شناسه خبر : 76677
چهارشنبه 08 مرداد 1399 , 08:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرمانده سابق ارتش اسرائیل:

حادثه امنیتی دوشنبه شب شرم‌آور بود

«عمیرام لوین»، فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به داستان ساختگی اخیر این رژیم‌ و رسانه‌هایش درباره تنش‌های مرزی دوشنبه شب، این حادثه را «شرم‌آور» خواند و گفت «سید حسن نصرالله دستور کار خود را به تل‌آویو دیکته می‌کند».
دوشنبه بمباران آغاز شد، اما بمبارانِ اخباری که تشخیص درست وغلطش دشوار بود. اخبار رسانه‌های صهیونیستی که باعث فریب بسیاری از رسانه‌های دنیا شد، همه از آغاز جنگی بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله می‌گفتند و هر یک با استناد به منابعی که بعضا ناشناس نیز بودند، از ابعادِ فراگیرِ این جنگ می‌گفتند. کار به جایی کشیده شد که، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد «ما تلفاتی نداشتیم»! اما در این میان سکوتِ حزب‌الله تأمل برانگیز بود تا اینکه اوایل شبِ دوشنبه بیانیه‌ای صادر کرد مبنی بر اینکه «اصلاً جنگی در کار نبوده» و «ما حتی یک گلوله‌ شلیک نکردیم». با این بیانیه معلوم شد رژیم صهیونیستی در جنگی موهوم تلفاتی نداشته‌اند. البته حزب‌الله این هشدار را داد که:‌ «صهیونیست‌ها در انتظار مجازات جنایت‌های خود باشند».
«عمیرام لوین»، که پیشتر در ارتش رژیم صهیونیستی فرماندهی مناطق شمالی فلسطین اشغالی را عهده‌دار بوده، با «شرم آور» خواندن تنش مرزی دروغین روز دوشنبه در مرز با لبنان گفت مدیریت حادثه امنیتی روز گذشته ناکام بود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این فرمانده پیشین ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه یادآور شد «این سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله است که دستور کار خود را به اسرائیل دیکته می‌کند».
معلوم نیست رژیم صهیونیستی چرا چنین اقدام «شرم‌آوری» کرده است؟ آیا وحشت و یک اشتباه انسانی این آبروریزی را به پا کرده است. کانال عبری زبان «کان» به نقل از «روی شارون» در این باره می‌نویسد: «ما نبرد هوشیاری را در مقابل حزب‌الله از دست دادیم. ارتش ما چهار روز کامل در حالت آماده‌باش جدی بود و زندگی در مناطق شمالی اسرائیل (در این مدت) فلج شده بود. سربازان ما یک گام به عقب رفته بودند تا در مرز‌های لبنان دیده نشوند. این در حالی بود که در آن سوی مرز‌ها شهروندان لبنانی آزادانه در رفت و آمد
بودند».
نقل قول بالا حجم وحشت در میان صهیونیست‌ها را بازنمایی می‌کند، وقتی ترس از حالت عادی خارج می‌شود یک اشتباه کوچک کافی است تا آنها که وحشت‌زده‌اند واکنشی عصبی بروز دهند و فاجعه‌ای بسازند. چنان‌که برخی منابع حتی، از شلیک اشتباهی یک دخترِ جوانِ صهیونیست که در ارتش این رژیم در مناطق مرزی خدمت می‌‌کرد، به عنوان علت شروع جنگ نام برده‌اند! یا گفته‌اند اختلال رادیویی منجر به اشتباه رژیم صهیونیستی و آغاز این اقدام «شرم‌آور» شد. گرچه این ادعاها قابل رد یا تأیید نیستند، اما به عنوان احتمال مطرح‌اند.
گرچه صهیونیست‌ها مدعی هستند که چند تن از نیروهای حزب‌الله قصد رد شدن از نقاط مرزی را داشتند و رژیم صهیونیستی آنها را مورد هدف قرار‌داده است، اما صهیونیست‌ها توضیح نمی‌دهند که چه شد و این به اصطلاح ممانعت از ورود چند نیرو چنین ابعاد گسترده‌ای گرفت و به تعبیر فرمانده پیشین رژیم صهیونیستی این اقدام شرم‌آور صورت گرفت؟
سایه وحشت بر سر تل‌آویو
مسئله دیگر آن است که صهیونیست‌ها هنوز در وحشت‌اند. این را می‌توان از گزارش‌های رسانه‌هایشان به خوبی فهمید. رسانه صهیونیستی «تایمزِ اسرائیل» گزارش داده این رژیم از طریق کانال‌های بین‌المللی به جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرده است به دنبال تبدیل حادثه امنیتی ادعایی روز گذشته در مرز، به یک جنگ تمام عیار نیست. این اقدام وحشت صهیونیست‌ها را نمایان می‌کند. پایگاه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز روز سه شنبه در گزارشی که از هراس تل‌آویو حکایت داشت، اعلام کرد، «اسرائیل تمایلی به تشدید تنش‌ها با حزب‌الله ندارد». البته این وحشت هم شامل اهالیِ رژیم می‌شود و هم مسئولان این رژیم».
واکنش‌ها
جبهه مقاومت و دشمنانش واکنش‌هایی به این اقدام «شرم‌آور» داشته‌اند که بخشی از آنها را در این‌جا مرور می‌کنیم. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، روز دوشنبه،‌ در بیانیه‌‌ای حمایت کامل خود از لبنان، سوریه و مقاومت را اعلام کرد. حماس همچنین تأکید کرد که مقاومت تا خاتمه دادن اشغالگران و آزادی کامل خاک فلسطین و تمام اراضی اشغالی کشورهای عربی، «حقی مشروع» است. به گزارش شبکه تلویزیونی «المنار»، «جبران باسیل»، رئیس‌حزب مسیحی «جریان ملی آزاد» و وزیر خارجه سابق لبنان، حمایت این حزب را از حزب‌الله لبنان در رویارویی با رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کرد.
«حسان دیاب»، نخست‌وزیر لبنان، نیز رژیم صهیونیستی را به تعرض به حاکمیت ملی لبنان و نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت متهم کرد.
نصرالله مرد عمل است
در طرف دیگر ماجرا، «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی و رئیس‌حزب «اسرائیل بیتنا» به فلج شدن منطقه شمالی سرزمین‌های اشغالی از ترس واکنش حزب‌الله لبنان اشاره کرد و گفت: «متاسفانه (سید حسن) نصرالله ثابت کرد به حرفی که می‌زند عمل می‌کند و چشم در برابر چشم و دندان در برابر دندان.» «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه به درگیری در مرز فلسطین اشغالی و لبنان واکنش نشان داد.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد دبیرکل حزب‌الله، لبنان را به ورطه درگیری با اسرائیل کشانده است و گفت این کار «خطرناک» است. وزارت خارجه آمریکا نیز همان‌طور که انتظار می‌رود، در واکنش به تحولات روز دوشنبه در نوار مرزی لبنان با اراضی اشغالی نسبت به اقدامات حزب‌الله لبنان ابراز نگرانی کرد. سازمان ملل نیز طبق روال همیشه رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان را به خویشتنداری و آرامش
ترغیب کرد!
در پایان باید با رئیس‌مرکز بین‌المللی مطالعات و رسانه هم‌داستان شد که در گفت‌وگو با شبکه المیادین اقدام شرم‌آور رژیم صهیونیستی را نشانه آشفتگی این رژیم خواند. فرقی ندارد که آنچه در روز دوشنبه رخ داد را ناشی از یک اشتباه ارتش
پر مدعای صهیونیستی بدانیم و یا آن را یک
صحنه ‌سازی بخوانیم که برای قدرت‌نمایی و اهداف دیگری صورت گرفته، به هر روی آشفتگی رژیم صهیونیستی را می‌نماید که قدرت تصمیم‌گیری صحیح را ندارد و همچنین هیمنه حزب‌الله را نمایان می‌کند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi