیریم؛ ولی خوب نشد و برنگشت. با پدرم همیشه به هیئت فامیلی‌مان به نام هیئت امام حسن مجتبی (ع) می‌رفتیم. خیلی وقت‌ها با هم به سینما می‌رفتیم. بیشتر فیلم‌های طنز را انتخاب می‌کردیم و بعد پشیمان می‌شدیم.

وی در پاسخ به اینکه دلش برای پدرش تنگ شده است، گفت: با اینکه دلم تنگ شده است، دوست دارم به بقیه روحیه بدهم و خودم را جمع کنم. در این مدت سعی می‌کردم به بقیه روحیه بدهم.

فرزند شهید وریجی از شهدای مدافع سلامت در پایان گفت: کاری که مردم می‌کنند و در چنین شرایطی شمال می‌روند درست نیست. به چنین افرادی می‌گویم اگر برایتان مهم نیست و می‌خواهید کرونا بگیرید حداقل بقیه را بیمار نکنید، کادر درمان را بیمار نکنید.

«فرمول یک» ویژه معرفی چهره‌های برتر مردمی این هفته پنجم، ششم و هفتم مرداد و همچنین از ۱۲ تا ۱۸ مرداد حوالی ساعت ۲۳ با تهیه کنندگی و اجرای سیدعلی ضیا به مدت یک ساعت و نیم روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi